Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-20, 01:25
  #1
Medlem
Sitter på min gamla Galaxy S2 och funderade på S5:an men var inte så imponerad när den släpptes.
Ja funderar nu på följande istället;

-Sony Xperia Z2
-Nokia Lumia 1520
Eller vänta på LG G3?

Priset spelar inte så jätte stor roll förövrigt..

Annan offtopic fråga om någon har någon koll så får ni gärna svar på denna också.

Någon som vet när det kommer mobiler med e-Paper som man lixom "drar" ut skärmen så den blir större och går att flexa och sedan ta in skärmen så den går tillbaka till sin normala storlek?
Citera
2014-03-20, 01:51
  #2
Medlem
swepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerranPlayer
Sitter på min gamla Galaxy S2 och funderade på S5:an men var inte så imponerad när den släpptes.
Ja funderar nu på följande istället;

-Sony Xperia Z2
-Nokia Lumia 1520
Eller vänta på LG G3?

Priset spelar inte så jätte stor roll förövrigt..

Annan offtopic fråga om någon har någon koll så får ni gärna svar på denna också.

Någon som vet när det kommer mobiler med e-Paper som man lixom "drar" ut skärmen så den blir större och går att flexa och sedan ta in skärmen så den går tillbaka till sin normala storlek?
Jag lägger gärna till samsung s5 på den listan om jag får Ska med köpa lur och undrar :/
Citera
2014-03-20, 02:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swepie
Jag lägger gärna till samsung s5 på den listan om jag får Ska med köpa lur och undrar :/

Skrev ju att jag inte var imponerad utav den.. blev besviken av ngn anledning , älskat S2 jag haft dock
Citera
2014-03-20, 09:07
  #4
Medlem
Ploskys avatar
Mmh, svårt val det där.. Eller möjligtvis för dig då jag själv reda. har bestämt mig för en Lumia.

Jag anser att android telefoner idag är som en lekplats med massa app och spel udda utgåvor av office program.
Men lumia som bygger på Windows har integrerat office och ser inte ut som en julgran med alla widgets och häftiga grejer man kan göra på startskärmen.

Lumia i mitt tycke är ett verktyg men som även kan erbjuda spel och andra appar då det är en marknad som växer.

Kameratekniken och enkelheten i lumia är bara ett plus extra liksom. :-)
Citera
2014-03-20, 14:30
  #5
Medlem
swepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerranPlayer
Skrev ju att jag inte var imponerad utav den.. blev besviken av ngn anledning , älskat S2 jag haft dock
Jag har själv s3an och har älskat den, men den har börjat balla ur mer och mer nu. Vad gjorde att du inte blev imponerad? Är det en smaksak eller är det en sämre mobil?
Citera
2014-03-20, 14:43
  #6
Medlem
S2:an är ju bäst, varför byta?! :P jag har haft den nu i över ett år. körde nån sony innan o vägrar iphone :P
Citera
2014-03-20, 17:48
  #7
Avstängd
Worldominatons avatar
S5 kommer bli grym, det är ganska safe att satsa på den. Även G3 lär bli grym. Just nu är det väldigt "trendigt" att ogilla Samsung så därför kommer den generella uppfattningen om S5 antagligen vara negativ bland alla idioterna oavsett hur bra den är. Fakeläder+vattentäthet+fet hårdvara och skärm lär inte slå fel.
Citera
2014-03-24, 21:22
  #8
Medlem
Helt klart Lumia 1520, grym skärm i solljus, smidigt och snabbt system!
Citera
2014-04-11, 12:54
  #9
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boatsNhoes
Helt klart Lumia 1520, grym skärm i solljus, smidigt och snabbt system!

Instämmer!

se gärna denna recension:
http://allaboutwindowsphone.com/revi...Lumia_1520.php

Citat:
The Lumia 1520’s result in the SunSpider benchmark gets close to matching the Apple iPhone 5S and beats all the currently available Android devices. It’s notable that a Snapdragon 800 running Windows Phone appears to offer superior performance to a Snapdragon 800 running on Android (e.g. Samsung Galaxy Note 3 and LG G2).

Citat:
Conclusion

With the Lumia 1520, Nokia has once again delivered a superb piece of hardware, further burnishing the company’s reputation for design excellence and innovation. The Lumia 1520’s camera is something quite special, getting close to the experience and quality of the Lumia 1020, without any form factor compromises. The overall feel and design impresses too, with an attention to detail that offers moments of delight. But the biggest stand out – exactly as it should be on a device in this category – is the screen, which is, quite simply, the best we’ve seen on any smartphone.

Citera
2014-04-14, 15:08
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Instämmer!

se gärna denna recension:
http://allaboutwindowsphone.com/revi...Lumia_1520.php





Idag släpptes även Windows Phone 8.1 för lumia lurarna, kört det någon timma nu och allt känns helgrymt, vilket bara gör nokian till ett självklarare val!
Citera
2014-05-09, 09:43
  #11
Medlem
Jag hade valt 1520

Sitter med en 1020 nu med wp8.1. Systemet laggar aldrig som jag upplevde med Android (high end) då ingen 699kr telefon.

32gb utan att man behöver slänga upp mer pengar som Apple gör.

Riktigt bra skärm!

Ända nackdelen jag ser är att ingen tror på wp8
Jag har sett 2 lumia telefoner utomhus. En tjej på bion hade 920 och en annan på bussen med 520.
:P medans man ser iphone överallt.

Lumia sticker ut, köp en gul
Eller så väntar du på deras nya Icon /930 som kommer slå allt på fingrarna
Citera
2014-05-15, 17:10
  #12
Medlem
Jag personligen tycker att du ska gå för SONY'n eftersom att den ser helt underbar ut, är helt underbar att hålla i och har lika underbara specs med sin kamera och sin inbyggda hörlursbrusreducering.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback