Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-19, 16:21
  #1
Medlem
Lyssnade på morgonpasset igår, där Manuela Escobar var med som "Knarkflykting"
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2024

Sorglig historia, men uppfattade det mer som en flykt fran ett valdsamt forhallande. Googlade lite latt och hittade en langre intervju pa nagot som hette "SR Metropol, Vi alskar stockholm".
(Seriost Stockholmare,,, Har den kanalen INGEN sjalvinsikt! min favorit ar nar en av programledarna lyckades anvande 5 synonymer for kokain inom 6 sekunder)

Hursomhelst, det andra programmet var det har:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5775256

Nagon annan an jag som tycker att historierna skiljer sig ganska kraftigt fran varandra.

Programmen ar 5-6 veckor fran varandra, och i ena programmet sa var hon tvungen att fly fran sin alskade far pga av en hotbild, och i andra programmet flydde dom fran samma man for att han var valdsam (vilket han utan tvekan verkade vara).

I ena programmet levde fadern numera som helt forkrossad, utfrusen av familj och vanner, och i andra sa levde han fortfarande som "gangsterkung".

I ena programmet ar hon ett barn pa en "Interpol" lista som gor att hon inte kan LAMNA Colombia pga faderns brottslighet, och i det andra kan hon inte lamna for att fadern maste godkanna att hon fors ut fran landet.

Sa, nagon som vet mer om Manuela, kanske kan bena ut vad som inte kommer fram, eller bara lite gammalt hederligt skvaller!

/B
Citera
2014-03-19, 17:13
  #2
Medlem
Pablo Escobar var enligt hennes utsago hennes farfar. Hon flydde tillsammans med sin mor från Colombia.
Edit: just ja, hon är en tjock och äcklig liberal typ, med drömmar om att förändra Sverige. Fyfan, vilket sorts pack försöker omvända sin räddande ängels politik till en som bättre passar henne?
__________________
Senast redigerad av panzerkurt 2014-03-19 kl. 17:16.
Citera
2014-03-19, 17:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzerkurt
Pablo Escobar var enligt hennes utsago hennes farfar. Hon flydde tillsammans med sin mor från Colombia.
Edit: just ja, hon är en tjock och äcklig liberal typ, med drömmar om att förändra Sverige. Fyfan, vilket sorts pack försöker omvända sin räddande ängels politik till en som bättre passar henne?

det tror jag ar svart, Dom knappte Pablo 93, da var hans son (Som du pastar ar Manuelas farsa) ett barn. Mor, och barn drog till Argentina har jag for mig. Pablos son (som du pastar ska vara Manuelas farsa) heter idag Juan Sebastian Marroquín Santos, och lever inte i Colombia, och ingen av den Escobar familjen har nagonsin bott i Cali.

Tror inte Cali kartellen skulle gillat det (forutom att din tidslinje ar helt omojlig)

Nagon som faktiskt vet nagot?

/B
Citera
2014-03-20, 19:32
  #4
Medlem
Tjock och äcklig - Köper det tjocka. Har just fått barn. Äcklig, inte så mycket. Kan intyga att jag är en pedantiskt människa med en oförklarlig kärlek för att städa.

Liberal. Ja. Kanske.

Enligt eget utsago ska jag alltså vara Pablos barnbarn. Det är OMÖJLIGT, för det hade jag vetat om själv. Får jag fråga var du får detta från?

Vad vill ni veta?


/Manuela.
Citera
2014-03-20, 20:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleunam
Tjock och äcklig - Köper det tjocka. Har just fått barn. Äcklig, inte så mycket. Kan intyga att jag är en pedantiskt människa med en oförklarlig kärlek för att städa.

Liberal. Ja. Kanske.

Enligt eget utsago ska jag alltså vara Pablos barnbarn. Det är OMÖJLIGT, för det hade jag vetat om själv. Får jag fråga var du får detta från?

Vad vill ni veta?


/Manuela.

Tjohoo!
Valkommen!


trollet ovanfor kan du bortse fran, han vet varken ut eller in!

men du far garna forsoka rata ut mina fragetecken i det forsta inlagget.

Tack pa forhand

/B
Citera
2014-03-26, 17:59
  #6
Medlem
Hepp,,,,,
tydligen ingen kandis efter tva vandor i P3, en blogg i Norrbottens-kuriren och Manuela sjalv verkar inte vilja komma tillbaka.

Citera
2016-07-06, 22:19
  #7
Medlem
MMXs avatar
Pablo Escobars bror vill kolla igenom kvalitén på nya säsongen av Narcos via sitt holdingbolag Escobar Inc. som han grundat tillsammans med Olof K Gustafsson och Daniel D Reitberg.
Är det svenskar som slagit sina påsar ihop med Escobar tro?

https://www.theguardian.com/media/20...tflix-colombia
Citera
2016-07-06, 22:23
  #8
Medlem
MMXs avatar
My bad, hittade det här nu http://www.svd.se/tva-svenskar-hotar.../om/naringsliv

"Gustafsson flyttade till USA för fem år sedan, berättar han, och började då samarbeta med Daniel Reitberg som redan var där. För tre år sedan ”introducerades de” för Roberto Escobar, som enligt Gustafsson fattade tycke för de båda svenskarna och gav dem jobb i sitt rättighetsbolag Escobar Inc.
De exakta detaljerna kring hur svenskarna mötte Escobar är något oklara."
Citera
2016-07-07, 10:02
  #9
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMX
My bad, hittade det här nu http://www.svd.se/tva-svenskar-hotar.../om/naringsliv

"Gustafsson flyttade till USA för fem år sedan, berättar han, och började då samarbeta med Daniel Reitberg som redan var där. För tre år sedan ”introducerades de” för Roberto Escobar, som enligt Gustafsson fattade tycke för de båda svenskarna och gav dem jobb i sitt rättighetsbolag Escobar Inc.
De exakta detaljerna kring hur svenskarna mötte Escobar är något oklara."
Olof Gustafsson har en hel tråd om sig själv och sin mytomani, så SvD har blivit trollat.
Citera
2016-07-07, 21:49
  #10
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Olof Gustafsson har en hel tråd om sig själv och sin mytomani, så SvD har blivit trollat.

Aha, på det viset. Aldrig hört talas om karln innan
Citera
2016-09-06, 07:12
  #11
Medlem
Kennethkvartings avatar
Manuela hette Fredriksson när hon bodde i Boden som yngre, jag antar att hennes mamma var gift med en Fredriksson.

Manuela var en höjdare i MUF Norrbotten innan hon flyttade till Stockholm och i sann opportunistisk anda bytte inriktning till feminismens allsmäktiga lära.
OK, nu var jag taskig, man måste få byta uppfattning när man är ung.

Lite äkta skvaller: När hon var yngre var hon så där galet kurvig som bara latinska och afrikanska kvinnor kan vara. Midjan var supersmal och liksom konkav i alla attityder medan höfterna och rumpan var så stor att kanten på jeansen veckade sig när hon drog åt svångremmen. Ett fenomen jag bara har observerat en gång tidigare, på en svart kvinna i USA.

Jävligt snyggt säger Kennethkvarting.
Citera
2016-09-07, 16:04
  #12
Medlem
Finskpinnes avatar
Manuela har aldrig påstått att Pablo Escobar är hennes farfar. Hon är inte ens släkt med honom. Hon flydde Colombia p.g.a. sin pappa. Efternamnet härstammar från mödernet, hennes morfar hette Hernando Escobar, han var entreprenör och verksam i Cali.

En intervju med Manuela: http://www.kuriren.nu/nyheter/dodshoten-var-hennes-vardag-6781203.aspx
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback