Citat:
Jag är själv medlem i Cannalisörerna, men väntar än så länge på att det ska "komma igång". Under de månaderna jag varit aktiv har det inte riktigt så mycket,t.ex är det snart 3 månader sen hemsidan senast uppdaterades. Men jag har inte Facebook, så jag missar förmodligen rätt mycket som händer där. Jag vet iaf att flera från Cannalisörerna var på plats vid Jens Waldmanns rättegång.
Häromveckan skickades det första nyhetsbrevet ut och där verkar det som att där är en hel del på gång. T.ex ska man snart börja anordna fikaträffar, och man snackar om 420röster-kampanjen där folk uppmanas skicka in positiva marijuana-historier. Det har varit på gång länge men varit strul med de som skulle designa hemsidan.
Häromveckan skickades det första nyhetsbrevet ut och där verkar det som att där är en hel del på gång. T.ex ska man snart börja anordna fikaträffar, och man snackar om 420röster-kampanjen där folk uppmanas skicka in positiva marijuana-historier. Det har varit på gång länge men varit strul med de som skulle designa hemsidan.
Vi ber om ursäkt för att hemsidan blivit lite lidande nu när vi försöker få igång 420 röster ordentligt.
Vi har även för avsikt att byta hemsida och gå från Wordpress. Därav att vi inte lagt någon större effort på att uppdatera. Men med tanke på att inte alla finns på facebook så behöver vi nog underhålla våra icke FB medlemmar bättre. Du får gärna skicka ett mail till kansliet med förslag på hur du skulle vilja att vi gav info till de medlemmar som inte finns på FB. Skicka till thomas.johansson@cannalisorerna.se så får du snart svar.
Angående 420 röster så vill jag klargöra att vår kodare är som vi ideel. Han tar inget betalt för det jobb han utför alltså. Och det är många parametrar som gör att han kanske inte har all tid att lägga på oss. Samtidigt så har vår webansvarig även ett civilit jobb. några av våra arbetsgrupp och styrelsemedlemmar är dessutom gravida (ingen farsot dock
) Men det är bara lite finjusteringar som skall göras nu sen lanserar vi projektet.
I övrigt så är vi väldigt aktiva men det syns inte så mycket. Projektplaner skrivs, bidrag söks, nätverk knyts och organisationen byggs upp. Första året i en sån här förening där man inte har ett klubbhus utan är internetbaserat, inte har aktiva medlemmar som en fotbollsförening. Är alltid så här. Man syns inte men man jobbar hårt. När sen fika träffarna poppar igång runt om i landet och medlemmar och andra intresserade får ta del av det vi gör så kommer allt klarna.
Vi är på väg, sakta men säkert bygger vi föreningen till något unikt.
Och ni medlemmar är vårt viktigaste redskap. Så tveka inte att höra av dig. Det gäller alla.
Thomas
Vice ordförande och kansli och medlemsansvarig.
PS! vi inte bara startar cannalisörfikor, vi finns från och med nästa vecka fysiskt i en lokal i Norrköping, Mer om det kommer i nästa nyhetsbrev förmodligen. Eller via ett separat mail till alla våra medlemmar.