Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-19, 13:50
  #1
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Hej hej Flashback

Jag jobbar idag som vårdare på ett gruppboende, men de har skurit ner min arbetstid så det är inte längre heltid. Troligen blir det mer nedskärningar till månadsskiftet april/maj och jag tänker att jag måste nog skaffa ett nytt jobb. Nu har jag eventuellt blivit pappa och då funkar det nog inte att min flickvän ska försörja både mig och mitt barn. Plus att om det är min unge så tror jag det finns risk för svartsjukedrama.

Men nog om mitt privatliv. Jag undrar vilka jobb man snabbt kan få och som är enkla att få. Jag vill inte gå långa utbildningar och jag vill inte söka mig dit det är 100 sökande på varje plats. Lönenivå är relativt ointressant, nu vill jag få jobb snabbt sen kan man alltid gå på a-kassa om lönen är för låg. Men jag vill hitta något jag snabbt kan hoppa in i så att jag inte blir beroende av a-kassan.

Så vilka jobb rekommenderar ni och hur går jag bäst tillväga? Jag vill ha svar som är verklighetsförankrade och som har funkat för er själva eller folk ni känner. Skriv gärna McDonalds men gör det i så fall för att du har egen erfarenhet och inte för att något samhälle har lurat folk att alla kan få jobb där.

Lite om mig:
Ekonom från Handels i Göteborg
Idrottar mycket, snyggt utseende
Social personlighet, trevlig och pratglad
__________________
Senast redigerad av HugoStieglitz 2014-03-19 kl. 13:54.
Citera
2014-03-19, 14:05
  #2
Medlem
fortsätt söka inom vård kategorin? vet inte hur det är hos dig men där jag bor är det många vård jobb. också om du har endel erfarenhet inom jobbet är det stor chans att dom tar dig före någon som e noob.
annars kanske..lagerarbete,budbil,kassör på ica verkar ju passs dig oxå.
Citera
2014-03-19, 14:18
  #3
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodherren
lagerarbete,budbil,kassör på ica verkar ju passs dig oxå.
Är det lätt att få dessa jobb?
Citera
2014-03-19, 16:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Är det lätt att få dessa jobb?

Att få jobb på lager är bland det svåraste som finns, butik är också mycket svårt men budbil borde inte vara några problem.
Citera
2014-03-19, 17:31
  #5
Avstängd
Stukatjs avatar
Telefonförsäljare. Alla kan få jobb som det. Dock är det inte alla som passar som det och därför är det en stor ruljans på personal inom den sektorn.

Men om du bara är ute efter något tillfälligt så kan jag rekommendera det.
Citera
2014-03-19, 17:32
  #6
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aluha85
Att få jobb på lager är bland det svåraste som finns, butik är också mycket svårt men budbil borde inte vara några problem.
Lager och butiksjobb är bland det lättaste att få, även telefonförsäljarjobb.
Citera
2014-03-19, 17:40
  #7
Medlem
Bor du i stockholms län? Är du svensk, och särskilt om du har körkort, är du praktiskt taget garanterad jobb på Premo (tidningsbudsföretaget som delar ut DN+SVD och massa annat småkrafs i stockholm). Det är dock nattjobb, och ganska pissigt betalt då man inte kan jobba särskilt mycket per natt, så jag skulle ta lagerjobb/butiksjobb före Premo om pengar är ett krav. Men krisar det och du inte kan få nått annat så är det väl bara å testa.
Citera
2014-03-19, 17:53
  #8
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Lager och butiksjobb är bland det lättaste att få, även telefonförsäljarjobb.

Du kan väl utgå från TS situation? Ser inget som anknyter till lager jobbet.

Ser ens inte att denne har truckkort som är ett måste.

Flera hundra sökande på varje lagerjobb. AMS årliga rapport skriver att det är överflöd på lagerråtter.

Så lätt? Nej
Buktiksjobb? Är du studerande och vill ha 3000kr extra i månaden visst.

Det är bara 50+ som har fast 100% på butiksjobb resten täcks upp med studenter på 2 dagar i veckan schema. VAKNA!!!!!!!!

telefonförsäljarjobb visst åter igen tror inte ts vill ligga nån tusing över a-kassa utbetalningen och återkommande vax i öronen efter ett meningslöst tjötande i telen till inget nytta.


TS fortsätt i den banan som du är inne nu på. Försök hitta nått ställe som jobbar med ADHD folk och fixa en liten utbildning inom området och du kommer vara grymt eftertraktad i GbG området.

Det blir bara fler och fler tokiga folk i detta samhälle. Så orkar du finns det cash att hämta här!
Citera
2014-03-19, 18:26
  #9
Medlem
jucklozs avatar
Man skriver det i sitt CV, "knullar gärna med chefen".
Citera
2014-03-19, 18:36
  #10
Medlem
Goldwaters avatar
Om du nu är ekonom från HHG så undrar man ju varför du inte arbetar med något till det relaterat.
Citera
2014-03-20, 00:35
  #11
Medlem
Sweeper80s avatar
Om Du inte ljuger ovan så borde Du kunna få random Account managerjobb relativt snabbt.
Citera
2014-03-20, 12:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aluha85
Att få jobb på lager är bland det svåraste som finns, butik är också mycket svårt men budbil borde inte vara några problem.

Jag tror att truckkort A är ytterst meriterande när det kommer till lagerarbeten (beroende på typ av lager förstås). Såg massa jobbannonser från Proffice för ett tag sedan om just lagerarbetare. Kruxet var att alla platser krävde truckkort. Så det kan vara nåt att tänka på!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback