Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-11-24, 02:29
  #37
Medlem
Milizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Ja visst är det så. Men i år är väl första säsongen där en av 2000-talets bästa förare sitter i en startfältets sämsta bil, Fernando Alonso.
Vad tror du om hans chanser?
Citera
2015-11-24, 12:56
  #38
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Vad tror du om hans chanser?

Nästa säsong eller i helgen? Hondan var katastrofal i inledningen av säsongen men nu ser det ut som dom fått någorlunda koll på tillförlitligheten, nu saknas bara att hela paketet ska samspela. Om det är något som japanerna i Honda inte vill ska hända så är det en upprepning nästa år av säsongen som varit. Dom jobbar säkert häcken av sig för att komma mer förberedda till nästa år och tillsammans med McLarens ingenjörer samt kontrakt med två av startfältets mest erfarna förare, Alonso och Button tror jag dom kommer resa sig ur askan.

I helgen, samma resultat som i Brasilien, en av bilen kanske cruzar in på en stabil 13 plats och den andra kanske bryter efter 30 varv pga växellådeproblem eller något liknande. Tror inte dom kommer ifatt Sauber i konstruktörs VM.
Citera
2015-11-24, 15:51
  #39
Medlem
Abu Dhabi kräver motor, så McLaren kommer nog inte klara sig så bra i helgen. Nästa år är en öppen historia, även om jag skulle bli förvånad över om de öppnar starkt.
Citera
2015-11-25, 11:22
  #40
Medlem
Milizers avatar
Hur stor tycker ni att Ronnie Petersson är bland Sveriges bästa racers?
Citera
2015-11-25, 11:24
  #41
Medlem
isberg15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Hur stor tycker ni att Ronnie Petersson är bland Sveriges bästa racers?
Topp-4 tycker jag i alla fall.
Citera
2015-11-25, 23:58
  #42
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Hur stor tycker ni att Ronnie Petersson är bland Sveriges bästa racers?

Han var 182 cm. Hur den storleken står sig mot övriga racers i Sverige låter jag vara osagt.
Citera
2015-11-26, 00:54
  #43
Medlem
Milizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZdravoKobila
Han var 182 cm. Hur den storleken står sig mot övriga racers i Sverige låter jag vara osagt.
OK. Det låter långt.

Bör man inte vara kort och liten för att vara en bra racer? Så är det ju inom hästsporten. Det finns ingen bra jockey över 170 cm, 60 kg.

Det är en dålig tanke att tynga ner bilen eller hästen.

Eller?
Citera
2015-11-27, 15:36
  #44
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
OK. Det låter långt.

Bör man inte vara kort och liten för att vara en bra racer? Så är det ju inom hästsporten. Det finns ingen bra jockey över 170 cm, 60 kg.

Det är en dålig tanke att tynga ner bilen eller hästen.

Eller?

Jo det stämmer. Det är enklare att anpassa bilen för små, korta, lätta förare. Fd F1-föraren Mark Webber klassades som lite för lång för F1 med sina 1,84 m.
Citera
2017-11-29, 23:44
  #45
Medlem
E8s avatar
Hej!

Jag såg dokumentären med Ayrton Senna idag. Och jag undrar hur det kommer sig att just Senna blev så stor hemma i sitt Brasilien? För i samma veva som han slog igenom så tävlade ju Nelson Piquet i Formel 1 som även han var ifrån Brasilien. Året innan Senna vann sitt första mästerskap så vann ju Piquet sitt tredje mästerskap. Så min fråga är helt enkelt varför var inte Piquet lika stor i Brasilien som Senna var?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback