Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-19, 16:15
  #1
Medlem
BettiePages avatar
Hej Flashback

Min dator gjorde några uppdateringar igår och när den skulle starta om så frös allting på skärmen. Eller först kan jag röra musen men när jag klickar på någonting så händer ingenting alls. Så jag startade om datorn och då kom ingen av ikonerna upp på mitt skrivbord så det gick inte att klicka på något, själva menyn som kommer upp på höger sida kom inte fram.

Så jag startade om datorn och höll in shift när windows startade upp och då fanns alla ikoner igen men den vägrar öppna nånting när jag klickar på det. Fast det konstiga är att den låter en göra ett klick, typ gå från start menyn till skrivbordet eller öppna nånting men det är allt.

Jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att ta bort den senaste uppdateringen eftersom jag inte kan göra någonting på skärmen.

Kan tillägga att jag inte haft internet på ett tag och innan uppdateringarna så avinstallerade jag vuze och installerade utorrent istället, jag tror det är den som det är något fel på eftersom jag hade en autostart på den kanske, hade en massa torrenter nerladdandes med eftersom mitt internet varit nere en vecka. Vet inte ifall det spelar någon roll.

Hur som helst, vet någon av er hur jag ska gå tillväga för att gå tillbaka innan uppdateringen eller hur jag får den att fungera igen?
Jag är rätt kass på datorer som ni säkert kan se utifrån min text så lite enklare svar uppskattas

Blir otroligt tacksam för svar!
Citera
2014-03-20, 21:11
  #2
Medlem
omdu strataom datorn är de helt fruskommer fu till sttdidan?
ha8.1 skagåtilbaka till vaniga 8ante js


har du märkf förelar ickmn startknppen vju bara att byta ut
Citera
2014-03-20, 21:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BettiePage
Hej Flashback

Min dator gjorde några uppdateringar igår och när den skulle starta om så frös allting på skärmen. Eller först kan jag röra musen men när jag klickar på någonting så händer ingenting alls. Så jag startade om datorn och då kom ingen av ikonerna upp på mitt skrivbord så det gick inte att klicka på något, själva menyn som kommer upp på höger sida kom inte fram.

Så jag startade om datorn och höll in shift när windows startade upp och då fanns alla ikoner igen men den vägrar öppna nånting när jag klickar på det. Fast det konstiga är att den låter en göra ett klick, typ gå från start menyn till skrivbordet eller öppna nånting men det är allt.

Jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att ta bort den senaste uppdateringen eftersom jag inte kan göra någonting på skärmen.

Kan tillägga att jag inte haft internet på ett tag och innan uppdateringarna så avinstallerade jag vuze och installerade utorrent istället, jag tror det är den som det är något fel på eftersom jag hade en autostart på den kanske, hade en massa torrenter nerladdandes med eftersom mitt internet varit nere en vecka. Vet inte ifall det spelar någon roll.

Hur som helst, vet någon av er hur jag ska gå tillväga för att gå tillbaka innan uppdateringen eller hur jag får den att fungera igen?
Jag är rätt kass på datorer som ni säkert kan se utifrån min text så lite enklare svar uppskattas

Blir otroligt tacksam för svar!



kommer du så långtat du kommer in på könrollpanel

tritstata i felsäkerläge sen kontrolpanelen visa updateringar o bara tabort de med datum
Citera
2014-03-20, 22:09
  #4
Medlem
BettiePages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skralavalle
kommer du så långtat du kommer in på könrollpanel

tritstata i felsäkerläge sen kontrolpanelen visa updateringar o bara tabort de med datum

Jag kommer tyvarr inte sa langt, den verkar visst kunna oppna vissa menyer men man kan inte oppna nagot program i dom eller nagra program overhuvudtaget.... Ska lamna in den imorgon men har sjukt daligt med pengar den har manaden sa hade garna undvikit det
Citera
2014-03-21, 00:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BettiePage
Jag kommer tyvarr inte sa langt, den verkar visst kunna oppna vissa menyer men man kan inte oppna nagot program i dom eller nagra program overhuvudtaget.... Ska lamna in den imorgon men har sjukt daligt med pengar den har manaden sa hade garna undvikit det

vi löserde felsäkertmlägt f7 f8 jag guidar dig i mogm


har hållt påmde datorer sendan 1996 8.1 vd är bra



jagar ju 8,1 de va bara tita å instak´lerade updarinar de haalltid funits kapavintajera updadering

då kavi åsersälla daronbkoti bkot es o inga filerbtborta destmmer nappen 8,1 skilde sig åtrstälmin kndes mer autmtodjt
Citera
2014-03-21, 09:04
  #6
Medlem
BettiePages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skralavalle
vi löserde felsäkertmlägt f7 f8 jag guidar dig i mogm


har hållt påmde datorer sendan 1996 8.1 vd är bra



jagar ju 8,1 de va bara tita å instak´lerade updarinar de haalltid funits kapavintajera updadering

då kavi åsersälla daronbkoti bkot es o inga filerbtborta destmmer nappen 8,1 skilde sig åtrstälmin kndes mer autmtodjt

Gud var snäll du är, Jag skickar ett pm efter jobbet idag, kommer va hemma strax efter 17.00
Citera
2014-03-22, 17:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BettiePage
Gud var snäll du är, Jag skickar ett pm efter jobbet idag, kommer va hemma strax efter 17.00
Ja har hjljer järna är de en lapptop

jah fickgäraen irerställning på win 8 och defunkamärrre än än 7an fr




de bukar va mängder me folk men de tycker de ett svåt fel med de fixar vi jag har nog aldrig gåt bet pmms sen
Citera
2014-03-22, 19:18
  #8
Medlem
dsggrnhggiillharvnyligen köpt ebi samsungv 17tum har aft månda bärbaea in mes ajunininm jobbig att byts su jag baras som altid i hittarar adata 128 oa orävde i dem va astängt jobba i bios lände klknde liten hdd hr givkck hlller inte dem bgrada tso bota
effter nåra väckor komha tae frsm em hdd aapter u körde rsder de dårde de ja l åvysdebtade de meängång

tog de vabliga hdd ogjabort parion helt deb i vin 8 har jsförnig attt jsg o swn sraetauin

dy jsg jorde så p ssdb ör hsr haft 5st u skdrig fpt så adatsföt 900 f1ck 8,6
o ode sarr ett rgig su de b


tyr o sval 8 gig matt skärm amd a8 quuajje dlullr ntf ldggdge o fåttsnd dvd tdt bdtd övönf gthvrt fr hör vids grmgälar tån avi till dvd
Citera
2014-03-22, 20:20
  #9
Medlem
nu har ja tid
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback