Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-23, 11:28
  #1
Medlem
Hej,

Har ofta väldigt torr hud, så tänkte att man kanske skulle pröva med nån bra duschtvål som är mild och återfuktande, ett plus är om den inte luktar så mycket, då jag inte vill blanda nån annan lukt med parfymen.

Nån som har nå tips? =)
Citera
2014-03-23, 11:33
  #2
Medlem
Jacquouilles avatar
Jag använder Eucerin pH5 Shower Oil! Den luktar inte mycket är gul och lite oljig... Funkar skitbra, testa!
Citera
2014-03-23, 11:36
  #3
Medlem
streisands avatar
Brukar köra på först vanlig tvål sen duscholja. Luktar inget och hjälper mycket mer än vanlig tvål för torr hud.
Brukar köpa Niveas för att den är billig och finns på ica men finns flera andra på apoteket.

http://4.bp.blogspot.com/_We2_FWovDx...5A4ttoljor.jpg
Citera
2014-03-23, 11:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacquouille
Jag använder Eucerin pH5 Shower Oil! Den luktar inte mycket är gul och lite oljig... Funkar skitbra, testa!

Låter ju bra, den fungerar bra som rengöring också eller, man luktar fräscht trots att den nästan är doftfri? =)
Citera
2014-03-23, 12:02
  #5
Medlem
Smygvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Låter ju bra, den fungerar bra som rengöring också eller, man luktar fräscht trots att den nästan är doftfri? =)
Använder också den, mycket bra. En flaska räcker nästan ett år för mig. Man luktar inget speciellt direkt. Den är dessutom riktigt bra när man skrubbar badkar märkte jag
Citera
2014-03-24, 14:47
  #6
Medlem
Jacquouilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Låter ju bra, den fungerar bra som rengöring också eller, man luktar fräscht trots att den nästan är doftfri? =)

Det beror på hur mycket du tar men den luktar gott iaf
Citera
2014-03-28, 22:29
  #7
Medlem
Tänkte också rekommendera Eucerins duscholja. Den finns som lätt parfymerad och oparfymerad. Den parfymerade luktar ändå inte gott så välj den oparfymerade. Det finns flera produkter från Eucerin på apoteken så kolla så det verkligen är deras shower oil du tar. Nivea har f.ö en likvärdig duscholja i en del livsmedelsbutiker.
Citera
2018-08-14, 22:12
  #8
Medlem
suganuss avatar
Dove, Klart Bäst
Citera
2018-08-14, 22:24
  #9
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suganus
Dove, Klart Bäst

Dove funkar bra, använder den dock bara som handtvål, då jag inte får "torrsprickor" på fingertopparna med Dove. Palmolive är också en annan bra tvål. Funkar säkerligen bra i dusch/bad också.

(Observera att jag uttalar Dove som "Dove", på svenska, "Ove" med ett "D" framför. inte "Dåvv" eller likn. "Palmolive, uttalar jag "Palm-oliv", även om Palme inte är i livet längre..)
-Bara för att reta folk då.. Men Dove/Palmolive retar inte skinnet i alla fall.

Förr fanns det "HTH"-tvål etc. Svensk tvål och hudkrämer etc. HTH skulle tydligen betyda "Hjälper Torr Hud". Har inte sett HTH i butikerna på år och dag.. Antagligen borta.
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2018-08-14 kl. 22:28.
Citera
2018-08-17, 19:14
  #10
Medlem
Afrolovers avatar
En annan Eucerin produkt som kan vara aktuell för TS - rekomenderad av hudläkare - är E Ato Control Bath and Shower oil.

Lite dyr kanske. Själv använder jag den tillsammans med Lactacyd duschkräm. Tvålar in mig med Lactacyd två gånger och avslutar min dusch med Ato Control.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback