Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-03-23, 13:47
  #25
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Otrevliga? Jag och en gubbe stod och kramade om varandra i ren glädjeyra igår när HV avgjorde i sudden. Fulla kompisgäng däremot när man är på bortamatch brukar tycka om att rycka mössorna av bortalags-fans och så. Jag och några kompisar var uppe på FBK-HV när vi var 17 och min ena kompis fick en Färjestads-halsduk uppkörd i ansiktet. Å andra sidan så är det ju lättare att retas med små finniga tonåringar än vuxna karlar som förmodligen skulle slita till en på käften om man gjorde så.
Fast HV har ju en ökänd historia av slipshuliganer och vidrigt beteende ner mot - gamla - bortasektionen. På samma sätt som det i alla arenor finns sekreteriat som misslyckas ibland medan vissa arenors sekreteriat utmärker sig lite extra så finns det garanterat röttägg på sittplats i alla arenor medans vissa arenor utmärker sig lite extra. Försvarar sitt tempel mot kättare med snus, öl, loskor, mynt och överblivna matchprogram helt enkelt.
Citera
2014-03-23, 15:07
  #26
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Skit i det. Man blir bara olycklig. Jag vet.
Citera
2014-03-23, 16:05
  #27
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Fast HV har ju en ökänd historia av slipshuliganer och vidrigt beteende ner mot - gamla - bortasektionen. På samma sätt som det i alla arenor finns sekreteriat som misslyckas ibland medan vissa arenors sekreteriat utmärker sig lite extra så finns det garanterat röttägg på sittplats i alla arenor medans vissa arenor utmärker sig lite extra. Försvarar sitt tempel mot kättare med snus, öl, loskor, mynt och överblivna matchprogram helt enkelt.

Matchprogrammen regnar inte nu iallafall sedan de blivit hopvikbara klappor, haha.
Fast slipshuliganerna brukar mest släppa ut sin ilska på bortaspelarna/domarna och det är inte ofta de kastar saker, iallafall inte när jag är där. Jag har däremot varit med om att det regnat flaskor ifrån alla håll 2006 när Mora gjorde 0-6 i tredje perioden, då var det ren upprorsstämning i hallen.
Men med detta sagt så menar jag inte att det inte förekommer, men om det förekommer mer i Jönköping än på andra platser kan jag inte uttala mig om.
Citera
2014-04-09, 22:33
  #28
Medlem
Det är en helt annan känsla än att se det på TV. Du hör för det första inga kommentatorer. Klacken, bakgrundsmusiken, ja ALLT är bullrigare och mer bastant. Sedan ser isen ut som en stor sjö på TV, medan den verkligen känns pygmé när man väl ser den live. Spelar motståndarlaget i PP, känns varje skott mot mål livsfarligt, det är som en helt annan känsla. Och kollar man på spelarna och målvakten kan man ibland fnissa lite för sig själv, för det syns verkligen att dom tar det på absolut blodigaste allvar. Kolla in ansiktsuttrycken på spelarna i laget som spelar i BP, så ser du hur seriöst detta är.

Dock är det lite annorlunda när det kommer till landskamper. Dom där fanatiska supportrarna man talar om hittar du nästan aldrig på läktaren när Tre Kronor spelar. Visst, någon klick i ena hörnet finns väl, men knappast hela arenan. Vill man känna på publiktryck är det nästan enbart klubblag som gäller. För om du förväntar dig samma fanatism när Sverige spelar på hemmaplan, ja då blir du nog besviken. Dom är hemma och dricker öl framför tv:n.

Men att se Kanada i Kanada är någonting annorlunda. DÄR snackar vi!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback