Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-17, 12:38
  #1
Medlem
smutsigahundars avatar
Hejsan. Jag har precis köpt mig en ny router och den har redan börjat krångla. Den funkar klockrent tills den börjar klaga på att jag inte har en nätverkskabel inkopplad i WAN-uttaget. Tar jag då in och ut kabeln så börjar internet fungera igen och jag får då in ny ip adress. Detta händer 2-3 gånger per dag. Hur löser jag detta?
Citera
2014-03-17, 12:39
  #2
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsigahundar
Hejsan. Jag har precis köpt mig en ny router och den har redan börjat krångla. Den funkar klockrent tills den börjar klaga på att jag inte har en nätverkskabel inkopplad i WAN-uttaget. Tar jag då in och ut kabeln så börjar internet fungera igen och jag får då in ny ip adress. Detta händer 2-3 gånger per dag. Hur löser jag detta?
Prova med en annan router (eller dator) och se om det blir samma sak.

Blir det samma sak så ska du kontakta din internetleverantör.
Citera
2014-03-17, 12:47
  #3
Medlem
Har du testat att byta kabel?
Prova annars att uppdatera firmware i routern.
Citera
2014-03-17, 14:04
  #4
Medlem
smutsigahundars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Prova med en annan router (eller dator) och se om det blir samma sak.

Blir det samma sak så ska du kontakta din internetleverantör.

Min tidigare router hade inte samma problem tror jag. Men den kunde lägga av ibland av okänd anledning, kanske samma? Får testa att byta kabel, tog den som följde med routern.
Citera
2014-03-17, 16:08
  #5
Medlem
kimdah2002s avatar
Glapp i RJ45 urtaget i väggen ?
Citera
2014-03-18, 11:47
  #6
Medlem
qrizzes avatar
Koppla in din dator direkt i uttaget/modemet och ser ifall problemet kvarstår
Om felet kvarstår skall du kontakta din ISP
Om det inte är några problem så är felet hos dig... Börja med att uppdatera firmware, byt ut nätverkskabel och ha enbart en dator ikopplad (via sladd)
Om problemet kvarstår så låna en annan router av en kompis och se om felet kvarstår.
Om allt fungerar bra så ta kontakt med leverantören där du köpte din router och byt ut den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback