Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-18, 09:26
  #1
Medlem
Det har uppstått ett litet problem hemma och jag lyckas inte förstå vilken apparat jag behöver. Routern och modemet står på markplanet och min blu-ray spelare och min x-låda är placerad i källaren. Att helt enkelt dra en kabel är inget alternativ och det går inte att flytta på någon av dem. Så jag behöver en liten låda som förstärker den trådlösa signalen genom två sladdar då. Vad kallas en sådan? Mobba inte min låga intelligens. När jag/ni kommer fram till en lösning så tar jag bort tråden så ni slipper se den.
Citera
2014-03-18, 09:30
  #2
Medlem
Robinbobbaans avatar
Skulle rekommendera Homeplug för din del.

Det är starkare än trådlöst men svagare än trådad anslutning, sök på webben efter "homeplug" så kan du säkert hitta något trevligt.
Citera
2014-03-18, 09:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinbobbaan
Skulle rekommendera Homeplug för din del.

Det är starkare än trådlöst men svagare än trådad anslutning, sök på webben efter "homeplug" så kan du säkert hitta något trevligt.
Så svårt var det att hitta
Jag får tacka så mycket! Ser ut att vara en perfekt lösning på problemet.
Citera
2014-03-18, 11:39
  #4
Medlem
qrizzes avatar
Som ovan nämner så vore en homeplug det bästa alternativet för dig.

Jag köpte följande en gång i tiden http://www.dustinhome.se/product/501...e-500mbps-kit/ och var nöjd med de.

Sålänge en homeplug är vid samma fas så förlorar man inte så mycket hastighet men kör du helt olika faser så förlorar man ca 50 MBit (i mitt fall) men då du inte nämner vilken hastighet du har på nätet så är det svårt att veta om det är en bra lösning eller inte.

Men att få 30 MBit via en homeplug och du enbart har 24 MBit på internetet så förlorar du ju inget
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback