Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-04-17, 16:46
  #61
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Ok så då är det så... har du kraschat med ett flygplan så den bästa (enda?) hjälpen för alla andra är att berätta hur jobbigt, ont, ledsamt, sorgligt det var för dig och att det är ingen skam att berätta om detta... Detta anser du är konstruktiv hjälp för förbättra situationen för alla andra som flyger...

Jag vill nog påstå att det faktiskt inte är det... Men antar att kvinnor och män ser annorlunda på saker... eller kanske är det bara jag... vem vet...

Män och kvinnor är olika ja, det är helt korrekt uppfattat...
En flygkrasch är dock en dålig jämförelse för där finns det ingen eventuell skam.
Citera
2014-04-17, 16:51
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Våldtäkt är när en människa med våld, tvång eller hot tvingar sig på en annan människa som inte vill sexuellt.
är du med på den definitionen?

Nej. Att hota eller tvinga sig till sex är sexuellt tvång, och inte våldtäkt. Det har ett lägre straffvärde och ses alltså inte som lika allvarligt som våldtäkt. Det beror nämligen på vad du hotar med. Om du tvingar någon utan att för den skull tillgripa våld eller hot om våld, t.ex. låsa in någon och inte släppa ut personen med mindre än att du har samlag med personen, det är inte heller våldtäkt utan sexuellt tvång. Dessutom är det förmodligen även olaga frihetsberövande.

Ingen behöver "vara med" på definitioner hittan och dittan, definitionen står i brottsbalken kapitel 6,
där står det precis vad en våldtäkt är och inte är. Liksom sexuellt tvång, sexuellt utnyttjande och våldtäkt av barn.
Citera
2014-04-17, 17:47
  #63
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Män och kvinnor är olika ja, det är helt korrekt uppfattat...
En flygkrasch är dock en dålig jämförelse för där finns det ingen eventuell skam.

Kan vara en dålig jämförelse, men ur "skam" synpunkt så håller jag nog inte med dig...
Det finns många som vittnar om hur dåligt dom mår som överlevt och undrat varför dom har överlevt och inte hon/han som satt bredvid... så visst finns det en viss "skam" där också...
Citera
2014-04-28, 02:00
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Är inte med på vad du menar, men vad jag har lärt mig eller inte var inte riktigt min "frågeställning". Men det verkar komma tillbaka till mig... hur jag skall göra, hur jag skall ge råd, hur jag hade agerat...

Låter lite som min exfru... istället för att lyssna på lite kritik så var det viktigare att svara att jag gjorde något annat som hon tyckte var dumt... vilket innebar att hon kunde fortsätta att göra precis som hon ville...

Jag undrar om du helt enkelt har sökt dig till kvinnor som misshandlar dig psykiskt liksom en del kvinnor söker sig till destruktiva män.
Citera
2014-04-29, 21:14
  #65
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag undrar om du helt enkelt har sökt dig till kvinnor som misshandlar dig psykiskt liksom en del kvinnor söker sig till destruktiva män.

Jag vet inte om du är man, trans eller rent av en kvinna... men hur ställer du dig själv till kvinnor som inte vill analysera frågan utan försöker helt enkelt med "det är aldrig mitt fel" och helt enkelt bara skippa kärnfrågan? Och diskutera något helt annat för att försöka helt enkelt blunda för problemet?

Ja lite som du gör...

Men för att svara på din fråga... så är det inget jag sökt aktivt, inte mina vänner heller antar jag... och inte mina vänners vänner...
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback