Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-16, 16:18
  #1
Medlem
Jag hittade ett par av Peter Mangs låtar på youtube. Dessa tänkte jag konvertera till .mp3 och ha på datorn.

Jag undrar om det pågår spionverksamhet så att någon/något kan se att jag har detta på datorn. T.ex. att SÄPO får reda på att jag har musik av Peter Mangs på datorn, och på så sätt vill hålla koll på mig.

Bör jag döpa dem till filnamn som inte kan kopplas till obehagligheter?
Citera
2014-03-16, 16:23
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är förvisso väldigt skeptiskt till att Säpo skulle bevaka detta. Om nu Säpo skulle har gjort någon åtgärd på detta så skulle det nog vara mot YouTube.
Citera
2014-03-16, 16:24
  #3
Medlem
olasvenssons avatar
Du får väl ha låtar gjorda av Peter Mangs. Det skall väl SÄPO skita i?
Citera
2014-03-16, 16:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Du får väl ha låtar gjorda av Peter Mangs. Det skall väl SÄPO skita i?

NSA ska skita i allas privata angelägenheten, men det betyder inte att de gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är förvisso väldigt skeptiskt till att Säpo skulle bevaka detta. Om nu Säpo skulle har gjort någon åtgärd på detta så skulle det nog vara mot YouTube.

SÄPO har ingen makt gentemot amerikanska företag.
Citera
2014-03-16, 16:37
  #5
Medlem
ManJuices avatar
Haha, du verkar blanda ihop IPRED/FRA med SÄPO.

Finns bättre sätt att ladda ner låtar än att behöva konvertera från Youtube.

Edit: Insåg nu att Peter Mang är en seriemördare och inte en artist.
Citera
2014-03-16, 17:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice

Edit: Insåg nu att Peter Mang är en seriemördare och inte en artist.

Precis, men han har även producerat musik. Varför jag är paranoid.
Citera
2014-03-16, 18:39
  #7
Medlem
sommarlovs avatar
Akta dig för att använda filsystemet ReiserFS på din dator, skapare mördade sin fru!

Men hallå, fråga dig vilket brott DU begår!
Citera
2014-03-16, 21:31
  #8
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera
2014-03-17, 09:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Jag hittade ett par av Peter Mangs låtar på youtube. Dessa tänkte jag konvertera till .mp3 och ha på datorn.

Jag undrar om det pågår spionverksamhet så att någon/något kan se att jag har detta på datorn. T.ex. att SÄPO får reda på att jag har musik av Peter Mangs på datorn, och på så sätt vill hålla koll på mig.

Bör jag döpa dem till filnamn som inte kan kopplas till obehagligheter?

Akta dig för tjänster, dom kommer sakta smygandes som crss.exe rakt in i hjärtat och ut i händerna, så du viftar hysteriskt.
Citera
2014-03-18, 07:43
  #10
Medlem
De som lider av psykoser och förföljesemani fick just en ny representant.

Som om Säpo skulle bry sig om upphovsrättsbrott? Möjligen om man skulle kopiera och sprida saker den svenska militären klassar som hemligstämplat material... fast då ligger nog upphovsrättsbrottet lugnt till... då ligger det garanterat lite mer seriösa saker bakom än bara upphovsrättsbrott...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback