Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-20, 13:09
Medlem
Är det någon som smakat testikel någongång? Hört att det är delikatess i vissa kulturer men det låter inte så lockande....
Citera
2014-03-20, 13:20
Medlem
TheJackets avatar
Rocky Mountain Oysters - Friterad Tjurpungkula. Nån här måste la käkat det?
Citera
2014-03-20, 13:21
Medlem
Man fritierar ju fårhjärnor också för att få ett crust på det....
Citera
2014-03-20, 13:22
Medlem
Har bara smakat tjurtestikel, så har inte så mycket andra sorter att jämföra med. Den smakade dock relativt likt "vanligt" kött. Jag tyckte att den var lite torrare och nästan lite "mjölig" i köttet. Men sånt skiljer sig säkert i tillagning också. Man kan ju jämföra två olika sorters korv med samma kött i princip, men kryddning och tillagning gör att de smakar helt olika.

Vet inte om det gav dig så mycket, men det är iaf min erfarenhet...
Citera
2014-03-20, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteveO87
Har bara smakat tjurtestikel, så har inte så mycket andra sorter att jämföra med. Den smakade dock relativt likt "vanligt" kött. Jag tyckte att den var lite torrare och nästan lite "mjölig" i köttet. Men sånt skiljer sig säkert i tillagning också. Man kan ju jämföra två olika sorters korv med samma kött i princip, men kryddning och tillagning gör att de smakar helt olika.

Vet inte om det gav dig så mycket, men det är iaf min erfarenhet...

Tack... Blev du inte äcklad när du visste vad det var du stoppade i munnen?
Citera
2014-03-20, 13:38
Medlem
pundarpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unacervezaporfavor
Är det någon som smakat testikel någongång? Hört att det är delikatess i vissa kulturer men det låter inte så lockande....

Jag vill minnas en saftig salt smak som spränger fram i munnen. Jag känner också igen den mjöliga eftersmaken. Jag rekommenderar en go testikelwrap med en krämig go'sås. Såsen tar bort den mjöliga konsistensen och ersätter med en värmande känsla i bröstet.
Citera
2014-03-20, 13:47
Medlem
Många konstiga saker har jag provat äta - men allvarligt, testikel? Varför vill man äta det?
Citera
2014-03-20, 13:51
Medlem
Spackelackans avatar
Har käkat både tjurballar och fårballar. Smakar kött och konsistensen är litet leveraktig.
Det är nog ingenting som jag skulle laga själv, men om det bjuds så kan jag äta det utan problem.
Citera
2014-03-20, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nic3beaver
Många konstiga saker har jag provat äta - men allvarligt, testikel? Varför vill man äta det?

Exakt min fråga
Citera
2014-03-20, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Har käkat både tjurballar och fårballar. Smakar kött och konsistensen är litet leveraktig.
Det är nog ingenting som jag skulle laga själv, men om det bjuds så kan jag äta det utan problem.

I vilka länder har du käkat det?
Citera
2014-03-20, 16:52
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unacervezaporfavor
I vilka länder har du käkat det?
Här hemma i Argentina. Här är folk inte så känsliga när det gäller litet ovanligare delar av slaktdjuret, så det mesta hamnar på tallriken.
Citera
2014-03-21, 05:53
Medlem
BlueStars avatar
Inget för godisforumet, vi testar Matlagning.

Godis, frukt och snacks --> Matlagning och metoder
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här