2015-10-27, 10:28
Medlem
Arthur Dents avatar
Pascalidou programleder denna vecka och gårdagens (27/10) uppvisning i vänsterextrem aktivism var något av det värsta jag hört i Ring P1. Det ringer en kille som efterlyser ett mer nyanserat debattläge i media och Pascalidou avbryter med att fråga om han vill att rasistiska åsikter ska få utrymme, hon vägrar ta till sig vad han säger utan misstolkar medvetet. Sedan ringer en tant och anklagar Jimmie Åkesson för mord och mordbränder, Pascalidou har inga invändningar annat än att konstatera att detta är inringarens åsikter.
Även dagens program var talande när barnläkaren som tog upp problemet med ankarbarn ringde in, barnläkaren beskrev problemet och gav förslag på lösningar men detta var Pascalidou inte intresserad av, hon verkade mest vilja göra en poäng av att samtliga 60 miljoner flyktingar inte vill till Sverige, som om det hade någon koppling till inringarens problemformulering över huvud taget.
Citera
2015-10-27, 20:35
Medlem
mrjugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Pascalidou programleder denna vecka och gårdagens (27/10) uppvisning i vänsterextrem aktivism var något av det värsta jag hört i Ring P1. Det ringer en kille som efterlyser ett mer nyanserat debattläge i media och Pascalidou avbryter med att fråga om han vill att rasistiska åsikter ska få utrymme, hon vägrar ta till sig vad han säger utan misstolkar medvetet. Sedan ringer en tant och anklagar Jimmie Åkesson för mord och mordbränder, Pascalidou har inga invändningar annat än att konstatera att detta är inringarens åsikter.
Även dagens program var talande när barnläkaren som tog upp problemet med ankarbarn ringde in, barnläkaren beskrev problemet och gav förslag på lösningar men detta var Pascalidou inte intresserad av, hon verkade mest vilja göra en poäng av att samtliga 60 miljoner flyktingar inte vill till Sverige, som om det hade någon koppling till inringarens problemformulering över huvud taget.

Ja, jag kan bara hålla med. Vad trött man blir på Pascalidou..mer PK får man leta efter Börjar snart bojkotta veckorna när hon är programmledare. Tacka vet jag Sverker då blir det ordning på torpet och han för en bra debatt oavsett vilka åsikter inringaren har.

Här är länken: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1120
Barnläkarn börjar runt 7:45
12:50-13:00 håller PK-Pascalidou på att svimma
Senast redigerad av mrjug 2015-10-27 kl. 21:02.
Citera
2015-10-27, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det sjukaste (tycker jag) var när hon vrålar till killen hon skulle ha in för att backa henne att barnläkaren propsade på att Sverige var fullt och krävde att få veta vad han tyckte om DEN styggelsen!
Citera
2015-11-20, 09:59
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Missa inte dagens program.

En Rune ringer in och påpekar att Sverige helt ekelt tagit emot för många flyktingar. Den vidriga programledaren reagerar enligt PK-reflex.

Därefter ringer allas vår hjälte Stamatios Ledoinius.

Programledaren är Emanuel Karlsten. Riktigt arrogant och PK så bägaren rinner över. https://sv.wikipedia.org/wiki/Emanuel_Karlsten Och ett man child i bild.

Det här är P1:s skadereglering. En liten anpassning till de rådande omständigheterna i efterdyningarna av Paris.

Jag upprepar mig för säkerhets skull: Ring P1 är inte ett fritt program på något sätt. Alla samtal går till en sluss, där vissa väljs ut. Man kan alltså helt styra vilket innehåll ett program skall få. Och man kan, vilket man ofta gör, noga välja ut oppositionella åsikter så att dessa levereras av människor som gör sig dåligt i radio, eller som framstår som knäppskallar p.g.a. uttal, stammande och en allmän språkligt låg förmåga.

Jag återkommer med länk.

Tillägg: Emanuel Karlsten delar detta på facebook, https://www.facebook.com/emanuelpage...1794142833109/

Denna naiva dadaism i hårda tider, är det som bidrar till att Europa går mot sin undergång. Hade hade hålla handen och vackra ord räddat oss, så hade vi haft ett världsomspännande iperium redan på 70-talet. Emanuel ser det vackra. Jag ser blivande bytesdjur.
Senast redigerad av sjalvebastedrang 2015-11-20 kl. 10:04.
Citera
2015-11-20, 10:32
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Länk: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1120

Rune börjar ca 05:45. Jämför hur han behandlas med hur Ali behandlas i början av programmet.
Citera
2015-11-20, 17:53
Medlem
Emanuel Karlsten är riktigt vidrig. Hans subtila hånflinande åt alla som har en åsikt som inte passar in i hans politiskt korrekta världsbild kommer som ett brev på posten, varje gång!

Precis som många med mig har insett är Ring P1 ett hårt styrt program, där en agenda förmodligen är satt inför varje avsnitt. Som tur är är ju detta pinsamt uppenbart, vilket gör att endast en riktig jävla lallare tror att "alla" får komma till tals.
Citera
2015-11-26, 15:36
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Dagens program med Alexandra Pascalidou.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1120

En småländska sanningssägande Åke ringer in och förklarar på ett rätt bra sätt att skrivbordsmänniskor kan inte klanka på polisen jämt och ständigt när polisen gör fel i sitt arbete. Han konstaterar att i vissa yrken får misstag ödesdigra konsekvenser, t.ex. hans eget (yrkeschaffis). Denna inringning med anledning av dagens P1-nyhet om en psykotisk invandrare som dog på psyket när pelle polis skulle gripa in.
Åke avslutar med en travesti på "f.ö. anser jag att Kartago borde förstöras". Hans version är

Citat:
F.ö. anser jag att SD hela tiden hade rätt.

En riktig sköning. Propagandaväxeln misslyckades med att sortera ut Åke sålunda.

Senare i programmet låter Pascalidou två kvinnor munhuggas, där den ena är PK-it och den andra uppenbart sverigevän. Småroligt tjafs och värt att lyssna på. Men fffa är det intressant hur Pascalidouidioten ger carte blanch till PK-iten att bete sig precis hur som helst. Vidrigt.
Citera
2016-01-07, 19:31
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...episode=658187
12:20 in i programmet.

Inringaren: Ungefär: "Vi bryr oss inte om våra egna hemlösa... men däremot om rumäniens hemlösa fastän våra egna inte har några bostäder eller platser och att vi har råd att ta emot 100.000 flyktingar medan våra hemlösa får ligga och frysa under broarna."

Emmy Rasper på Sveriges Radio börjar direkt att försöka få det till att vi inte ska ställa grupp mot grupp och att vi är alla världsmedborgare och att det inte är självklart att Svenskar ska hjälpa svenska hemlösa framför hitresande rumäner och att inringaren kanske bara tänker fel om att prioritera den svenska nationen osv osv, medan "andra" kanske tänker mer om att vi alla är europeer kanske och att det då inte spelar någon roll.

Horribelt avsnitt Svensk Public Service må jag säga.
Klippet, bland många, bör sparas till våra efterkommande.
Citera
2016-01-07, 19:37
Medlem
Bör även tydliggöras här att Ring P1s programtid för ett tag sen kortades från 60min till 30min.

Det är ett av hela Sveriges Radios mest populära program och det kostar knappt något att göra. Många vill vara med och säga sin mening, men vem som helst kan räkna på sina två händer på hur många som hinner vara med under en halvtimme där programledarna dessutom aldrig drar sig för att maska ut tiden så mycket som möjligt när det passar de själva men lägga på så fort något inte passar.

Ljudmixningen är också den sämsta möjliga där programledaren alltid är klar och övertydlig medan inringarens ljudstyrka är kraftigt sänkt.

För att inte tala om programledarna som håller på att göra sig till Sveriges mest avskydda personer.
Senast redigerad av Reflector 2016-01-07 kl. 19:39.
Citera
2016-01-08, 04:51
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Bör även tydliggöras här att Ring P1s programtid för ett tag sen kortades från 60min till 30min.

Det är ett av hela Sveriges Radios mest populära program och det kostar knappt något att göra. Många vill vara med och säga sin mening, men vem som helst kan räkna på sina två händer på hur många som hinner vara med under en halvtimme där programledarna dessutom aldrig drar sig för att maska ut tiden så mycket som möjligt när det passar de själva men lägga på så fort något inte passar.

Ljudmixningen är också den sämsta möjliga där programledaren alltid är klar och övertydlig medan inringarens ljudstyrka är kraftigt sänkt.

För att inte tala om programledarna som håller på att göra sig till Sveriges mest avskydda personer.

Håller med dig vad du säger, men 60min till 30min, hände för flera år sen!
Dom (vänster PK häxorna på SR) var tvungna att hålla borta vad majoriteten egentligen tycker & tänker.
Citera
2016-01-08, 05:00
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...episode=658187
12:20 in i programmet.

Inringaren: Ungefär: "Vi bryr oss inte om våra egna hemlösa... men däremot om rumäniens hemlösa fastän våra egna inte har några bostäder eller platser och att vi har råd att ta emot 100.000 flyktingar medan våra hemlösa får ligga och frysa under broarna."

Emmy Rasper på Sveriges Radio börjar direkt att försöka få det till att vi inte ska ställa grupp mot grupp och att vi är alla världsmedborgare och att det inte är självklart att Svenskar ska hjälpa svenska hemlösa framför hitresande rumäner och att inringaren kanske bara tänker fel om att prioritera den svenska nationen osv osv, medan "andra" kanske tänker mer om att vi alla är europeer kanske och att det då inte spelar någon roll.

Horribelt avsnitt Svensk Public Service må jag säga.
Klippet, bland många, bör sparas till våra efterkommande.

Rasper är vidrig, tvungen dra sladden ur väggen efter det samtalet, typ exempel på politisk beroende, igen!
Citera
2016-01-26, 15:51
Medlem
Pascalido har skärpt till sig en aning och några får prata ganska länge utan att bli avbruten.

Dock inte denna tjej som ägde.... börjar 15.00 min. in i dagens program.

http://sverigesradio.se/sida/default...programid=1120
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in