Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-05-14, 11:23
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Hört mycket bra om den med, får väl prova den någon gång

Jag måste än en gång försöka få ut det jag skrev tidigare, de allra flesta som skriver här är nikotinberoende och snusar allså pga. att de måste, tror ärligt talat att de som snusat kortare märker större skillnad mellan olika snus pga. att de inte har samma behov fysiskt av att få in nikotin i kroppen. Jag skulle säga, köp en fin jävla general dosa i veckan/månaden, håller mycket längre och smakar riktigt fint, kvalitetstobak helt enkelt. Budgetmärkena är ju främst till för snusare som snusar 1 dosa varje/varannan dag, eller allmänt har ont om pengar. Skriver bara detta pga. att de allra flesta här nog håller med mig om att du kan fastna oavsett hur mycket du säger att du bara ska snusa på helger.

EDIT: Glömde säga att jag provade Knox white i helgen, smakade NADA, dosan luktar parfym, skiten rinner inte ett dug, kändes som en tepåse i käften... Mocca fick jag samma resultat av, förutom att det smakar lite mer tobak. En dosa General Tailored kan kosta ner mot 32-35kr och är riktigt jävla bra, samt helt underbar passform.

Mvh
__________________
Senast redigerad av ProteinRookie 2014-05-14 kl. 11:25.
Citera
2014-05-14, 11:39
  #38
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Jag har i ~10 år snusat general portion/lös, och satte mig en dag och räknade på vad detta egentligen kostar mig.

Säg att en lösdosa räcker i två dagar och kostar dig 50kr, det blir på 30 dagar 750 kr mån/9000 år

Och en portionsdosa räcker för mig i ca 1 dag då jag gillar när det smakar som mest, och därför byter snus väldigt frekvent, och en dosa portion kostar runt 45, det blir på 30 dagar 1 350 mån/16 200

Jag började titta på alternativ, men trodde inte att jag skulle kunna snusa något annat än general, men jag köpte snus som man "tillverkar" själv, jag började med lös, och köpte aromer som närmast möjligt kunde jämföras med General, detta kostade mig 600 kr, och räckte i 5 månader, alltså 1 440 kr/år.

Jag gick sedan över till portion och gjorde samma visa där, alltså försöker få det att smaka så nära General som möjligt.

Det kostar mig 500 kr för 1 000 st snus, där varje snus väger 1gram. Det kostar mig alltså 12,50 dosan/375 kr månaden/4 500/år, alltså sparar jag 11 700 kr/år för att "tillverka" mitt eget snus.

Snusar man för att snusa billigt, så kan man gott göra sitt eget snus, och det är betydligt bättre än knox och andra skitmärken.
Citera
2014-05-14, 11:49
  #39
Medlem
SoftChills avatar
Kaliber, Knekt

Kaliber är både bra och billiga
Citera
2014-05-14, 12:45
  #40
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProteinRookie
Jag måste än en gång försöka få ut det jag skrev tidigare, de allra flesta som skriver här är nikotinberoende och snusar allså pga. att de måste, tror ärligt talat att de som snusat kortare märker större skillnad mellan olika snus pga. att de inte har samma behov fysiskt av att få in nikotin i kroppen. Jag skulle säga, köp en fin jävla general dosa i veckan/månaden, håller mycket längre och smakar riktigt fint, kvalitetstobak helt enkelt. Budgetmärkena är ju främst till för snusare som snusar 1 dosa varje/varannan dag, eller allmänt har ont om pengar. Skriver bara detta pga. att de allra flesta här nog håller med mig om att du kan fastna oavsett hur mycket du säger att du bara ska snusa på helger.

EDIT: Glömde säga att jag provade Knox white i helgen, smakade NADA, dosan luktar parfym, skiten rinner inte ett dug, kändes som en tepåse i käften... Mocca fick jag samma resultat av, förutom att det smakar lite mer tobak. En dosa General Tailored kan kosta ner mot 32-35kr och är riktigt jävla bra, samt helt underbar passform.

Mvh

Absolut kan jag fastna i ett heltidssnusande, men det är ju oavsett vilket snus jag än snusar.
Jag köper General Tailored White just nu, dels för att prillorna är mindre och white för att tänderna blir mindre färgade av det
Citera
2014-05-14, 12:46
  #41
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidex
Jag tycker granit är vidrig. Kunde knappt snusa 3 prillor innan jag kastade dosan. Smakar som en billig version av general. Fast då är ju general inte heller en favorit. Gillar man General är den säkert OK.

Glömde citera
Vad snusar du då?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback