Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-19, 20:37
  #1
Medlem
Barc0s avatar
Hur kollar jag vilken internethastighet min bärbara dator klarar av till max?
Citera
2014-03-19, 20:57
  #2
Medlem
ThingThings avatar
Kolla upp modellen på tillverkarens hemsida, leta upp specifikationer för nätverkskort(en) och leta vidare mha. olika termer som du kan finna om du inte vet vad allt betyder direkt - alternativt återkom här med vad du finner så kan nog någon annan leta upp det.
Citera
2014-03-19, 21:32
  #3
Medlem
Barc0s avatar
http://www.webhallen.com/se-sv/dator...l_hd-windows_8
Citera
2014-03-19, 22:23
  #4
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barc0
http://www.webhallen.com/se-sv/dator...l_hd-windows_8

Jomenvisst, fungerar det med!

Citat:
Anslutningar
Nätverksport 10/100/1000
Trådlös standard 802.11b/g/n

Ansluter du dig till nätverk med kabel så ska du kunna uppnå så mycket som 1Gbit/s överföringshastighet. Ansluter du dig till nätverket trådlöst så kan du uppnå 600Mbit/s som högsta hastighet.

Siffrorna är givetvis vad som gäller i teorin och under perfekta förhållanden et.c., men de betyder i alla fall att du har en dator med moderna nätverkskort gjorda för att fixa höga hastigheter mätt med dagens mått - Grattis!
Citera
2014-03-20, 00:21
  #5
Medlem
Barc0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Jomenvisst, fungerar det med!



Ansluter du dig till nätverk med kabel så ska du kunna uppnå så mycket som 1Gbit/s överföringshastighet. Ansluter du dig till nätverket trådlöst så kan du uppnå 600Mbit/s som högsta hastighet.

Siffrorna är givetvis vad som gäller i teorin och under perfekta förhållanden et.c., men de betyder i alla fall att du har en dator med moderna nätverkskort gjorda för att fixa höga hastigheter mätt med dagens mått - Grattis!

Tack för hjälpen !

En annan fråga?

Har bredband 500. Kommer upp i ca 370 med kabel. Dock bara 40-50 via wifi. Kan jag på något sätt höja denna hastighet? Har testat samtliga 13 kanaler i rutan 2,4 GHz när jag skrivit routerns ip i min browser. Finns det något annat jag kan göra? Om jag ändrar något i 5GHz rutan ?
Citera
2014-03-20, 02:33
  #6
Medlem
5 ghz nätverket har stöd för snabbare hastigheter. Det gäller bara att ditt nätverkskort har stöd för 5 ghz nätverket så är du ready to go.
Citera
2014-03-21, 18:39
  #7
Medlem
Barc0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwk
5 ghz nätverket har stöd för snabbare hastigheter. Det gäller bara att ditt nätverkskort har stöd för 5 ghz nätverket så är du ready to go.
Jag hittar inte 5ghz versionen när jag söker via tillgängliga nätverk. Något jag gör fel?
Citera
2014-03-22, 16:57
  #8
Medlem
Barc0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barc0
Jag hittar inte 5ghz versionen när jag söker via tillgängliga nätverk. Något jag gör fel?
Bump
Citera
2014-03-26, 19:44
  #9
Medlem
swixxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barc0
Bump
Har du kollat vad din router har för max-hastigheter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback