Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-19, 15:38
  #1
Medlem
I kvällens Partiprogrammet som sänds kl 19 på AftonbladetTV skall komikern Aron Flam debattera med KDU:s Sara Skyttedal. Skyttedal har i flera tidigare sammanhang varit ansiktet för en restriktiv narkotikapolitik. Aron Flam har setts i debatten i bland annat denna artikel.

Jag vet inte exakt hur det funkar med Aftonbladets webb-tv, men här är länken till Partipgrogrammets sida på Aftonbladet, där bör det sändas kl 19. Som ni ser där så kommer kvällens program inte enbart handla om denna cannabis-debatt, därför kan jag självklart inte garantera att denna debatt börjar vid precis 19.

Info om det hela har jag fått bland annat genom Partiprogrammets twitter: https://twitter.com/Partiprogrammet
__________________
Senast redigerad av herminator87 2014-03-19 kl. 15:43.
Citera
2014-03-19, 15:40
  #2
Medlem
Gravers avatar
Synd att man inte kan spela på detta, isåfall hade oddsen varit låga på att Aron sopar mattan med Sara.
Ska bli kul att titta på.
Citera
2014-03-19, 16:08
  #3
Medlem
erkfans avatar
Tack för länken, det har ska bli kul och se Gogo Aron!
Citera
2014-03-19, 16:47
  #4
Medlem
Citat:
Allt färre unga ser cannabis som något farligt. Komikern Aron Flam och KDU:s Sara Skyttedal i cannabisdebatt.

Det känns som att de (anti-legaliseringsfolket) försöker få det att framstå som att debatten handlar om hurvida det är farligt eller inte. Lyckas de sen övertala folk om att det är farligt så har de vunnit debatten.

Det är farligt för unga, just därför man ska legalisera. Så kan man kontrollera och minska tillgängligheten för unga.
Citera
2014-03-19, 17:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paraenormalt
Det känns som att de (anti-legaliseringsfolket) försöker få det att framstå som att debatten handlar om hurvida det är farligt eller inte. Lyckas de sen övertala folk om att det är farligt så har de vunnit debatten.

Det är farligt för unga, just därför man ska legalisera. Så kan man kontrollera och minska tillgängligheten för unga.

Ja, det tycker jag också är det stora problemet just nu i debatten. De kallar oss cannabisförespråkare snarare än legaliseringsförespråkare och tror att vi är för ett cannabisbruk. Det är väl vissa av oss till viss del, men det är ju absolut inte utgångspunkten. Vi håller med om farligheten och vill hitta den bästa lösningen till problemet. Det är inte en fortsatt restriktiv politik eftersom detta bevisligen inte fungerar.

Från var kommer ditt citat?
Citera
2014-03-19, 17:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herminator87
Ja, det tycker jag också är det stora problemet just nu i debatten. De kallar oss cannabisförespråkare snarare än legaliseringsförespråkare och tror att vi är för ett cannabisbruk. Det är väl vissa av oss till viss del, men det är ju absolut inte utgångspunkten. Vi håller med om farligheten och vill hitta den bästa lösningen till problemet. Det är inte en fortsatt restriktiv politik eftersom detta bevisligen inte fungerar.

Från var kommer ditt citat?

Ja precis.

Citatet är från faktaruta nr 2 här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18567391.ab
Citera
2014-03-19, 19:00
  #7
Medlem
jamesdeans avatar
Ska bli kul att se. Aron Flam är enligt mig en av Sveriges bästa komiker, en av få som kör mörk och cynisk humor och inte riktar sig till den breda massan som många andra svennekomiker. Dock vet jag inte hur han är som politisk debattör. KD-tjejen har jag dock sett innan i cannabis-sammanhang och hon gav ett ganska pantat intryck...
Citera
2014-03-19, 19:02
  #8
Medlem
erkfans avatar
Det är dags nu!
Citera
2014-03-19, 19:02
  #9
Medlem
Enligt svar på en kommentar i liverapporteringen börjar debatten ca 19.45!
Citera
2014-03-19, 19:42
  #10
Medlem
Jestermedgesters avatar
Nu börjar det, hoppas han sköter sig lille Aron. Han verkar vara en skärpt ung man med sunda åsikter, det andra är ju en konservativ pajas från KD så det borde inte vara så svårt att slå ner hennes tafatta argument
Citera
2014-03-19, 19:42
  #11
Medlem
jamesdeans avatar
Nu sa de precis att debatten börjar efter pausen.
Citera
2014-03-19, 19:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herminator87
Enligt svar på en kommentar i liverapporteringen börjar debatten ca 19.45!

När som helst nu alltså! Hoppas på uppdateringar i denna tråd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback