• 1
  • 2
2014-03-22, 14:13
Medlem
indo-waves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe

Det otimala i din situation är att ansöka om ett lån som täcker alla dina SMS-lån. Därefter kan du amortera av det enligt avtalad till med banken. det är det absolut billigaste sättet att komma loss.

Lycka till.

Självklart är detta den enklaste lösningen, men jag tror inte det finns något ställe jag kan låna på...

Låg kreditvärdighet som Mynicname sa
Citera
2014-03-22, 14:20
Medlem
Låt de inte gå till inkasso. Problemet är att då åker du på avgifter som kan bli väldigt dryga, speciellt om du har flera olika lån.

Det kan låta väldigt dumt att banken inte vill bevilja dig lån för att lösa ut alla smålånen, men ur bankens synvinkel är det väldigt dumt låna ut till dig eftersom du inte förväntas kunna betala tillbaka.

Du måste titta på att lösa det på andra sätt och det allra bästa sättet är att söka jobb och när du fått ett jobb avbryter du dina studier tillfälligt. Efter ett år hårt arbete kan du starta om ditt liv igen och börja plugga om du vill.
Citera
2014-03-22, 14:54
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indo-wave
Självklart är detta den enklaste lösningen, men jag tror inte det finns något ställe jag kan låna på...

Låg kreditvärdighet som Mynicname sa

Ja, men det finns kreditinstitut och banker som lånar ut pengar till en mellanränta till folk i din situation ändå. Om du löser ut dina krediter har du skapat ett utrymme för amortering. Du kommer ju inte få 2% eller liknande men det lär bli billigare än sms-lånebolagens räntor.

Ring runt och testa. Var ärlig med vad du ska ha lånet till.
Citera
2014-03-22, 17:24
Medlem
indo-waves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Ja, men det finns kreditinstitut och banker som lånar ut pengar till en mellanränta till folk i din situation ändå. Om du löser ut dina krediter har du skapat ett utrymme för amortering. Du kommer ju inte få 2% eller liknande men det lär bli billigare än sms-lånebolagens räntor.

Ring runt och testa. Var ärlig med vad du ska ha lånet till.

SKa kolla upp
Citera
2014-04-04, 03:09
Medlem
indo-waves avatar
Tips på banker som lånar till arbetslösa osv? Förutom bluestep.
Citera
2014-04-04, 13:46
Medlem
indo-waves avatar
Både min egen bank och Bluestep nekar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto