Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-16, 20:10
  #1
Medlem
Hej!
Har letat efter ett liknande problem bland alla trådar men har inte hittat något. Om någon vet om det finns en tråd där mina kommande frågor redan är besvarade ber jag er hjärtligt att länka till denna.

Jag sitter på en relativt ny (ett halvår gammal) stationär dator med Windows 8. Datorn fungerar perfekt än så länge när det gäller att navigera i datorn och även spela på.

Nu till mitt problem, senaste dagarna har jag haft problem med att ladda hemsidor. Till exempel när jag går in på, säg, Aftonbladet tar det väldigt lång tid att ladda upp sidan. Tar mellan 5-10 sekunder. När jag väl kommer in på Aftonbladet har jag inga problem med att gå in på nyheter. Utan då går det snabbt och bra. Likadant här på flashback. Detta gäller både i Firefox och Google Chrome.
Jag har virus scannat datorn och den hittar inga virus. Som virusskydd använder jag Telia säker surf. Jag har kollat om det finns några tillägg i chrome och i firefox men kan inte hitta några mer än de som är nödvändiga.
Det senaste som jag har tankat ner sen jag köpte datorn är Utoorent och steam. Har även streamat en del fotboll. Men det har jag gjort hela tiden sen datorn inhandlades. Det enda samband jag kan se är att det kom när jag laddade ner steam. Men har aldrig haft detta problem tidigare. Så har svårt att se att det beror på det.

Kan tilläggas att jag har gjort en bredbandsmätning och det ligger där det ska det vill säga, 98/2mbit

Hoppas ni kan hjälpa mig

Hej hej!
Citera
2014-03-21, 21:24
  #2
Medlem
Du har för många totala anslutningar i uTorrent och/eller för hög (>90% av total) uppladdningshastighet.

Sänk tills det går att surfa and you're golden.

Edit:
Eftersom att du inte ens har googlat problemet så kanske du har lite problem med att hitta dessa saker i uTorrent med. Fear not.
Bild
__________________
Senast redigerad av Zwahili 2014-03-21 kl. 21:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback