Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2015-01-18, 00:25
  #85
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Det märks vid riksdagsvalet. Nu är det fyra år kvar och det är ett tag. Vi är det sovande folket men en dag vaknar vi. Pk är dagens sanning, men nödvändigtvis inte morgondagens - nja, snarare om fyra år.

Vi är unika. I de flesta länder ser de ett litet problem (notera "litet"), det löser dom innan det blir ett stort. I Sverige väntar vi tills det är försent.

Vi behöver fler tiggare, res ner och promota Sverige som tiggeriets paradis. Chartra 100 bussar, dundra ner och hämta. En fullstor buss med ca 50 platser som ankommer sju dagar i veckan! Det är 18200 nya tiggare på ett år.

Demokraturen Sverige kommer svara med ännu mer anslag till tiggare.
Jag förstår vad du är ute efter men Sverige är ett unikt land när det gäller PK.
Folket är hjärntvättade och kan inte se det rimliga som du ser.
Citera
2015-01-18, 00:30
  #86
Medlem
Roger Rabbits avatar
Dålig frågeställning, förbjuda tiggeri löser inga större problem utan skapar snarast nya. Tiggeriet försvinner knappast, snuten har bättre saker för sig än att fösa undan tiggare, och jag vill då fan inte pröjsa för deras plats på hotell (aka svenskt häkte). Ska jag inte få be om en slant för att ringa ett samtal ifall jag tappat nallen?

Bättre fråga vore hur ska vi kunna hjälpa tiggarna att försörja sig själva, och få deras hemländer att sluta diskriminera och hjälpa dem.
Citera
2017-04-28, 17:48
  #87
Medlem
Kebabfysikers avatar
Man fattar ett riksdagsbeslut om att förbjuda tiggeriet. Svårare än så är det inte.
Citera
2017-04-28, 18:04
  #88
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Man fattar ett riksdagsbeslut om att förbjuda tiggeriet. Svårare än så är det inte.

Bättre att göra som i Danmark. Det är bara lagligt för danska medborgare att tigga och sälja de hemlösas tidning. - Om Sverige sviker våra egna utslagna blir jag jävligt besviken. - Men Stockholm är så PK att "alla" måste förbjudas att tigga annars är det "rasism". - I realiteten är det då Rumänska Zigenare som dikterar svensk inrikespolitik och gör livet till ett ännu mera helvete för våra egna utslagna.

Inget hindrar oss från att fatta ett sådant beslut redan imorgon, bara oss själva och den stockholmska byråkratin. Allt skall ältas i DN kultur i ett par år innan det blir godkänt.
Citera
2017-04-28, 18:06
  #89
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bättre att göra som i Danmark. Det är bara lagligt för danska medborgare att tigga och sälja de hemlösas tidning. - Om Sverige sviker våra egna utslagna blir jag jävligt besviken. - Men Stockholm är så PK att "alla" måste förbjudas att tigga annars är det "rasism". - I realiteten är det då Rumänska Zigenare som dikterar svensk inrikespolitik och gör livet till ett ännu mera helvete för våra egna utslagna.

Inget hindrar oss från att fatta ett sådant beslut redan imorgon, bara oss själva och den stockholmska byråkratin. Allt skall ältas i DN kultur i ett par år innan det blir godkänt.

Visst, med "tiggeriet" avses vanligtvis det invandrade zigenartiggeriet.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback