Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-21, 19:45
  #1
Medlem
hallå, jag har ett litet problem angående mina piltangenter på datorn som jag inte vet hur jag ska fixa. av någon anledning så när jag "scrollar med piltangenterna" dvs vill flytta mig höger eller vänster i en text jag håller på skriver, eller upp och ner i en lista med filer, så har inställningarna ändrats så att den inte hoppar ett steg per klick med piltangenterna utan kanske 30, vilket är väldigt frustrerande då du råkade stava fel på ordet innan men inte kan komma dit utan att använda musen. känns som att den har ställts in på att piltangenterna har samma funktion som page down/page up knapparna som ibland finns på windowsdatorer.. någon som har någon aning var jag ändrar tillbaka denhär inställningen?
Citera
2014-03-21, 20:31
  #2
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qww
vill flytta mig höger eller vänster i en text jag håller på skriver
I vilket program då?
Citera
2014-03-21, 20:37
  #3
Medlem
alla, i openoffice verkar det som att den hoppar till början av raden, hmm det gör den här i firefox också.. och nu kollade jag i explorer alltså om du öppnar en mapp, då scrollar den till sista filen som syns i rutan, dvs den scrollar olika mycket beroende på hur stort fönster jag har. så detdär med page down kan vi glömma, men jag tror det är en inställning i windows/tangentbordet då det inte bara är något specifikt program.
Citera
2014-03-23, 19:04
  #4
Medlem
ok för eventuella framtida sökningars skull så hittade jag problemet, det var en knapp på tangentbordet som heter fn lock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback