Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-03-16, 11:09
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Deklarationen om de mänskliga rättigheterna:

Artikel 1
Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. De har utrustats med förnuft och samvete och bör handla gentemot varandra i en anda av gemenskap.

Artikel 2
Var och en är berättigad till alla de rättigheter och friheter som uttalas i denna förklaring utan åtskillnad av något slag, såsom på grund av ras, hudfärg, kön, språk, religion, politisk eller annan uppfattning, nationellt eller socialt ursprung, egendom, börd eller ställning i övrigt. Ingen åtskillnad får heller göras på grund av den politiska, rättsliga eller internationella status som råder i det land eller det område som en person tillhör, vare sig detta land eller område är oberoende, står under förvaltarskap, är icke-självstyrande eller är underkastat någon annan begränsning av sin suveränitet.

Artikel 9
Ingen får godtyckligt anhållas, hållas fängslad eller landsförvisas.


Flashbacks fascister vill åsidosätta allas lika värde, dela in människor enligt en värderingsprincip utifrån hur bra de tjänar staten, det kom inte som en överraskning precis.



Det är ingen rättighet att ta del utav ett skattesystem där man inte själv har eller bidrar till.


Varför skall folk betala in skatt då vem som helst från annat land som befinner sig olagligt i Sverige och inte har eller kommer att bidra till skattesystemet kan utnyttja.


I en förening så betalar man medlemsavgift för att utnyttja förmåner, detta gäller även skattesystemet.
Citera
2014-03-16, 11:11
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Jag såg absolut inget om gratis tandvård, gratis pension eller gratis låneböcker. Jag missade säkert bara de avsnitten. Eftersom det är vanligt förekommande i alla andra länder, så borde det ju rimligtvis även gälla här.


Intressant att vanliga arbetare som har arbetat hela sitt liv får ut sämre pension än anhöriginvandringen där "pensionärer" som inte har lyft ett finger för Sverige får ut mera i pension ...
Citera
2014-03-19, 14:23
  #27
Medlem
Vill fortfarande veta hur det praktiskt går till. Hur registreras man om man inte är registrerad? Ingen som vet? Anta att jag går in på folktandvården, om det heter så längre, och säger att jag är Istvan Kastvaboff från Kasakstan och vill undersöka mina tänder. vad kommer att hända?
Citera
2014-03-19, 18:45
  #28
Medlem
Sardinbruss avatar
Utlandssvensk, det vet vi inte - du får testa! Jag tror dock att du kommer få ett trist bemötande.
Citera
2014-03-19, 19:51
  #29
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalal007
Alla människor har och ska ha lika rättigheter oavsett nationalitet. Du är ren rasist i denna fråga måste jag säga.

även om det betyder att mina och dina barn får en sämre framtid, kanske t.o.m blir kriminella pga Sverige inte har ngn välfärd kvar??

vem e du att säga att ILLEGALA ska ha rätt till mina inbetalade skattepengar, våra äldre har jobbat hela sina liv, för att få SKIT när de är för gamla för att jobba och Inte får det dem förtjänar utav MINA skattepengar??

varför är hen rasist i de illegalas fråga, de kan ju vara från ryssland, vad är rasistiskt med att inte vilja ga ILLEGALA människor här??

tror du att Sveriges skattkista är full med stålar, är du en dagdrömmare måntro?
Citera
2015-07-28, 18:56
  #30
Medlem
http://www.friatider.se/illegala-inv...l-socialbidrag

En kvinna som två gånger fått avslag på sina asylansökningar och enligt lag omedelbart ska lämna Sverige har trots det rätt till socialbidrag på skattebetalarnas bekostnad. Det har förvaltningsrätten i Umeå beslutat.

Widar Andersson på Folkbladet uppmärksammar domen och kallar den ett "systemskifte för migration".

"Fri invandring och offentlig försörjning för alla som kan ta sig hit utlovas i domen. Välfärdsstatens uppbyggnad ligger i stöpsleven", skriver han.
__________________
Senast redigerad av ascheberg 2015-07-28 kl. 18:58.
Citera
2015-07-28, 19:34
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Jag såg absolut inget om gratis tandvård, gratis pension eller gratis låneböcker. Jag missade säkert bara de avsnitten. Eftersom det är vanligt förekommande i alla andra länder, så borde det ju rimligtvis även gälla här.


Jaså? men då kan jag upplysa dig om att jag pratat med folktandvården idag,
frågade rätt ut om det är sant att utlänningar utan "papper" kan få tandvård för en 50-lapp? Svaret: JA, men vi åtgärdar bara det mest akuta såsom typ tandvärk= lagning.

There is your answer, my friend. Tror ni mig inte så ring upp valfri folktandvård här i landet, ni får samma svar som jag fick.

Jag frågade också om jag fick min lagning till samma pris, svar: NEJ. För mig skulle det kosta först en röntgen/undersökning, sedan lagning till fullt pris. Det enda de kunde erbjuda som "kostnadssänkande" var avbetalning, hahahha, detta är ett stort surrealistiskt skämt ta mig faan! Jag har arbetat och betalat skatt i detta skitlandet i 35 långa slitsamma år sen kommer det en smutsig Zigenarjävel som aldrig ansträngt sig skattemässigt och får allt gratis- helt öppet och lagligt- mitt framför mina ögon!
Har nästan lust att förvandla mig till typ Lasermannen snart. Även om det aldrig kommer att ske så är det så mina tankar just nu.
Citera
2015-07-30, 05:08
  #32
Medlem
http://petterssonsblogg.se/2015/02/0...r-ar-tillatet/

Efter en folklig proteststorm mot att tiggande romer i Östergötland erbjudits gratis tandvård har landstinget nu beslutat ta betalt av tiggarna – från och med nu ska de därför betala 50 kronor per besök.

Läs mer......
Citera
2015-07-30, 05:43
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
Intressant att vanliga arbetare som har arbetat hela sitt liv får ut sämre pension än anhöriginvandringen där "pensionärer" som inte har lyft ett finger för Sverige får ut mera i pension ...

Ja, visst är det märkligt hur de delar ut våra skattepengar.
Citera
2015-07-30, 05:45
  #34
Medlem
Det andra jag inte förstår är vad gör papperslösa här i landet ?
Är det någon som har ett bra svar ?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback