Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-19, 18:23
  #13
Avstängd
Worldominatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
Ok.

http://www.theverge.com/2013/9/20/47...hone-5s-review
http://www.expertreviews.co.uk/smart...pple-iphone-5s
http://www.engadget.com/2013/09/17/iphone-5s-review/
http://www.t3.com/reviews/iphone-5s-review
http://www.trustedreviews.com/iphone...e-Phone_review

Du kan ju för övrigt jämföra iPhone 5S med N3 bäst du vill. TS har redan sagt att han ska ha en stor telefon. Det handlar inte om att N3 är bättre än ios på något (det är den inte), det handlar om att alla andra Androidtelefoner utan Touchwiz är mycket bättre än N3. Oppo Find 7 tex är bättre än N3 på allt och har dessutom inte värdelös mjukvara. Den är alltså objektivt sett bättre än N3, på allt.

Skiter väl i massa reviews skriva av Applefjantar. De är antagligen mutade flera av dem dessutom. Gå in på youtube och kolla hur många som gillar iPhone nuförtiden. De flesta skrattar åt Apple och iPhone, med all rätt också. The Verge..

Vi har noterat att du hatar Samsung bara för att det är coolt att göra det nuförtiden. Dock blir det inte objektivt bara för att just du "tycker" det. Att vara en trendbög ändrar inte fakta: Det är inget fel på TW.

Till TS säger jag: Kör på Note 3. Den och LG G2 är de bästa telefonerna just nu, beroende på vilken skärmstorlek du är ute efter.
Citera
2014-03-19, 18:28
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldominaton
Skiter väl i massa reviews skriva av Applefjantar. De är antagligen mutade flera av dem dessutom. Gå in på youtube och kolla hur många som gillar iPhone nuförtiden. De flesta skrattar åt Apple och iPhone, med all rätt också. The Verge..

Vi har noterat att du hatar Samsung bara för att det är coolt att göra det nuförtiden. Dock blir det inte objektivt bara för att just du "tycker" det. Att vara en trendbög ändrar inte fakta: Det är inget fel på TW.

Till TS säger jag: Kör på Note 3. Den och LG G2 är de bästa telefonerna just nu, beroende på vilken skärmstorlek du är ute efter.
Jag fattar väl att du inte bryr dig om recensionerna. Jag tänkte bara se om lampan skulle tändas när du själv använder recensioner som argument för N3 men inte tänker acceptera recensioner som argument för iPhone 5. Men så smart var du tydligen inte.

Att touchwiz är det sämsta skalet till Android är knappast en ovanlig åsikt.
Citera
2014-03-19, 19:02
  #15
Avstängd
Worldominatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
Jag fattar väl att du inte bryr dig om recensionerna. Jag tänkte bara se om lampan skulle tändas när du själv använder recensioner som argument för N3 men inte tänker acceptera recensioner som argument för iPhone 5. Men så smart var du tydligen inte.

Att touchwiz är det sämsta skalet till Android är knappast en ovanlig åsikt.

9/10 är vad användare tycker, och det är baserat på ett snitt av många användare. Det är rätt stor skillnad... De allra flesta kör TW och de allra flesta är nöjda med det. Jag har själv testat alla möjliga skal och även kört CM i längre perioder. TW står sig bra mot de andra, och då vet jag vad jag pratar om till skillnad från dig och de andra som ogillar något för att det är trendigt att göra det.
Citera
2014-03-19, 19:06
  #16
Medlem
Arbetarbroders avatar
Flyttad till "Mobiltelefoner - Köpråd"
//Mod
Citera
2014-03-19, 19:07
  #17
Avstängd
Är väldigt tacksam för fler åsikter och synpunkter.
Ut med det bara!
Citera
2014-03-19, 19:15
  #18
Medlem
9/10 är vad användare tycker, och det är baserat på ett snitt av många användare. Det är rätt stor skillnad... De allra flesta kör iOS och de allra flesta är nöjda med det. Jag har själv testat alla möjliga skal och även kört CM i längre perioder. IOS står sig bra mot de andra, och då vet jag vad jag pratar om till skillnad från dig och de andra som ogillar något för att det är trendigt att göra det.

Alltså varför försöker du ens använda recensioner som argument när du själv vet att Apple och deras produkter ALLTID får lysande recensioner? Sedan gör du bort dig ännu mer genom att, helt seriöst, påstå att enbart recensioner som hyllar Samsung är trovärdiga medan folk som hyllar Apple är mutade och att man inte kan lita på recensioner?
__________________
Senast redigerad av ettkontobara 2014-03-19 kl. 19:18.
Citera
2014-03-19, 20:13
  #19
Avstängd
Worldominatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
Alltså varför försöker du ens använda recensioner som argument när du själv vet att Apple och deras produkter ALLTID får lysande recensioner? Sedan gör du bort dig ännu mer genom att, helt seriöst, påstå att enbart recensioner som hyllar Samsung är trovärdiga medan folk som hyllar Apple är mutade och att man inte kan lita på recensioner?

