Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-04-16, 18:57
  #25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Precis. Jag är utan tvekan villig att stå upp för detta. Det känns inte så svårt då denna fråga verkligen är något jag ser allvarligt på. Inte för min personliga rätt att röka, men de enorma samhällsskador som orsakas pga förbudet, jag vill inte ha en utsträckt organiserad brottslighet i mitt land för att våra lagstiftare inte kan sköta sitt jobb!

Att åka ner till Malmö är dock inte möjligt för mig.
Om något liknande händer i närheten av Linköping är jag på, utan tvekan.
Varför inte dra igång något istället för att vänta på att något ska hända? Jag hade själv gärna satt igång något på min ort men det hade förmodligen lett till slumpmässiga pissprov och dålig stämning på jobbet.
Citera
2014-04-16, 19:08
  #26
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Varför inte dra igång något istället för att vänta på att något ska hända? Jag hade själv gärna satt igång något på min ort men det hade förmodligen lett till slumpmässiga pissprov och dålig stämning på jobbet.

Kan ju försöka.. vet dock inte riktigt hur jag ska bära mig åt pga väldigt begränsad umgängeskrets. Har 0 människor att dra med mig, har heller ingen aning om hur jag skulle organisera något liknande.
Citera
2014-04-16, 20:06
  #27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Kan ju försöka.. vet dock inte riktigt hur jag ska bära mig åt pga väldigt begränsad umgängeskrets. Har 0 människor att dra med mig, har heller ingen aning om hur jag skulle organisera något liknande.
Det är ju ett problem. Rekommenderar den slutna gruppen Avkriminalisera Cannabis på Facebook.
Citera
2014-04-20, 13:58
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshback50
Detta händer varje år:

Pothead ''ååå det är snart four twenty, alla borde samlas vid *insert staden TS bor i'' och protestera så det fan blir lagligt snart''

Pothead1: ''aa fan jag kommer lätt, alla borde röka en varsin holk''

Någon snubbe: ''Alla kanske inte vill gå ut med sitt cannabisbruk''

Pothead2: ''skulle lätt komma om det var i *insert potheads2 hemstad*

Pothead3: ''aa fan kan ta tåget från stockholm tar bara några timmar, alla tar med weed och sen kan vi dela ut reklamblad o lite grejer''

Slutsats: Det rinner ut i sanden

Missförstå mig inte, jag är för legaliseringen av cannabis. Dessa självuppstyrda evenemang är dock bara snack, det blir aldrig av och vi behöver ett politiskt parti med samma ideologi för att faktiskt få något att hända!
Jag citerar mitt tidigare inlägg. Jag tror nämligen att detta är vad som kommer hända. Är det så läget ligger till TS eller hur går det?
Citera
2014-04-20, 16:00
  #29
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Glad 420! https://www.facebook.com/tebjudninge...type=1&theater
Citera
2014-04-21, 17:55
  #30
Medlem
tvivales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshback50
Detta händer varje år:

Pothead ''ååå det är snart four twenty, alla borde samlas vid *insert staden TS bor i'' och protestera så det fan blir lagligt snart''

Pothead1: ''aa fan jag kommer lätt, alla borde röka en varsin holk''

Någon snubbe: ''Alla kanske inte vill gå ut med sitt cannabisbruk''

Pothead2: ''skulle lätt komma om det var i *insert potheads2 hemstad*

Pothead3: ''aa fan kan ta tåget från stockholm tar bara några timmar, alla tar med weed och sen kan vi dela ut reklamblad o lite grejer''

Slutsats: Det rinner ut i sanden

Missförstå mig inte, jag är för legaliseringen av cannabis. Dessa självuppstyrda evenemang är dock bara snack, det blir aldrig av och vi behöver ett politiskt parti med samma ideologi för att faktiskt få något att hända!

Bra skrivet. Tyvärr så är det precis så i Sverige. Det skulle behövas rejäla organisationer med budget som styr upp och planerar ett redigt 420 firande varje år och som är aktiva politiskt för cannabis reform året om, motattacker mot all propaganda i media osv. Något i stil med Cannabis Culture i Vancouver,Kanada.
Citera
2014-04-21, 19:18
  #31
Medlem
80-talists avatar
Verkar ha varit fler som firade Adolf Hitlers 125-årsdag igår än stoners som firade 4/20 i Sverige. Säger något om detta land.
Citera
2014-05-03, 20:14
  #32
Medlem
jamesdeans avatar
Jag körde litegrann av en enmansprotest och rökte en joint på Möllevångstorget vid 3-tiden (hade planer för senare så kunde inte tända den 16.20). Jag var nervös, men ingen verkade direkt märka något förutom en enda kille som jag såg stå och le åt mitt håll. Gick fram och tillbaka på torget med min joint och fick, förutom den killen, inga reaktioner. Antar att folk inte visste vad jag rökte.
Citera
2014-05-09, 19:50
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Jag körde litegrann av en enmansprotest och rökte en joint på Möllevångstorget vid 3-tiden (hade planer för senare så kunde inte tända den 16.20). Jag var nervös, men ingen verkade direkt märka något förutom en enda kille som jag såg stå och le åt mitt håll. Gick fram och tillbaka på torget med min joint och fick, förutom den killen, inga reaktioner. Antar att folk inte visste vad jag rökte.

Haha, så gör jag alltid om jag känner den välbekanta lukten på stan och ser någon stå och hålla i något cigarettliknande. Ett leende muntrar alltid upp
Citera
2014-05-10, 02:36
  #34
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xGurkmeja
Haha, så gör jag alltid om jag känner den välbekanta lukten på stan och ser någon stå och hålla i något cigarettliknande. Ett leende muntrar alltid upp
Jag med, brukar även halvhögt säga något om att det är dags att passa den hitåt och ibland har den faktiskt blivit passad.
Citera
2014-05-10, 02:41
  #35
Medlem
karlolof89s avatar
Vad hände på 420? Jag hade inte koll
Citera
2014-05-20, 19:43
  #36
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlolof89
Vad hände på 420? Jag hade inte koll

Jag tror inte mycket hände, faktiskt. Sverige har ingen aktiv legaliseringrörelse och det dröjer nog ett tag innan det kommer igång i vårt land.
Citera
  • 2
  • 3
420

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback