Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-20, 19:05
  #1
Medlem
Ska med polarna och kolla på en hockeymatch, men har aldrig varit på en, så finns något man behöver veta i förväg? Kan inte fråga dom för det är pinsamt Vi har ståplatser.
Citera
2014-03-20, 19:09
  #2
Medlem
m4tt145s avatar
Vilken match?
Citera
2014-03-20, 19:10
  #3
Medlem
DoMMs avatar
Värm upp med lite pilsner före matchen, fyll på under periodpaus och hejja fram Brynäs IF till SM-guld!
Citera
2014-03-20, 19:11
  #4
Medlem
Frölunda Linköping tror jag
Citera
2014-03-20, 19:18
  #5
Medlem
pajasos avatar
En match är 3 perioder ala 20 minuter men det tar mycket mer än så av din tid pga alla avblåsningar, pauser och uppehåll.
Citera
2014-03-20, 19:23
  #6
Medlem
Man behöver inte kunna hejjaramsor?
Citera
2014-03-20, 19:24
  #7
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodapan
Man behöver inte kunna hejjaramsor?
Nej, dock så lär du dom dig snabbt om du vill sjunga med.
Citera
2014-03-20, 19:25
  #8
Medlem
SwAxXs avatar
Om ni reser er upp och lämnar platserna under periodpausen, och inte hinner tillbaka innan nedsläpp så ska ni vänta vid er sektion tills det är avblåst. Ni får alltså stå och vänta vid "ingången" (i brist på ord) till er sektion så ni inte stör eller är i vägen för andra. Vid avblåsningen beger ni tillbaka till era platser lite snabbt.
Citera
2014-03-20, 19:32
  #9
Medlem
Finns det risk för bråk mellan huliganer? Kan jag hejja på ett lag även om en huligan står bredvid mig och hejjar på andra laget? eller det bara fotboll som har huliganer?
Citera
2014-03-20, 19:58
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodapan
Finns det risk för bråk mellan huliganer? Kan jag hejja på ett lag även om en huligan står bredvid mig och hejjar på andra laget? eller det bara fotboll som har huliganer?

Ja, bland Linköpingsanhängarna finns det en stor andel huliganer.
Citera
2014-03-20, 20:38
  #11
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodapan
Ska med polarna och kolla på en hockeymatch, men har aldrig varit på en, så finns något man behöver veta i förväg? Kan inte fråga dom för det är pinsamt Vi har ståplatser.

Sup dig inte för full, då har du svårt att hänga med i spelet.
Ska du inte dricka så är det väl bara att sitta stilla och glo och ta in alla intryck, såsom klacksång, doften av korv och popcorn, ljudnivån när laget gör mål och känslan av att se B-kändisar live.

Personligen tycker jag att det är kul att man släpper ut sina känslor när man skriker på domaren eller jublar när det blir mål. Man blir som en del av matchen på ett annat sätt än om man t. ex ser det på TV.
Citera
2014-03-20, 20:39
  #12
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodapan
Finns det risk för bråk mellan huliganer? Kan jag hejja på ett lag även om en huligan står bredvid mig och hejjar på andra laget? eller det bara fotboll som har huliganer?
Du bör vara försiktig. Var beredd att stå upp för dig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback