Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-17, 14:28
  #1
Medlem
Hallå folket!

Skulle behöva lite erfaren hjälp. Har alltså en industrial som jag tog sommaren 2012.
Efter en sisådär 2-3veckor efter att jag tog den så började det bildas en "bula" på baksidan av örat.
Har inte varit så märkvärdigt fram tills för ett litet tag sedan, känns nästan som det blir lite värre hela tiden, varar dock ingen, tvättas med koksaltlösning 2 gånger dagligen!
Ingen höjdare när folk lägger märke till det och frågar vad som har hänt..

Nu till min fråga, vore kanon om någon hade lust att hjälpa till innan jag plockar ur den för gott!

Kan det vara värt att prova med ett annat material?

Tips mottages gärna!

Bifogar en bild så ni kan få något hum om hur det ser ut.
http://forumbilder.se/DC6R1/20140317-140743-1

Tack på förhand!
Citera
2014-03-17, 14:58
  #2
Medlem
Ärrvävnad

http://wiki.bme.com/index.php?title=...ophic_Scarring
Citera
2014-03-24, 23:38
  #3
Medlem
Japp, det är nog antagligen bara ärrvävnad.

Jag har haft ett flertal broskpiercingar, men ingen har varit i närheten av så jobbig som industrialn. Första halvåret kämpade jag konstant med de där jävla knölarna. Nu efter snart två år kan det fortfarande bildas någon liten om jag sover mycket på den eller byter till ett opassande smycke.

Jag löste det genom att köpa tea tree från apoteket som jag sen (enligt förpackningens anvisningar) blandade i lite oparfymerad fuktighetskräm. Jag strök det på knölen och lät det vara över natten, efter 2-3 nätter kunde jag helt enkelt knapra bort den. Det fortsatte ändå uppstå nya lite då och då och det som verkligen löste problemet för mig var att jag gav upp. Jag slutade helt och hållet ta hand om den annat än att jag tvättade den med lactacyd samtidigt som jag tvättade håret, tre gånger i veckan.

Om det här inte funkar för dig finns det mängder med tips om du googlar runt lite, t.ex. använder sig vissa av kamomilltepåsar. Smycket du har i ser ut att vara lite i kortaste laget, det kanske skulle hjälpa om du använde ett lite längre så kulorna inte tar i örat. Lycka till!
Citera
2014-07-27, 02:12
  #4
Medlem
life101s avatar
Åh de där jävlarna fick jag av min industrial också, 3,5 år senare och jag har fortfarande problem skiten. Om tea tree olja inte fungerar så ta ut dem, det kommer inte bli bättre. Förhoppningsvis försvinner de efter att piercingen är borttagen, och inte som min som var kvar och växte.

Tog ut den och behöll bara nedre delen, funkade med tea tree olja och bulan försvann. Efter några månader fick jag influensa och hålet svullnade så satans mycket att jag fick ta ut piercingen, och sedan bildades en liten liten bula som bara blev större och större. Från att vara mindre än en knappnål blev den cirka 1 cm i diameter på mindre än ett år. Var för dum för att gå till vården så jag googlade och hittade en metod där man stoppar blodtillförseln till bulan så att den tillslut ramlar av, gjorde så fruktansvärt jävla ont. Nu ett halvvår senare har den inte vuxit någonting, fortfarande en liten bula kvar på 1-2 mm.. Men fortfarande bättre än blåbäret som var där innan. Ibland använder jag silikonplåster, de ska få ärrvävnaden att minska.

Piercingen gjorde jag på en välkänd piercingstudio i ett sterilt rum med kanyl, min kompis gjorde sin på fyllan i Magaluf och fick inga problem alls

edit:upptäckte nu att inlägget är 4 månader gammalt Hur har det gått?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback