Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-22, 12:29
  #1
Medlem
0jonz0s avatar
Ska köpa ett par Nike Free 5.0 men har frågor angående storlek!
Övriga skor går jag i 44-45 men när jag prova ett par 44.5 av denna skon så var de väldigt små och kändes som 42or.
Har någon här stl 44-45 och har nike free som skulle kunna berätta vilken storlek ni använder?
Citera
2014-03-22, 22:17
  #2
Medlem
yaehs avatar
Jag har vanligtvis 42.5-43 i skor. När jag använder mig utav NIKE så får jag alltid ha en storlek större!
Så 44or i mitt fall!
Citera
2014-03-26, 19:40
  #3
Medlem
0jonz0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yaeh
Jag har vanligtvis 42.5-43 i skor. När jag använder mig utav NIKE så får jag alltid ha en storlek större!
Så 44or i mitt fall!
Tack för svaret, konstigt att ett företag som nike ska ha andra storlekar än alla andra skomärken
Citera
2014-03-27, 15:08
  #4
Medlem
Hicoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0jonz0
Tack för svaret, konstigt att ett företag som nike ska ha andra storlekar än alla andra skomärken

Tror inte det är Nike det är fel på utan storlekarna kan ju skilja sig några mm från en modell till en annan.

Och just i det här fallet är det just så, har faktiskt de Nikeskorna som du tänker köpa och jag blev tvungen att köpa 42,5. Och då brukar jag vanligvis ligga på 41-42 i storlek på skor.., 42 på löparskor. Så det blev en storlek större vilket motsvarar typ 5 mm..

Tror dock inte att det kan skilja sig så mycket som du skrev i första inlägget..
Citera
2014-04-15, 16:50
  #5
Medlem
Jag använder också alltid en större storlek än normalt för sportskor. Skulle rekommendera att du tar minst en halv storlek större!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback