Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-17, 15:59
  #1
Medlem
Hej!

Jag hittade en hemsida som hostar minecraft servrar gratis. Enda haken med denna sidan är att servern stängs ner ca:5 min efter att man har loggat ut, kan man lura servern på något sätt så att den tror att jag är inne 24/7?

Väldigt tacksam för svar och lösningar
Citera
2014-03-17, 16:01
  #2
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Länk till tjänsten?

Hur menar du att den stängs? Stängs den ner för alltid eller tills nån loggar in igen?
Om det är det senare, vad spelar det för roll?

Tillåts moddar och sånt? Då kanske det går att göra med chunkloaders.
Citera
2014-03-17, 16:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Länk till tjänsten?

Hur menar du att den stängs? Stängs den ner för alltid eller tills nån loggar in igen?
Om det är det senare, vad spelar det för roll?

Tillåts moddar och sånt? Då kanske det går att göra med chunkloaders.

Den stängs av och då måste jag gå in på hemsidan och sätta på den igen.

Hur kan man eventuellt göra en chunkloader som håller igång servern?

Här är länk till tjänsten: https://aternos.org/
Citera
2014-03-17, 16:16
  #4
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3miil
Den stängs av och då måste jag gå in på hemsidan och sätta på den igen.

Hur kan man eventuellt göra en chunkloader som håller igång servern?

Här är länk till tjänsten: https://aternos.org/

Är det så jobbigt att starta servern via websidan då?
Jag antar att de har det så för att slippa slösa ram när det ändå inte är nån som spelar på servern.
Jag hittade ingen matnyttig information på deras sida men jag antar att de inte tillåter moddade servrar och då är det svårt att använda chunkloader.
Dessutom skulle jag tro att det är baserat på inloggade spelare snarare än laddade chunks de stänger ner servers.
Det enklaste är väl att du aldrig loggar ut.
Citera
2014-03-17, 16:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Är det så jobbigt att starta servern via websidan då?
Jag antar att de har det så för att slippa slösa ram när det ändå inte är nån som spelar på servern.
Jag hittade ingen matnyttig information på deras sida men jag antar att de inte tillåter moddade servrar och då är det svårt att använda chunkloader.
Dessutom skulle jag tro att det är baserat på inloggade spelare snarare än laddade chunks de stänger ner servers.
Det enklaste är väl att du aldrig loggar ut.

Man kan ha craftbukkit, finns det någon plugin som kan ge en extra spelare?
Citera
2014-03-17, 16:27
  #6
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3miil
Man kan ha craftbukkit, finns det någon plugin som kan ge en extra spelare?

Nej, däremot finns det olika chunkloaders till bukkit. Jag tror inte att det funkar men kan ju vara värt ett försök.

Värt att tänka på är dock att det tar både cpu och ram att ha en bukkitserver med chunkloaders igång och om enda anledningen är för att det är för jobbigt att gå in på en websida innan man startar minecraft känns det lite fult mot några som erbjuder gratis hosting av minecraftservers att belasta deras hårdvara i onödan.
Citera
2014-03-17, 16:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nej, däremot finns det olika chunkloaders till bukkit. Jag tror inte att det funkar men kan ju vara värt ett försök.

Värt att tänka på är dock att det tar både cpu och ram att ha en bukkitserver med chunkloaders igång och om enda anledningen är för att det är för jobbigt att gå in på en websida innan man startar minecraft känns det lite fult mot några som erbjuder gratis hosting av minecraftservers att belasta deras hårdvara i onödan.

Lite jobbigt om man inte är hemma och polare som är med på servern inte kan logga in för att servern är avstängd
Citera
2014-03-17, 17:00
  #8
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3miil
Lite jobbigt om man inte är hemma och polare som är med på servern inte kan logga in för att servern är avstängd

Kan inte alla som spelar på servern få adressen/lösen till där man startar servern då?
Citera
2014-03-17, 21:39
  #9
Medlem
hashs avatar
Det är ju uppenbart när man läser sajtens Howto-sida under sektionen "Start your server".
Där de uppmanar dig att stänga av din server så fort ni har spelat klart för att göra plats för andra som kanske väntar på möjlighet att spela. Då känns det väldigt egoistiskt att vilja ha igång en server och uppta kapacitet för att man är lat

Men det är inte särskilt svårt att skriva ett skript som håller dig inloggad hela tiden :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback