Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-19, 14:43
  #1
Medlem
soitgoess avatar
Har ett spamtillägg i Chrome vid namn "YTuubeAdsRoemouver" som installerat sig själv automatiskt,
och verkar vara omöjlig att få bort.
Om jag tar bort det manuellt så kommer det snabbt tillbaka, och inget antivirus eller antimalware-program har lyckas identifiera det heller.

Systemåterställning funkar inte heller med tanke på att den tidigaste återställningspunkten är från när jag fick detta tillägg installerat.

Några tips?
Citera
2014-03-19, 14:53
  #2
Medlem
Strychnos avatar
Vad/vilka program har du använt för att försöka få bort det?
Citera
2014-03-19, 14:54
  #3
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soitgoes
Har ett spamtillägg i Chrome vid namn "YTuubeAdsRoemouver" som installerat sig själv automatiskt,
och verkar vara omöjlig att få bort.
Om jag tar bort det manuellt så kommer det snabbt tillbaka, och inget antivirus eller antimalware-program har lyckas identifiera det heller.

Systemåterställning funkar inte heller med tanke på att den tidigaste återställningspunkten är från när jag fick detta tillägg installerat.

Några tips?
Provat med Malwarebytes Antimalware?

Eller avinstallera Chrome och sedan installera igen?
Citera
2014-03-19, 14:55
  #4
Medlem
Kolla om nåt här funkar: http://www.safebro.com/yutuabeadsremoveir-virus-remove
Citera
2014-03-19, 15:34
  #5
Medlem
soitgoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Vad/vilka program har du använt för att försöka få bort det?

gratisprogram såsom:

Malvarebytes Anti-malware

AVG

Panda Cloud antivirus

Yet another Cleaner
Citera
2014-03-19, 15:37
  #6
Medlem
soitgoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Provat med Malwarebytes Antimalware?

Eller avinstallera Chrome och sedan installera igen?

Ja, det funkade inte :/

Det verkar som att tillägget är rotat i datorns hårddisk eftersom det kommer tillbaka om jag tar bort det från chrome.

Men kan alltid testa att avinstallera antar jag.
Citera
2014-03-19, 15:48
  #7
Medlem
Tjejen berikade både sin egen och min dator med detta. Jag valde att rensa alla berörda registerposter manuellt och fick leta upp filerna som spritt sig på ett antal olika platser på hårddisken.

Lägger sig både i chrome-mapparna under C:\Users\användarnamn och C:\Users\Public samt skapar en schemalagd körning i C:\Windows\Tasks osv...
Citera
2014-03-19, 15:50
  #8
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soitgoes
Ja, det funkade inte :/

Det verkar som att tillägget är rotat i datorns hårddisk eftersom det kommer tillbaka om jag tar bort det från chrome.

Men kan alltid testa att avinstallera antar jag.

Avinstallera är ju lite drastiskt varför provar du inte guiden på länken i inlägg # 4 först och sen även detta http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ om inte det skulle hjälpa .

Fast det är nog du själv som har installerat något program eller tillägg i Chrome som har orsakat det .
Citera
2014-03-19, 16:02
  #9
Medlem
soitgoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Avinstallera är ju lite drastiskt varför provar du inte guiden på länken i inlägg # 4 först och sen även detta http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ om inte det skulle hjälpa .

Fast det är nog du själv som har installerat något program eller tillägg i Chrome som har orsakat det .

Ja, troligtvis, läste nu på en sida att till och med program som skall rensa datorn kan komma med dessa tillägg.

En ulv i fårakläder, med andra ord.
Citera
2014-03-19, 16:48
  #10
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soitgoes
Ja, troligtvis, läste nu på en sida att till och med program som skall rensa datorn kan komma med dessa tillägg.

En ulv i fårakläder, med andra ord.

Nätet är som livet självt - allt är inte vad det utger sig för att vara - därför gäller det att lära sig vilka program som är seriösa och ifrån vilka sidor man ska ladda ned .

Har du fått bort det ?
Citera
2014-03-20, 17:37
  #11
Moderator
Protons avatar
Programvara - Windows --> IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback