Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-17, 09:46
  #1
Medlem
Ainds avatar
Aida, född 1987, är en Halländsk riksdagskandidat. I Halmstad har hon gjort sig känd som en av tidernas mest aggressive debattör någonsin. Länge har hon suttit sida vid sida med stadens mäktigaste

När jag, för några år sedan, gick i trean på gymnasiet så blev en förstaklassare totalt utskälld för att denne besatt en annan åsikt än Aida.

Vad vet vi mer om denna toppolitiker?
Citera
2014-10-03, 10:35
  #2
Medlem
Inte riksdagskvinna om jag förstår rätt men däremot ser hon ut att bli gymnasie och kunskapslyftsminister, så hon kvalar in på kändislistan nu.

Vad jag förstår så har hon någon form av juristutbildning (avklarad eller ej vet jag inte). Bosnisk bakgrund, vad jag förstår kom hon hit i samband med kriget i Bosnien.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/gu...aida_hadzialic
beskriver hon sin favoritdryck som vatten, så tyvärr blir det kanske inte så mycket intressant skvaller från fylleslag runt om i Stockholm, trots att hon fortförande har åldern inne för att sticka ut och svina upp ministerlönen.
Citera
2014-10-03, 11:30
  #3
Medlem
Turbo-Jannes avatar
Bosnier, alltså. Betyder det också muslim? Hon har dock inte huvudduk på några bilder jag sett. Nå'n som vet?
Citera
2014-10-03, 12:10
  #4
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo-Janne
Bosnier, alltså. Betyder det också muslim? Hon har dock inte huvudduk på några bilder jag sett. Nå'n som vet?

Seriöst? Hur många bosnier bär 'huvudduk'?
Citera
2014-10-03, 12:14
  #5
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Lustigt nog så hoppade hon av när hon inte fick som hon ville och kom in i rikstagen,

Men nu när hon blev minister så vankas det stålar så det hoppas på igen.


http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...en-hoppar-av-1
Citera
2014-10-03, 13:15
  #6
Medlem
--Ras--al--Ghul--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlybjoern
Seriöst? Hur många bosnier bär 'huvudduk'?

- "Seriöst", när var dem inte hade 'huvudduk'?

http://www.worldbulletin.net/?aType=...rticleID=77898

http://www.tv4play.se/program/nyhets...deo_id=2178450
Citera
2014-10-03, 13:40
  #7
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Lustigt nog så hoppade hon av när hon inte fick som hon ville och kom in i rikstagen,

Men nu när hon blev minister så vankas det stålar så det hoppas på igen.


http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...en-hoppar-av-1

Snacka om att göra en 360 i kappvändning efter vinden.
Citera
2014-10-03, 14:33
  #8
Medlem
Cincinnatis avatar
Vad är grejen med gymnasieministerposten över huvud taget? Eller så här, varför får just denna bruttan tjänsten? Jag kan förstå om man skapar nya nonsensministrar för att återgälda tjänster och liknande men vad kan Aida ha bidragit med som är så viktigt? Ett ungt könsorgan kanske?
Citera
2014-10-03, 16:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Vad är grejen med gymnasieministerposten över huvud taget? Eller så här, varför får just denna bruttan tjänsten? Jag kan förstå om man skapar nya nonsensministrar för att återgälda tjänster och liknande men vad kan Aida ha bidragit med som är så viktigt? Ett ungt könsorgan kanske?

Det är väl framförallt ett sätt att begränsa och kontrollera Fridolin som "Utbildningsminister".
Samtidigt vill man inte sätta en alltför erfaren sosse i skuggan av en ungtupp som Fridolin.
Är Hadzialic så bråkig som hon beskrivs av TS så får ju Fridolin troligen inte utrymme att manövrera som han vill.

En annan grej är väl att frågan med obligatoriskt gymnasium mycket väl kan skita sig. Då vill man inte offra någon som är för etablerad om ministern måste gå.

Roligast för den här skvallertråden vore väl om situationen leder till romantiska förvecklingar mellan Fridolin (ung men gift med barn) och Hadzialic (ung och snygg), men det är kanske inte så troligt.
__________________
Senast redigerad av RMgX 2014-10-03 kl. 16:18.
Citera
2014-10-03, 17:24
  #10
Medlem
Turbo-Jannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Vad är grejen med gymnasieministerposten över huvud taget? Eller så här, varför får just denna bruttan tjänsten? Jag kan förstå om man skapar nya nonsensministrar för att återgälda tjänster och liknande men vad kan Aida ha bidragit med som är så viktigt? Ett ungt könsorgan kanske?

Mehmet Kaplan, Ardalan Shekarabi och Aida Hadzialic får ministerposter. Kaplan är en eftergift till (Mp), men Shekarabi och Hadzialic är väl betalning för rösterna från det muslimska kollektivet i Sverige. I flera valkretsar i t ex Malmö fick (s) runt 70-80 procent av rösterna. T ex Herrgården 78,6, Örtagården-Herrgården 69,2 och Örtagården Västra 72,6 procent. Sossarna fick ju backa på att ta in Omar Mustafa i partistyrelsen, men deal är deal och förr eller senare måste lädret fram. Inräknat Shekarabi tror jag (s) fick in sju muslimer i Riksdagen. Hur många man fick in i landets 290 kommuner och 20 landsting har jag inte orkat räkna, men jag skulle bli förvånad om det är mindre än hundra.
Citera
2014-10-03, 19:59
  #11
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Vad är grejen med gymnasieministerposten över huvud taget? Eller så här, varför får just denna bruttan tjänsten? Jag kan förstå om man skapar nya nonsensministrar för att återgälda tjänster och liknande men vad kan Aida ha bidragit med som är så viktigt? Ett ungt könsorgan kanske?

Sossarna har ett avtal med SMR att ta muslimer på höga poster i utbyte mot röster. Det här kan vara en del av det avtalet.
Citera
2014-10-03, 20:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Det är väl framförallt ett sätt att begränsa och kontrollera Fridolin som "Utbildningsminister".
Samtidigt vill man inte sätta en alltför erfaren sosse i skuggan av en ungtupp som Fridolin.
Är Hadzialic så bråkig som hon beskrivs av TS så får ju Fridolin troligen inte utrymme att manövrera som han vill.

En annan grej är väl att frågan med obligatoriskt gymnasium mycket väl kan skita sig. Då vill man inte offra någon som är för etablerad om ministern måste gå.

Roligast för den här skvallertråden vore väl om situationen leder till romantiska förvecklingar mellan Fridolin (ung men gift med barn) och Hadzialic (ung och snygg), men det är kanske inte så troligt.

Herregud. Ja, efter att ha ögnat igenom listan med ministrar så undrade jag vad tusan det här är för ministerpost egentligen. Sedan undrade jag vem(Aida) det här var egentligen. Med tanke på att jag är relativt cynisk av mig så borde jag kanske ha dragit slutsatsen som du har dragit ovan. Men det gjorde jag inte. Hur som helst. Det du skriver verkar logiskt. Allt är ruttet. Framförallt Socialdemokraterna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback