Citat:
Ursprungligen postat av
Suchdoge
Kommer det inte sådana här "raketer" hela tiden? Det ser jätte ljust ut, det håller jag med om.
Jag har funderat på att lägga en del besparingar på ett gambling företag som detta, antingen inom medicin eller bio energi.
Vad är det som gör att detta företag kommer att nå 300%+ inom ett år (600% inom två!?) och inte de andra som också har ljusa vyer.
Försökte hitta lite gamla Analyser från Redeye och kolla om deras "Riktkurs" har stämt. Dock är det ju enskilda personer som kommer med dessa inlägg till Redeye.
-Väletablerad VD
-Endast två konkurrenter (som tydligen också har sämre produkter)
-CE-märkt (vad sjutton nu det betyder, men det verkar vara possitivt

)
-Mäklarna verkar tanka aktien som fan
-550 000 patientfall i enbart EU och Ryssland
-Insjuknaden i sjukdomen som denna produkt "botar" ökar med 8% varje år och dödligheten från denna sjukdom ökar med 1.5% per år
-Produkten kan endast användas en gång så marknaden kommer inte bli mättat
Så varför köper man inte bara denna aktie för hela sin besparing? Allt verkar ju klockrent?
Vad kan gå fel? Hur trolig är denna 24kr kurs innan 2015?
Blev också lite intresserad av företaget så tog mig en titt.
För att klargöra, detta är absolut ett stort problem. Vid svår sepsis är mortaliteten uppåt 50%, mycket just beroende på LPS som gör att immunförsvaret löper amok med svår organskada som följd. Absorption av detta skulle mycket väl kunna leda till ökad överlevnad.
Problemet jag ser med produkten för tillfället är avsaknaden av studier, man har enligt företaget behandlat uppåt 1500 patienter med detta. På "Clinical evidence" på deras hemsida hittar man dock i princip två studier:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?...+T%2C+Pierre+L.
Antal patienter listas inte i abstractet, man ser dock att LPS kan sänkas med behandling. Ingen statistisk analys överhuvudtaget presenteras. Någon form av case study?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21893976
Samt denna som inkluderar 9 (!) patienter med matchade kontroller. Trots det låga deltagarantalet får de signifikanta resultat på minskad LPS aktivitet, adrenalinanvändning samt något slags mått för organdysfunktion.
Allt lovar faktiskt ganska gott. Problemet jag ser är att det krävs större studier, säkert minst 100-200 pers, där de kan uppvisa
signifikant ökad överlevnadmed behandlingen. Jag har svårt att tro att denna produkt kommer att slå hårt utan några sådana konkreta bevis på att den faktiskt håller vad den lovar. Å andra sidan så är svår sepsis en så pass allvarlig diagnos att många läkare säkert kan tänka sig att chansa med produkten som en sista utväg, och studier är säkert då inte lika viktiga. Men för att denna produkten ska slå hårt krävs nog en större studie, lyckas denna så kan aktien säkert dra iväg som fasen om 1,5-2 år när studien är klar och de har ett bättre underlag för marknadsföring.
Dvs, riktkurs 24 kr 2015 är enligt mig typisk Redeye-spek och saknar verklighetsförankring.
Vad tror ni andra?