Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-15, 19:07
  #1
Medlem
Det är väldigt långsamt.. Kan inte ha hög grafik. Kanske max medium medans på min laptop så kan jag använda high ibland source.
-> Kan man på något sätt prioritera Google chrome mer?
Citera
2014-03-15, 20:10
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsToher
Det är väldigt långsamt.. Kan inte ha hög grafik. Kanske max medium medans på min laptop så kan jag använda high ibland source.
-> Kan man på något sätt prioritera Google chrome mer?

Köp en bättre dator eller sluta porrsurfa och rensa ur din dator från skit
Citera
2014-03-16, 13:12
  #3
Medlem
Haha... Kan nog inte få en mycket bättre dator... Utan bara ominstallera Google Chrome...
Dina tips var inte till någon stor nytta...
Citera
2014-03-16, 14:10
  #4
Medlem
mitbacs avatar
Twitch är välkänt av varierande kvalitet för oss i Europa. Detta gäller speciellt om du ser på stream hos någon som inte är partner eftersom streamen då inte hanteras på samma sätt (partnerstreams komprimeras och sänds på ett annat sätt än vanliga).

Det finns en hel del man kan göra, där det vanligaste är att köra någon form av proxy. Om du gör en enkel googling på "twitch stream stuttering" eller liknande så kommer du få upp en mängd tips och tricks. Prova lite olika tills du hittar någon som passar bra för dig. Några kommer inte göra någonting givetvis. Andra kan ge dig alltifrån modest till ordentlig prestandaökning.

Mitt tips (som alltid när det gäller den här typen av saker) prova ett tips, vid utebilden effekt återställ allt innan du provar nästa tips.

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback