Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-17, 12:12
  #1
Medlem
tourniquets avatar
Jag hade problem med pop-up virus på min dator så jag valde att återställa datorn utan att ta bort filer (Windows 8).

När återställningen var klar så förnyade jag min prenumeration på norton 360 antivirus och körde en snabb scan.

Men den höll på så hela dagen utan att en enda fil blev genomsökt. Det stod bara att scanning pågår.

Det jag gjorde var att tvångsavsluta norton via aktivitetshanteraren, men programmet stängdes inte. istället gick min CPU upp till 50% aktivitet.

Jag blev lite panikslagen och tvångsavslutade min dator. Nu när den är på igen är den lite seg och när jag kollar på aktivitetshanteraren så är disken på 99% aktivitet i skrivande stund och fläkten arbetar som fan.


Det som tar på disken är System under Windos processer och Värd för tjänst lokalt system.

Kan någon vara snäll och förklara vad det är som är tokigt?
Citera
2014-03-17, 12:20
  #2
Medlem
Ravenhydras avatar
Kan vara att viruset i sig startar en process med gömt namn som automatiskt gör att processorn jobbar i ditt fall 50%.

Ett tips är också att aldrig, aldrig, aldrig köra Norton. Extremt dåligt, krävande och håligt system för pengarna du betalar för det.

Oavsett vad problemet är så kan jag försäkra dig eller lugna dig med att du kan formatera datorn bara så ska det vara löst

Mvh Ravenh
Citera
2014-03-17, 12:26
  #3
Medlem
tourniquets avatar
Men jag gjorde en återställning? Borde inte det löst problemet?
Citera
2014-03-17, 12:34
  #4
Medlem
formatera allt och installera om på nytt, det kanske löser problemet. "Återställningen" är inte alltid effektiv har jag själv fått erfara.
Citera
2014-03-17, 12:54
  #5
Medlem
1FFs avatar
Personligen skulle jag göra en full återställning i ditt läge , dom där halvåterställningarna som jag tolkar det som att du gjorde en har jag bara dåliga erfarenheter av .

När det fastnar så där så är det - bort med ALLA former av ström som gäller .
Citera
2014-03-17, 13:17