2015-01-25, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Jag är själv medlem i Cannalisörerna, men väntar än så länge på att det ska "komma igång". Under de månaderna jag varit aktiv har det inte riktigt så mycket,t.ex är det snart 3 månader sen hemsidan senast uppdaterades. Men jag har inte Facebook, så jag missar förmodligen rätt mycket som händer där. Jag vet iaf att flera från Cannalisörerna var på plats vid Jens Waldmanns rättegång.

Häromveckan skickades det första nyhetsbrevet ut och där verkar det som att där är en hel del på gång. T.ex ska man snart börja anordna fikaträffar, och man snackar om 420röster-kampanjen där folk uppmanas skicka in positiva marijuana-historier. Det har varit på gång länge men varit strul med de som skulle designa hemsidan.

Vi ber om ursäkt för att hemsidan blivit lite lidande nu när vi försöker få igång 420 röster ordentligt.
Vi har även för avsikt att byta hemsida och gå från Wordpress. Därav att vi inte lagt någon större effort på att uppdatera. Men med tanke på att inte alla finns på facebook så behöver vi nog underhålla våra icke FB medlemmar bättre. Du får gärna skicka ett mail till kansliet med förslag på hur du skulle vilja att vi gav info till de medlemmar som inte finns på FB. Skicka till thomas.johansson@cannalisorerna.se så får du snart svar.

Angående 420 röster så vill jag klargöra att vår kodare är som vi ideel. Han tar inget betalt för det jobb han utför alltså. Och det är många parametrar som gör att han kanske inte har all tid att lägga på oss. Samtidigt så har vår webansvarig även ett civilit jobb. några av våra arbetsgrupp och styrelsemedlemmar är dessutom gravida (ingen farsot dock )
Men det är bara lite finjusteringar som skall göras nu sen lanserar vi projektet.

I övrigt så är vi väldigt aktiva men det syns inte så mycket. Projektplaner skrivs, bidrag söks, nätverk knyts och organisationen byggs upp. Första året i en sån här förening där man inte har ett klubbhus utan är internetbaserat, inte har aktiva medlemmar som en fotbollsförening. Är alltid så här. Man syns inte men man jobbar hårt. När sen fika träffarna poppar igång runt om i landet och medlemmar och andra intresserade får ta del av det vi gör så kommer allt klarna.
Vi är på väg, sakta men säkert bygger vi föreningen till något unikt.
Och ni medlemmar är vårt viktigaste redskap. Så tveka inte att höra av dig. Det gäller alla.

Thomas
Vice ordförande och kansli och medlemsansvarig.

PS! vi inte bara startar cannalisörfikor, vi finns från och med nästa vecka fysiskt i en lokal i Norrköping, Mer om det kommer i nästa nyhetsbrev förmodligen. Eller via ett separat mail till alla våra medlemmar.
Citera
2015-01-25, 13:04
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerback08
text

Tack för den utförliga uppdateringen

Kul att höra att det händer saker bakom kulisserna. Det var inte särskilt många år sen det kändes som att jag var en av de enda aktiva legaliseringsförespråkarna i landet, och nu är det aktivitet överallt. Jag ser fram emot fikaträffarna och att engagera mig i Cannalisörerna i allmänhet, jag har gått och längtat efter en sån här organisation att engagera mig i. Jag försökte till och med starta en legaliseringsorganisation själv här på forumet för några år sen, men det slutade med att jag fick en del "lycka till"-svar, men få ville vara med och faktiskt hjälpa till, så det rann ut i sanden.
Citera
2015-01-25, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerback08
Dumdristigt att vara öppen med sina åsikter? Nej det kan jag aldrig hålla med dig om.

Om du tänker ytterligare ett steg så är det inte svårt att inse att det finns ett polisiärt intresse av denna grupp som inte innefattar åsiktsregistrering. Har man en liten odling hemma eller vill stanna under radarn så finns det all anledning i världen att inte skylta med sin inställning.
Det är inte Socialdemokraternas konvent du besöker med andra ord......
Citera
2015-01-25, 18:14
Medlem
albinotomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio
Om du tänker ytterligare ett steg så är det inte svårt att inse att det finns ett polisiärt intresse av denna grupp som inte innefattar åsiktsregistrering. Har man en liten odling hemma eller vill stanna under radarn så finns det all anledning i världen att inte skylta med sin inställning.

Är man brukare är man garanterad redan registrerad, söker du på vissa ord t ex cannabis eller besöker vissa sidor på internet är du garanterad registrerad. Hade det varit kriminellt med åsikter och att driva en politisk fråga hade redan medlemmarna fått besök och polisiära problem. Men ska man vara öppen och aktivt vilja se en förändring så får man vara beredd att få skit, telefonsamtal och bli pressad av politiker. Men att man skulle få hembesök kräver domstolsbeslut och sannolika misstankar att man har något olagligt i hemmet.

Det är inte tid att stanna under radarn längre, det är de som gör det som ligger till grund att det inte blir någon förändring. Vi måste visa oss, normalisera, kämpa och sluta krypa in i garderoben och gömma oss.
Citera
2015-01-25, 22:25
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio
Just på grund av detta är det bra med en seriös organisation som förmedlar din åsikt när du inte kan.

Alla kan inte alltid vara så frispråkiga som vi hade velat, utan har väldigt mycket att förlora. Cannalisörerna lyfter våra åsikter Åt oss. Deras arbete är idieelt, men arbetet är inte gratis för dem.

Att kunna bidra ekonomiskt är en lika viktig punkt, vilket man kan utan att det registrerar dig som sympatisör.

Jag hoppas det kommer i framtiden mer insamlingar som för reklam, broschyrer m m. Så även vi som går i skuggan kan vara delaktiga.
Citera
2015-01-27, 17:14
Medlem
jamesdeans avatar
Det blev ett trevlig möte med Cannalisörerna i Malmö. Mycket trevliga människor som jag gärna hade umgåtts med igen
Citera
2015-01-27, 18:45
Medlem
tengilllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Det blev ett trevlig möte med Cannalisörerna i Malmö. Mycket trevliga människor som jag gärna hade umgåtts med igen
Kul! Jag måste ta tummen ur röven och bli medlem! Synd att dom bara tar paypal /: jag och paypal är inte vänner...
Citera
2015-01-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tengillll
Kul! Jag måste ta tummen ur röven och bli medlem! Synd att dom bara tar paypal /: jag och paypal är inte vänner...

Dock är det kopplat till kort så du kan betala med vanligt visa om jag minns rätt. Du behöver inte ha PayPal konto.
Citera
2015-01-28, 20:26
Medlem
Javalangs avatar
Jag hoppas på en Cannalisör-träff i Göteborg snart, det är ändå landets andra största stad
Citera
2015-01-28, 22:42
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tengillll

De har ansökt om att skaffa ett bankkonto och väntar på besked. Banken verkar ganska rädda och ställde på mötet massvis med frågor och ville vara 100% säkra på att Cannalisörerna inte sysslar med någonting olagligt. Går det bra så kommer det nog bli lättare att bli medlem. Tills vidare så kan du prova att mejla dem, så är det mycket möjligt att de går med på en specialare och ger dig någon i styrelsens privata bankkontonummer så du kan göra en direktöverföring.
Citera
2015-01-28, 23:09
Medlem
albinotomtens avatar
Som vanligt när det kommer till att göra det man säger/klickar i på eventen så blev det fattigt med folk på fikat i Linköping. Vi var 3 st inkl Vice Ordförande som var där. Den andra personen var dessutom en polare, så var inga nya ansikten. Men genom kontinuitet lär mer folk komma framöver
Citera
2015-01-29, 09:48
Medlem
Jag är också medlem i Cannallisörerna.
Jag känner själv att nu är bollen i rullning på allvar och håller mig således helt ren (tja, det och det faktum att lagen hade synpunkter på mitt bruk) för att kunna stå upp och göra min röst hörd utan att riskera något.

Vad är väl 6 månader till något års avstånd från cannabis om det innebär att jag sedan, för resten av mitt liv, kan få röka lagligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in