För att alla vet att sådana recensioner är uppgjort bullshit såklart. Vanliga användare som recenserar sina telefoner är en helt annan sak. Samma med youtube-recensioner där man ofta jämför olika produkter och har diskussioner. Dina fanboy-länkar innehåller inga jämförelser förutom möjligtvis med en tidigare iPhone.
Citera
2014-03-22, 19:35
  #20
Medlem
Använder båda lurarna dagligen och har så gjort sedan de kom som nya.. this is my verdict:

Note 3:
+ GRYM skärm
+ Roligare att spela på
+ Grymt snabb (WiFi, 4G, tänker snabbt)
+ Skön att kolla film på, ersätter surfplattan
- Suger batteri utan dess like (bytt enhet och batteri samt uppdaterat mjukvara och stängt av i bakgrunden... bara att inse, den drar soppa)
- Sämsta original flip-covern nånsin som sticker ut för mkt, Note 2 var smidigare
- Hänger sig ungefär 2-3 ggr/vecka

Ip5s:
+ Storleksmässigt enkel att hantera med en hand
+ Bättre app-utbud (samma appar finns till android, men dessa är mer välutvecklade)
+ En 2-åring kan inte göra fel, iOS är busenkelt att använda
- Spotify hänger sig!!!!!
- Kass batteritid om du gör annat än att ringa/smsa
- Skitslö surf
- På tok för liten skärm

Sammanfattat, mer nöjd med Note 3. Hoppas dom fixar sista flawsen till note 4.

Ps... Kör samma operatör och abb till båda lurarna. Använder dom antagligen lika mkt var i slutändan.
Citera
2014-03-22, 19:39
  #21
Avstängd
pettson3816s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afie
Använder båda lurarna dagligen och har så gjort sedan de kom som nya.. this is my verdict:

Note 3:
+ GRYM skärm
+ Roligare att spela på
+ Grymt snabb (WiFi, 4G, tänker snabbt)
+ Skön att kolla film på, ersätter surfplattan
- Suger batteri utan dess like (bytt enhet och batteri samt uppdaterat mjukvara och stängt av i bakgrunden... bara att inse, den drar soppa)
- Sämsta original flip-covern nånsin som sticker ut för mkt, Note 2 var smidigare
- Hänger sig ungefär 2-3 ggr/vecka

Ip5s:
+ Storleksmässigt enkel att hantera med en hand
+ Bättre app-utbud (samma appar finns till android, men dessa är mer välutvecklade)
+ En 2-åring kan inte göra fel, iOS är busenkelt att använda
- Spotify hänger sig!!!!!
- Kass batteritid om du gör annat än att ringa/smsa
- Skitslö surf
- På tok för liten skärm

Sammanfattat, mer nöjd med Note 3. Hoppas dom fixar sista flawsen till note 4.

Ps... Kör samma operatör och abb till båda lurarna. Använder dom antagligen lika mkt var i slutändan.

Jaha, jag som hört att Note 3 ska ha bra batteritid, men det stämmer alltså inte?

Edit: verkar ju vara hyfsat iaf? http://www.phonearena.com/news/Samsu...lothes_id50748
Citera
2014-03-22, 19:50
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Jaha, jag som hört att Note 3 ska ha bra batteritid, men det stämmer alltså inte?

Edit: verkar ju vara hyfsat iaf? http://www.phonearena.com/news/Samsu...lothes_id50748

Det där stör mig, det verkar som många har bra upplevelser av batteritiden, det är nog min andra enhet och tredje batteri som fortf inte vill sig.

Med dessa självupplevda egenskaper måste jag få säga att min gamla Note 2 hade bättre batteritid.
Citera
2014-08-22, 16:11
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Jaha, jag som hört att Note 3 ska ha bra batteritid, men det stämmer alltså inte?

Edit: verkar ju vara hyfsat iaf? http://www.phonearena.com/news/Samsu...lothes_id50748

Note 3 har bra batteritid på pappret.
Och många mah m.m
Men använder man den mycket så drar den ur fort.
Fortare än min iPhone och iPad.
Bara att inse att stor skärm och mycket kapacitet drar mycket ström.
Jag körde iphone och iPad länge men kör nu note 3.
Kommer inte att gå tillbaka men det finns många för och nackdelar.
Jättefint uppställt av afie!
Jag tycker man ska använda ett Androidsystems fördelar för att det ska vara värt det.
Alltså att man kan göra väldigt mycket mer med Android.
Annars hade jag behållt iPhone. Iphone känns säkrare och stabilare och funkar väldigt bra.
Läs inte in dej på spec för det är operativet som avgör i slutändan ändå.
Och appar är bättre utvecklade och funkar bättre till iPhone.
Alla mina kompisar kör iPhone så jag saknar också imessage.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback