Citat:
Ursprungligen postat av
JoeGoesCrazy
ursäktar om jag placerat fel.
Sitter och är helt uppgiven.
Kommer från en mycket taskig bakgrund där våld mynnade ut i vredesutbrott och apati för min del. Höll på att bli en äcklig sadist då våldet var min normalitet och min världsbild var mer rubbad än de flestas.
Men kom i princip ur det där när jag i tonåren fick andra perspektiv.
Hursomhelst hamnade jag i bekantskap med andra skadeskjutna själar och vi pundade som odjur. Försökte dock vara noga med att inte blanda saker. Drog jag tjack så höll jag mig till det och kanske en spliff. Vännerna blandade desto mer.
Tog mig ur drogerna, iallafall det kritiska när jag fick ett välbetalt jobb där jag kände mig uppskattad och behövd. Då var det slut på att röka fentanyl och dricka ghb.
Har dock haft kontakt med många av dem som blev kvar. Idag är jag så jävla ledsen, på kort tid har tre vänner dött av att blanda benzo med alkohol. Oftast tar de dessa små blå jävlar och klunkar med sprit.
Men jag fattar inte varför. Rule nr 1 är väl att aldrig blanda just dessa två saker... Ändå fortsätter det. Här på västkusten är det kaos och säkert inte bättre i övriga svedala.
Varför är just denna kombinationen så populär. Det gäller inte bara vardagspundarna, även de som bara tar idiotkombon på fest som är helt reko och städade i vanliga fall förekommer.
VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER??????
Har även kontakt med en ung tjej som berättat att de på högstadie och gymnasie äter tramadol som godis, även fina flickorna från örgryte.
Att anskaffa tram och deala med är det populäraste samtalsämnet i bamba.
Blir så jävla ledsen, sveriges ungdom knarkar ihjäl sig. Aktoriteter står och tittar på. Billigare med en karta benz än cannabis och du varken luktar eller blir rödögd, och straffen blir detsamma i princip fast det ena tar död på dig och det andra kan hjälpa din depression. Mår illa.
Ursäkta, sitter och skakar. Men huvudfrågan är varför folk blandar helvetesbenzo med alkohol fast det är den första dödskombon nypundare får kännedom om. Nu ska jag fortsätta gråta.
Helt klart missbrukas det sannolikt mer nu än någonsin, och svaren kan vara många. Psykisk ohälsa är otäckt och riktig ångest och verklig depression är livshotande tillstånd för somliga individer. För dessa kanske starka bensodiazepiner ihop med alkohol är vad som får den själsliga smärtan att äntligen försvinna, utan att över huvud taget bry sig om de potentiella konsekvenser som kan följa.
Jag använder själv väldigt regelbundet bensodiazepiner, z-analoger och alkohol i kombination, likväl utan att varken spåra ur eller avlida. Mental smärta har jag gott om, och fysiska sjukdomar likaså, varför jag egentligen bara vill slippa att tänka men samtidigt inte begå självmord.
En idiotisk lösning för både mig och de du beskriver, bara det att problemet är att somliga dels inte är särskilt förnuftiga, dels att ångesten är så kraftig att det gör ont i kroppen och varenda kroppsdel skakar.
Jag kanske är helt fel ute, för jag utgår ju från mig själv. Det är tragiskt hur som helst, och jag önskar varje dag att både jag själv och alla andra med psykisk ohälsa ska finna tillbaka till glädjen och lyckan.