Tänkte idag att jag skulle laga mig chiligryta till kvällsmat idag och matlåda tills imorron då jag hade ett drygt halvkilo grytbitar liggandes i frysen. Så letade raskt upp det här receptet och har gjort en halv sats
http://www.recept.nu/recept-nu/soppo...or/kott/chili/
Och grytan har stått och kokat i en dryg timma hittills, problemet är nu att den är på tok för stark!
I receptet står det ju "1 burk jalapeno, inlagd finhackad" - jag vet dock hur jävla stark jalapeno brukar vara så jag tog inte halva burken (400g burk) utan "bara" lite mindre än 2/5 av den.
Men, det smakar i princip enbart jalapeno och bränner i käften när jag tar en slev och provsmakar!
Går det att försöka rädda grytan på något sätt? Jag stekte upp en till gul lök och slängde i vilket spädde ut den lite - dock har jag slut på kött, är det någon ide att vispa i mer öl kanske? Det är ju lite dåligt med andra råvaror i grytan...
Edit: Och jag fattar givetvis att grytan
ska vara stark och ni behöver inte tjafsa om det - jag älskar själv stark mat och brukar nästan alltid vispa i extra mycket tabasco och chilisås i köttfärssås, stroganoff etc jag lagar - men nu är den helt enkelt
för stark för att det ska vara gott - det smakar helt enkelt ingenting annat än jalapeno...