Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-17, 20:22
  #1
Medlem
Hittade ingen annan tråd där man kunde diskutera Tony Hawk spel överlag så bestämde mig för att skapa en.

Tony Hawk spelen har alltid varit mina favoritspel och än idag spelar jag de online. De har gått upp och ner på senare år och nyligen annonserades det att nästa spel kommer att bli ett mobil spel. Detta gjorde mig väldigt besviken.

Tony Hawk's Pro Skater HD är däremot en av de sämsta spelen jag någonsin lirat. Blev så otroligt besviken på spelet överlag. Så buggiga banor, konstig fysik (de hade tagit gameplay från Proving Ground ungefär) och massvis med andra problem. Vad tycker ni om Tony Hawk's Pro Skater HD?
Citera
2014-03-17, 20:26
  #2
Medlem
Glazehs avatar
Körde mycket THPS 2 när jag var yngre mycket bra spel och kanske den bästa musiken. Tänkte köpa HD till xbox360 men glömde, du säger att den är skit?
Citera
2014-03-17, 20:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
Körde mycket THPS 2 när jag var yngre mycket bra spel och kanske den bästa musiken. Tänkte köpa HD till xbox360 men glömde, du säger att den är skit?
Jo. Det beror visserligen på från person till person men jag blev frustrerad av att spela det. För de som kan Tony Hawk spelen exakt som jag och gillar att få riktigt mycket med poäng var spelet fullständigt värdelöst.

Sedan kom det även THPS3 DLC till spelet men det gjorde bara hela spelet värre då revert systemet funkade fullständigt kasst. Det är absolut värt att pröva men om man är van med det typ av spelsättet som fanns i Pro Skater serien är det otroligt irriterande. Robomodo som gjorde spelet tog som sagt psysiken från THPG och därför funkade de inte alls.

Robomodo är ett indie spel företag som fick ta över Tony Hawk serien efter att Neversoft lämnade den. Men deras försök har varit helt misslyckade. Först försökte de med Tony Hawk Ride och Shred vilka var båda väldigt dåliga spel. Därefter gjorde de THPS HD som visserligen gick i en extrem vinst, men det gjorde så att Activision i princip kunde glömma spelet framöver.
Citera
2014-03-17, 20:41
  #4
Medlem
Glazehs avatar
Synd, kommer definitivt inte köpa spelet nu efter det du sagt. Jag hade hoppats på göra lite highscores och lyssna på lite Superman eller Cyclone men det ser inte ut som spelet är så
Citera
2014-03-17, 20:48
  #5
Medlem
muntiis avatar
THPS3 va faktiskt det första jag spelade. Och det spelade jag jävligt mycket. American Wasteland är också jävligt kul
Citera
2014-03-17, 21:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
Synd, kommer definitivt inte köpa spelet nu efter det du sagt. Jag hade hoppats på göra lite highscores och lyssna på lite Superman eller Cyclone men det ser inte ut som spelet är så
Visserligen är ju både Superman och Cyclone med i spelet men det hjälper inte. Du kan kolla här hur en bra combo line ser ut i THPS HD:
https://www.youtube.com/watch?v=o_8dl9txRfA
Citera
2014-03-17, 21:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
THPS3 va faktiskt det första jag spelade. Och det spelade jag jävligt mycket. American Wasteland är också jävligt kul
Visste du att de fortfarande går att spela online
Citera
2014-03-17, 22:11
  #8
Medlem
LagoonCompanys avatar
THPS 1-3 är superduper. Perfekt och sitta o lira med en polare, dricka bärs och spela varannan gång.
Citera
2014-03-17, 22:33
  #9
Medlem
N3ss3s avatar
Det finns trådar för spelen, vill du diskutera framtid och liknande gäller spelrelaterat. Så vi testar där.

Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera
2014-03-17, 22:44
  #10
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Nu har jag spelat rätt lite av spelen för xbox360 och nyare. Däremot spelat övriga spel en jävla massa. Tvåan och fyran är mina favoriter och de jag spelat överlägset mest.
Trodde att serien höll på att dö lite med tony hawk underground 1&2 men American Wasteland var faktiskt riktigt bra och gillade även project 8. Proving ground har jag dessvärre inte spelat.

Dock tror jag att serien håller på att tappa lite och att det beror på den framgång som skate hade.
Tony hawk-spelen har hela tiden utvecklats till att bli mer och mer extrema när det gäller trick och what not och när skate kom så var det tydligt att folk ville ha ett mer "realistiskt" skateboardspel. Något som jag är rädd påverkar tony hawk-serien så till vida att de försöker efterlikna skate på vissa punkter.
Jag tror att det finns plats för både skate och thps och att de inte behöver konkurera direkt utan kan fortsätta göra sina spel som de vill.

Istället för att köra pro skater hd så spelar jag 1,2 och 3 i emulator, 4, underground 1 och 2 på dator. Har ingen konsoll så får dessvärre leva utan american wasteland och project 8
Citera
2014-03-19, 22:56
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nu har jag spelat rätt lite av spelen för xbox360 och nyare. Däremot spelat övriga spel en jävla massa. Tvåan och fyran är mina favoriter och de jag spelat överlägset mest.
Trodde att serien höll på att dö lite med tony hawk underground 1&2 men American Wasteland var faktiskt riktigt bra och gillade även project 8. Proving ground har jag dessvärre inte spelat.

Dock tror jag att serien håller på att tappa lite och att det beror på den framgång som skate hade.
Tony hawk-spelen har hela tiden utvecklats till att bli mer och mer extrema när det gäller trick och what not och när skate kom så var det tydligt att folk ville ha ett mer "realistiskt" skateboardspel. Något som jag är rädd påverkar tony hawk-serien så till vida att de försöker efterlikna skate på vissa punkter.
Jag tror att det finns plats för både skate och thps och att de inte behöver konkurera direkt utan kan fortsätta göra sina spel som de vill.

Istället för att köra pro skater hd så spelar jag 1,2 och 3 i emulator, 4, underground 1 och 2 på dator. Har ingen konsoll så får dessvärre leva utan american wasteland och project 8
American Wasteland finns på PC faktiskt. Men vissa fans av serien har gjort ett fantastiskt Tony Hawk spel som i grunden är THUG2, men det inkluderar alla banor från THPS4 och THUG1 också med online. Pröva det om du saknar THPS spelen, här finns en video på de:
https://www.youtube.com/watch?v=JLAE...WJNtwHH2VuZk7g
Citera
2015-04-19, 15:29
  #12
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag minns hr jag körde Tony Hawk förr i tiden, man satt ju ganska många timmar och försökte få så många bra poäng som möjligt. Roande spel minst sagt, idag kanske inte lusten för just Tony Hawk jättestort, men börjar jag spela väl så sitter jag några timmar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback