Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-31, 13:58
  #25
Medlem
breakthebutterflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Nä det är dom inte. OEL möjligen men Gabbe har en låg väg att vandra innan han är en stor stjärna. Nu är väl stor stjärna lite svårdefinierat men tycker du bör vara top15 på din position åtminstone.
Fast att bli yngsta lagkapten genom historien med en Calder i bagaget?

Han ligger på 29:e plats i poängligan och som 7:e utav LWs. På vilket sätt är han inte top15 på sin position?
Citera
2014-03-31, 19:30
  #26
Medlem
Lite OT kanske, men Sverige kommer att ha en sjuk backuppsättning i OS '18 om NHL-spelare tillåts delta.
Citera
2014-04-09, 16:38
  #27
Medlem
Gustav Nyqvist.
Citera
2014-04-19, 17:59
  #28
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Ingen som funderat på ännu odraftade spelare? William Nylander och Adrian Kempe tror jag kan gå långt. Kempe kanske inte blir en av dom absolut bästa på sin position, men bra kommer han definitivt bli. Nylander däremot tror jag kommer bli ruggigt bra. Kylington likaså.

Angående MPS, tror aldrig han kommer bli något. Känns som en Linus Omark. Och nej, nu sa jag inte att dom har samma spelstil, bara att dom kommer gå samma öde till mötes.
Citera
2014-04-20, 00:08
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Ingen som funderat på ännu odraftade spelare? William Nylander och Adrian Kempe tror jag kan gå långt. Kempe kanske inte blir en av dom absolut bästa på sin position, men bra kommer han definitivt bli. Nylander däremot tror jag kommer bli ruggigt bra. Kylington likaså.

Angående MPS, tror aldrig han kommer bli något. Känns som en Linus Omark. Och nej, nu sa jag inte att dom har samma spelstil, bara att dom kommer gå samma öde till mötes.

Får hoppas att Nylander får utvecklas i ett och samma lag i framtiden, tror det varit för mycket hoppande mellan lag och uppmärksamhet runt han och pappa det senaste året.
Citera
2014-04-20, 00:35
  #30
Medlem
ulvvfs avatar
Denna säsongen har vi fått se ganska så många stora genombrott, Nyqvist, Landeskog, Steen och inte minst Hedman har gått till att vara bland de bästa på sin position, och nästa säsong kommer mest handla om bekräftelse för deras del. Nästa säsong är väl Brodin och Järnkrok favoriter i mina ögon till att ta liknade kliv, kanske även någon av M. Johansson, Backlund och Zibanejad. Kanske Adam Larsson får sitt stora genombrott, MPS behöver som sagt byta till en klubb som vill satsa på honom. Men nej mina favoriter är Brodin och Järnkrok.

Hampus Lindholm är en stor favorit, men andrasäsongen brukar vara tuff, så det kommer nog mest att handla om att etablera sig på den nivån han befinner sig på. Men påsikt så känns han som en given stjärna. Få svenska spelare jag har sett imponera så mycket ifrån första matchen.

Nästa årets svenska rookie (årets i mina ögon är Hampus Lindholm), kan bli intressant. Järnkrok är väl favorit, men Forsberg, Nylander, Wennberg och Bura kan alla överraska. Bura verka flyga under radarn av någon anledning, imponerade ju stort I JVM och leder just nu OHLs skytteliga i slutspelet med 10 mål på 11 matcher, den extremt hypade McDavid har gjort 4 mål kan nämnas. Problemet för Bura, är kanske att washington inte behöver ytterligare en offensiv forward. Även kanske Rakell och W.Karlsson kan nämnas, problemet för dem är att de spelar för Anaheim och speltiden lär väl bli därefter.


Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo.
Lite OT kanske, men Sverige kommer att ha en sjuk backuppsättning i OS '18 om NHL-spelare tillåts delta.


Var lugn, om Mårts sitter kvar så kommer han gå på färdiga block, så det kommer inte ske. Om han kunde peta Hedman, Brodin och bänka OEL nu, för färdiga backpar skull, så varför skulle han inte göra det 2018?
__________________
Senast redigerad av ulvvf 2014-04-20 kl. 01:06.
Citera
2014-04-20, 01:00
  #31
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Ingen som funderat på ännu odraftade spelare? William Nylander och Adrian Kempe tror jag kan gå långt. Kempe kanske inte blir en av dom absolut bästa på sin position, men bra kommer han definitivt bli. Nylander däremot tror jag kommer bli ruggigt bra. Kylington likaså.

Angående MPS, tror aldrig han kommer bli något. Känns som en Linus Omark. Och nej, nu sa jag inte att dom har samma spelstil, bara att dom kommer gå samma öde till mötes.

Absolut påsikt, men det kommer nog ta några år så förhoppningsvis så hinner några andra få sina stora genombrott innan det. Beroende lite på vad man menar med genombrott förstås, för jag tror inte Nylander kommer vara en av NHLs bästa på sin position det första året.
Citera
2014-04-20, 01:05
  #32
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Absolut påsikt, men det kommer nog ta några år så förhoppningsvis så hinner några andra få sina stora genombrott innan det. Beroende lite på vad man menar med genombrott förstås, för jag tror inte Nylander kommer vara en av NHLs bästa på sin position det första året.
Nej men herregud, han har en lång väg att gå, men goda förutsättningar för att gå riktigt långt.

Silfverberg, vad tror folket om honom? Gjorde väl en helt okej säsong i år rent poängmässigt. Har väl varit skadad om jag inte är helt ute och cyklar? Skadefri och få lira med bra kedjekamrater så kommer han kanske prestera bra. Eller vad tror ni?
Citera
2014-04-20, 01:25
  #33
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Nej men herregud, han har en lång väg att gå, men goda förutsättningar för att gå riktigt långt.

Silfverberg, vad tror folket om honom? Gjorde väl en helt okej säsong i år rent poängmässigt. Har väl varit skadad om jag inte är helt ute och cyklar? Skadefri och få lira med bra kedjekamrater så kommer han kanske prestera bra. Eller vad tror ni?

Om Nylander gör 30p första säsongen så vore det riktigt bra.

Ja Silfverberg har en stor potential om han får ordning på allt, och inledde säsongen väldigt bra. Men efter skadan så har han inte sett så bra ut. Poängmässigt så är det väl i stil med förra säsongen, lite bättre, förra säsongen 0,39p/match denna 0,44p/match. Inget jätte märkvärdigt. Men visst det är en spelare att hålla ögonen på.
Citera
2014-04-20, 02:27
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Om Nylander gör 30p första säsongen så vore det riktigt bra.

Ja Silfverberg har en stor potential om han får ordning på allt, och inledde säsongen väldigt bra. Men efter skadan så har han inte sett så bra ut. Poängmässigt så är det väl i stil med förra säsongen, lite bättre, förra säsongen 0,39p/match denna 0,44p/match. Inget jätte märkvärdigt. Men visst det är en spelare att hålla ögonen på.


Måste fråga, vilket år hade du tänkt att han skulle göra 30p? Inte nästa säsong får jag hoppas ...
Citera
2014-04-20, 04:10
  #35
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deal27
Måste fråga, vilket år hade du tänkt att han skulle göra 30p? Inte nästa säsong får jag hoppas ...

Han har väl sagt att han sticker till NHL/AHL nästa säsong? Menar du att du inte tror att han är kapabel till det eller? Varför inte om han kommer till en klubb som vill satsa på honom? Det är inte precis ovanligt att förstarundare gör det. Hampus gjorde 30p som back denna säsong, iofs som 19/20 åring. Utvecklingen kan också gå väldigt fort för en sådan som Nylander, så han kan säkert göra mer än 30p om det vill sig riktigt väl. Men det är ovisst, jag säger inte att han kommer göra det bara att det är fullt möjligt. Men det kan också bli så att han spendera merparten av säsongen i AHL för vänja sig vid spelet. Det är kanske det bästa för hans karriär och kanske mest troliga.
Citera
2014-04-20, 04:57
  #36
Medlem
400Bens avatar
William Nylander kommer nog göra NHL-debut väldigt "sent" då han är en offensiv spelare som inte passar i en 3e-, 4e-kedja. Tror hans NHL-klubb kommer sätta press på han att under ett år jobba på sin defensiv och fysik innan han kommer vara aktuell för att få chansen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback