2023-02-13, 13:28
Medlem
Att du känner oro i kroppen kan bero på tolerans/abstinens av Benso, och det blir inte bättre med tiden. Och alkohol går på samma receptorer.
Citera
2023-02-13, 14:06
Medlem
ConnyKuKHuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
När jag inte dricker röker jag, vilket jag gör när jag dricker med men ibland måste man pausa kroppen tar så jävla mycket stryk. Rök hasch och ät gott!

Sen ha någon karta stesolid/valium, eller ksalol i nödfall. Kan vara bra o ha speciellt om man ska ut eller något. Hoppas du mår bättre snart. Har själv kört samma som du gör nu men idag blir det fan några bärs tänkte jag, har ju några blå o blanda till det med hehe.......

Edit: Alkoholism sitter kvar för alltid vad jag märkt. Var ren nästan ett år sen prövade jag dricka några bärs en helg och det gick ju hur bra som helst. Prövade nästa helg sen var det klippt, då blev de köa på Måndag kl 10 som vanligt igen. Usch.

Yes ungefär så. Jag uppfattar det som att blå hjälper bättre ibland. Men de är hårdare grejer en stesolid. Så försöker akta mig för de blå. Men nu körde jag en öl 7,2 och 3 stes. Och då blev jag i form. Så jag kör en 7,2 ikväll med. En viss disciplin har jag ändå. Jag vet att jag måste. Har råd med röka på onsdag så då blir det även paus från imovane.

Jag var nykter nästan ett år. Tog inte ens immo. Det året sög. Jag kommer hålla stilen och självmedicinera lagom. Jag är för gammal för att hålla på att vara hel nykter. Tagit för mycket genom åren. Det funkar inte o va helt clean till slut. Man får stresshormoner och andra problem.

Och byta dricka mot röka om jag har mycket av det. Då kan jag klippa rakt av utan problem.
Senast redigerad av ConnyKuKHuvud 2023-02-13 kl. 14:13.
Citera
2023-02-13, 14:11
Medlem
ConnyKuKHuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Att du känner oro i kroppen kan bero på tolerans/abstinens av Benso, och det blir inte bättre med tiden. Och alkohol går på samma receptorer.
Ja jag vet det. Därav min teori att jag får trappa ner långsamt på både öl och benso samtidigt. Det krävdes som sagt 3 stes o en öl. Nu är det lugnt. Innan drack jag säkert 10 öl per dag plus benso. Så jag tar alltså minsta möjliga mängd för att känna mig ok. Suget efter en till ölnfinns. Men det är inte ohanterbart. Jag känner mig alright.
Citera
2023-02-13, 15:29
Moderator
Morfar-52s avatar
"Hur hanterar jag att tända av på alkohol, men inte bensot?" infogad./mod
Citera
2023-02-14, 01:26
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Är det bara jag som hatar benso-alkohol blandningen?
Tycker allt svänger för mycket, dålig balans och jag spyr ALLTID.

Haha tanken är ju att det ska svaja till om man blandar benso med alkohol. Nä, men det är en jävla blandning som man bör låta bli, i alla fall om man ska vara bland folk.
Citera
2023-03-07, 02:11
Medlem
generalminiportions avatar
Det är en jävla konst att få till det. Blir väldigt lätt för mkt.

Börjar alltid med en stabil imovane 7,5. Känner in den så den kickar lite. Knäpper en folköl - viktigt här att smutta å känna efter.

Sen efter ölen är slut, kanske man kan ta en halv imovane till. Vänta och sen ta det jävligt lugnt och känna efter. Här är ju det kritiska ögonblicket. En klunk för mkt här å då vaknar man i Bagis utan varke sig brallor eller värdighet.

Men som ikväll. Har jobbat enligt praxis och mår kanon. Flöddrig men inte för spårad. Rutin mina vänner. En av mina favorittrippar när man väl lyckas få den perfekt!

Och ingen jävla sprit, vin eller starköl. Svårt att kontrollera. Då blir det refug-liv resten av kvällen!
Citera
2023-04-01, 14:50
Medlem
VARFÖR blandar folk benzo & alkohol?

ursäktar om jag placerat fel.

Sitter och är helt uppgiven.

Kommer från en mycket taskig bakgrund där våld mynnade ut i vredesutbrott och apati för min del. Höll på att bli en äcklig sadist då våldet var min normalitet och min världsbild var mer rubbad än de flestas.
Men kom i princip ur det där när jag i tonåren fick andra perspektiv.

Hursomhelst hamnade jag i bekantskap med andra skadeskjutna själar och vi pundade som odjur. Försökte dock vara noga med att inte blanda saker. Drog jag tjack så höll jag mig till det och kanske en spliff. Vännerna blandade desto mer.

Tog mig ur drogerna, iallafall det kritiska när jag fick ett välbetalt jobb där jag kände mig uppskattad och behövd. Då var det slut på att röka fentanyl och dricka ghb.

Har dock haft kontakt med många av dem som blev kvar. Idag är jag så jävla ledsen, på kort tid har tre vänner dött av att blanda benzo med alkohol. Oftast tar de dessa små blå jävlar och klunkar med sprit.
Men jag fattar inte varför. Rule nr 1 är väl att aldrig blanda just dessa två saker... Ändå fortsätter det. Här på västkusten är det kaos och säkert inte bättre i övriga svedala.
Varför är just denna kombinationen så populär. Det gäller inte bara vardagspundarna, även de som bara tar idiotkombon på fest som är helt reko och städade i vanliga fall förekommer.
VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER??????

Har även kontakt med en ung tjej som berättat att de på högstadie och gymnasie äter tramadol som godis, även fina flickorna från örgryte.
Att anskaffa tram och deala med är det populäraste samtalsämnet i bamba.
Blir så jävla ledsen, sveriges ungdom knarkar ihjäl sig. Aktoriteter står och tittar på. Billigare med en karta benz än cannabis och du varken luktar eller blir rödögd, och straffen blir detsamma i princip fast det ena tar död på dig och det andra kan hjälpa din depression. Mår illa.

Ursäkta, sitter och skakar. Men huvudfrågan är varför folk blandar helvetesbenzo med alkohol fast det är den första dödskombon nypundare får kännedom om. Nu ska jag fortsätta gråta.
Citera
2023-04-01, 14:57
Medlem
funktioners avatar
Hur dör folk omkring dig på kombon? Andningdepp eller till följd av knasigheter de hittar på när de är påtända? Har aldrig uppskattat den kombon så jag kan inte svara på din fråga mer än att pundare (är själv en) söker efter fler kickar och det skulle kunna vara så enkelt att det är därför det blandas. Preparaten anses tråkiga/ofullständiga konsumerade ett och ett.

Tram är helt sjukt vanligt som du säger. Många äter det som godis varje dag vilket är galet.
Citera
2023-04-01, 15:03
Medlem
De tar massa piller under dagen som de sväljer med alkohol. Sen blir de trötta och mannar efter att de flöddrat och vaknar inte igen.
Citera
2023-04-01, 23:14
Medlem
SvampDamp.s avatar
Jag blandar alltid benso med alkohol men är väldigt försiktigt, blandar ut 4.5or med saft tex, för de boostar sönder. Ekonomiskt om man har självkontrollen så att säga
Citera
2023-04-02, 02:53
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGoesCrazy

Kommer från en mycket taskig bakgrund där våld mynnade ut i vredesutbrott och apati för min del. Höll på att bli en äcklig sadist då våldet var min normalitet och min världsbild var mer rubbad än de flestas.

Hursomhelst hamnade jag i bekantskap med andra skadeskjutna själar och vi pundade som odjur. Försökte dock vara noga med att inte blanda saker. Drog jag tjack så höll jag mig till det och kanske en spliff. Vännerna blandade desto mer.

Tog mig ur drogerna, iallafall det kritiska när jag fick ett välbetalt jobb där jag kände mig uppskattad och behövd. Då var det slut på att röka fentanyl och dricka ghb.

Har dock haft kontakt med många av dem som blev kvar. Idag är jag så jävla ledsen, på kort tid har tre vänner dött av att blanda benzo med alkohol. Oftast tar de dessa små blå jävlar och klunkar med sprit.
Men jag fattar inte varför. Rule nr 1 är väl att aldrig blanda just dessa två saker... Ändå fortsätter det. Här på västkusten är det kaos och säkert inte bättre i övriga svedala.
Varför är just denna kombinationen så populär. Det gäller inte bara vardagspundarna, även de som bara tar idiotkombon på fest som är helt reko och städade i vanliga fall förekommer.

Har även kontakt med en ung tjej som berättat att de på högstadie och gymnasie äter tramadol som godis, även fina flickorna från örgryte.
Blir så jävla ledsen, sveriges ungdom knarkar ihjäl sig. Aktoriteter står och tittar på. Billigare med en karta benz än cannabis och du varken luktar eller blir rödögd, och straffen blir detsamma i princip fast det ena tar död på dig och det andra kan hjälpa din depression. Mår illa.

Ursäkta, sitter och skakar. Men huvudfrågan är varför folk blandar helvetesbenzo med alkohol fast det är den första dödskombon nypundare får kännedom om. Nu ska jag fortsätta gråta.

Det måste väl vara i rätt stora mängder för att det ska bli dödligt med benso + alkohol?
Hade staten legaliserat cannabis så hade nog fler ungdomar överlevt och rökt en holk istället.
Citera
2023-04-06, 22:34
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGoesCrazy

Helt klart missbrukas det sannolikt mer nu än någonsin, och svaren kan vara många. Psykisk ohälsa är otäckt och riktig ångest och verklig depression är livshotande tillstånd för somliga individer. För dessa kanske starka bensodiazepiner ihop med alkohol är vad som får den själsliga smärtan att äntligen försvinna, utan att över huvud taget bry sig om de potentiella konsekvenser som kan följa.

Jag använder själv väldigt regelbundet bensodiazepiner, z-analoger och alkohol i kombination, likväl utan att varken spåra ur eller avlida. Mental smärta har jag gott om, och fysiska sjukdomar likaså, varför jag egentligen bara vill slippa att tänka men samtidigt inte begå självmord.

En idiotisk lösning för både mig och de du beskriver, bara det att problemet är att somliga dels inte är särskilt förnuftiga, dels att ångesten är så kraftig att det gör ont i kroppen och varenda kroppsdel skakar.

Jag kanske är helt fel ute, för jag utgår ju från mig själv. Det är tragiskt hur som helst, och jag önskar varje dag att både jag själv och alla andra med psykisk ohälsa ska finna tillbaka till glädjen och lyckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in