Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-14, 23:50
  #25
Medlem
DragonOnWall8s avatar
, och sen sitta och öppet kritisera flashback, som är det bästa fria medium i nuvarande Sverige är fan i mig så o-kunnande katastrofalt påstående. Tappas = ej i nuet! Man skulle lätt finna ett tusen passande svär ord till dummern, men pallar ej, fan att mina skatte stålar går till id...n!
__________________
Senast redigerad av DragonOnWall8 2015-08-14 kl. 23:58.
Citera
2015-08-18, 13:45
  #26
Medlem
Oden69s avatar
I dagens ring P1 blev det tydligen censur, jag kollade både på pod och från deras hemsida. Det var något gällande Ryssland som blev censurerat och helt tyst i ett antal sekunder.

Här är länk till dagens avsnitt:
http://t.sr.se/1JnK4RF

Censuren sker ca 4:36 min in i programmet.
Citera
2015-08-18, 19:45
  #27
Medlem
Lyssnade förr på P1. Många sa redan då att det var det sämsta skit man kunde lyssna på, men jag uppfattade det som en levande redaktion på den tiden. De har ju aktivt motarbetats under lång tid från chefer och redaktionen i Stockholm, och även gamla gubbar som Täppas kan tydligen läras att sitta.

Om någon vänlig själ känner Täppas, meddela honom från mig och säga att han ska: -"Do not go gentle into that good night"

Täppas är en gammal gubbe, hoppas någon lyssnar på honom? Det är jobbigt att se äldre ideal dö bort och tyna iväg, som om de aldrig betydde något. Allt han säger kan tolkas som skit, men en gång i tiden betydde det verkligen något.

Täppas får fan vakna nu.
Citera
2015-08-27, 18:04
  #28
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Stamatios Ledonius är åter i Ring P1.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...episode=595922

ca 25:20

För er som inte vet vem det är så googla. En klassiker.

Missa inte heller den andra tandläkaren vid ca 04:10.
Citera
2015-09-01, 09:42
  #29
Medlem
enfindams avatar
Trevligt med ett radioprogram där alla kan komma till tals, alltid lika intressant att höra folkets röst!
__________________
Senast redigerad av enfindam 2015-09-01 kl. 09:44.
Citera
2015-09-01, 11:59
  #30
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
, och sen sitta och öppet kritisera flashback, som är det bästa fria medium i nuvarande Sverige är fan i mig så o-kunnande katastrofalt påstående. Tappas = ej i nuet! Man skulle lätt finna ett tusen passande svär ord till dummern, men pallar ej, fan att mina skatte stålar går till id...n!
Nu är ju Täppas blind sedan länge, så han kan ju inte läsa Flashback. men det verkar ju de flesta journalister vara med. Han får förlita sej på sina extremvänstervänner.
Citera
2015-09-26, 15:11
  #31
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Lyssnade ofta på Ring P1 för tio år sen, men nu blir det mer sällan. Var inne på deras hemsida och kollade vilka ämnen som diskuteras f.n. och blev minst sagt förvånad.

Debattämnen som rör SD/invandring/tiggeri/kriminalitet osv. som det snackas mycket om i övrig media lyser helt med sin frånvaro. Är det verkligen inga inringare som tar upp detta överhuvudtaget?! Eller har Ring p1-redaktionen lagt locket på när det gäller dessa "känsliga" frågor?

http://sverigesradio.se/sida/default...programid=1120
Nu har Ring P1 lagt ner kommentarsmöjligheten på sin hemsida. Pinsamt.
Citat:
På grund av ett kraftigt vikande antal debattdeltagare kommer kommentarsfälten på Ring P1:s sajt att stänga måndagen den 28 september.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6260292
Citera
2015-09-26, 15:48
  #32
Medlem
Jag har ringt dit ett par går, och man får noga redogöra exakt vad man tänker säga. Man censurerar programmet. Endast den med ofarlig mening släpps fram. Någon enstaka med PK kritiskt innehåll. Dåligt svensktalande äger företräde, verkar det som.
Citera
2015-09-28, 08:42
  #33
Medlem
enfindams avatar
Missa inte ring P1 med Thomas Sarri från Umeå idag.
Citera
2015-09-28, 10:08
  #34
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Nu har Ring P1 lagt ner kommentarsmöjligheten på sin hemsida. Pinsamt.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6260292

Det jävla stasi kontrollerade kommentar fältet, va inget att ha ändå!
Citera
2015-09-28, 23:30
  #35
Medlem
Jag har bara lyssnat på ring p1 sedan juni men det känns som inringarna är mer och mer korkade för varje vecka som går. Idag var det en tant som jiddrade om att blodmåne var guds tecken på att det kommer bli krig (som om det inte hade vart krig på jorden dom senaste 100 åren!) och en annan som sa att så fort den första bengalen tänds så avslutas fotbollsmatchen med det resultat som är då (som om inte första laget som får poäng kommer tända en bengal då?!)

I övrigt känns det som när dom faktiskt har något vettigt att säga så har dom inte tänkt efter hur och vad dom ska säga för att bli övertygande och lämnar ute många av dom viktigaste orsakerna, konsekvenser,alternativ mm. Nästan bara vetenskapsprogrammet vid lunch och nyheterna som är värda att lyssna på.
Citera
2015-09-29, 21:22
  #36
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Jag har bara lyssnat på ring p1 sedan juni men det känns som inringarna är mer och mer korkade för varje vecka som går. Idag var det en tant som jiddrade om att blodmåne var guds tecken på att det kommer bli krig (som om det inte hade vart krig på jorden dom senaste 100 åren!) och en annan som sa att så fort den första bengalen tänds så avslutas fotbollsmatchen med det resultat som är då (som om inte första laget som får poäng kommer tända en bengal då?!)

I övrigt känns det som när dom faktiskt har något vettigt att säga så har dom inte tänkt efter hur och vad dom ska säga för att bli övertygande och lämnar ute många av dom viktigaste orsakerna, konsekvenser,alternativ mm. Nästan bara vetenskapsprogrammet vid lunch och nyheterna som är värda att lyssna på.

Inringarna väljs ut. Programmet är alltså till sin sammansättning regisserat. Invandringskritik eller andra kontroversiella åsikter har en liten sidobudget tid till sitt förfogande. Man väljer helst budbärare som på ett personligt plan framstår som lite udda och helst inte representativa för en större andel av befolkningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback