Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-30, 16:43
  #1981
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Ja tarragona såg ut som det kan vara det jag letade efter.
Det kan nog vara värt en dagsresa.

Port aventura world ser ut som det slår gröna lund med råge.
Har du varit där?
Port aventura är så sjukt kul, riktigt bra vuxendagis och värt en heldag, Grönalund är ingenting. Sist jag var där så körde vi en dag parken och en dag vattenlandet
Citera
2022-09-28, 00:39
  #1982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Behöver hitta tillbaka till lägenheten.
Visst har folk hittat i staden sedan urminnes tider, innan GPS, och lägger jag lite krut på att lära mig gatnamnet och lite landmärken ikring innan vi åker borde det nog gå vara utan telefon på just badardagen.
Men det känns som en bra trygghet.

Sedan är jag nojjig och törs inte lämna värdegrejerna i rummet heller.
Det är airbnb, och tänk om hyresvärden går och rotar bland ens grejer när man är borta. Samma med hotellrum och städerskor.

Så pass, pengar och telefon är absolut prio att alltid ha på mig och säkrat, då jag behöver det för att leva där och ta mig hem.
Kommer gå omkring med 1000 euro i kontanter också, och det skulle suga att tappa bort då det är hela matkassan plus en del nöjen. Nästan en hel månadslön för mig nu när jag varit sjuk en del senaste två månaderna.

Har inte kollat på specifika väskor än, men har startat en tråd om det.

En annan tanke var om vi skulle hyra moppe hela semestern och ha värdesakerna i boxen när vi badar.
Fast det känns också som att det kan vara dumt, plus att det blir en lite väl onödig kostnad då vi en del av semestern vill slippa trafik och parkering och bara åka med.

Hur är rånrisken förresten?
Obefintlig om man inte går i gränder om kvällarna hoppas jag?

Kommer bo i L'hospitalet de llobregat nära santa eulalia stationen. Är det ett riskområde, eller hur ska man tänka?
Du ät fööör noojjig. Ta de lugnt ingen kmr ta va ba inte fattiga områden
Citera
2023-03-30, 17:43
  #1983
Medlem
Fjantors avatar
Nån som vet några stora loppmarknader?
Och hur är vädret i slutet på April?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f233963

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback