Har väldigt länge försökt att skaffa mig en lägenhet i fina trevliga Göteborg, dock utan framgång så bor fortfarande hemma men känner att det snart är dags för mig att få mig mitt egna lilla place tillslut.
Har då lite frågor och funderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med
Kommer bli en vanlig hyresrätt då jag trots stora ansträngningar inte lyckats spara mig en endaste krona korkad som man är.
Inkomst:
Mellan 15500-17000kr per månad lite beroende på
Fasta konstnader för tillfället:
Hyra: 3500kr(allt inräknat ink. mat)
Mobil: ~600kr
Brorsans julklapp: 1200kr (fram till juli)
Bilförsäkring: 340kr
Gymkort: 300kr
Bensin: 1500kr~
Lunchkort jobbet: 500kr
Summa: Runt 8000kr~
För tillfället är det dock så att lönen tar slut ungefär i samma veva som månaden, dvs efter en lönefredag på krogen och en del latchande med pengarna tyvärr.
Troligtvis blir det en lägenhet till slutet av året om allt går vägen, då sommaren med alla dess omkostnader är avklarat.
Men nu till min fråga:
Vilka kostnader kommer tillkomma och hur kommer det påverka min ekonomi?
Kan man leva ett sunt liv med en hyra på 5000kr?
Hur mycket pengar lägger man per månad på mat om man endå vill äta gott, unna sig nån lunch ute i månaden men för det mesta ha med sig matlåda?
Många frågor, svårt att svara på kanske men skulle behöva lite hjälp med om det är rimligt, tack på förhand
Har förövrigt en del nya möbler som hänger med till det nya så endast ett matsalsbord och "mindre" artilklar behövs.
Har då lite frågor och funderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med
Kommer bli en vanlig hyresrätt då jag trots stora ansträngningar inte lyckats spara mig en endaste krona korkad som man är.
Inkomst:
Mellan 15500-17000kr per månad lite beroende på
Fasta konstnader för tillfället:
Hyra: 3500kr(allt inräknat ink. mat)
Mobil: ~600kr
Brorsans julklapp: 1200kr (fram till juli)
Bilförsäkring: 340kr
Gymkort: 300kr
Bensin: 1500kr~
Lunchkort jobbet: 500kr
Summa: Runt 8000kr~
För tillfället är det dock så att lönen tar slut ungefär i samma veva som månaden, dvs efter en lönefredag på krogen och en del latchande med pengarna tyvärr.
Troligtvis blir det en lägenhet till slutet av året om allt går vägen, då sommaren med alla dess omkostnader är avklarat.
Men nu till min fråga:
Vilka kostnader kommer tillkomma och hur kommer det påverka min ekonomi?
Kan man leva ett sunt liv med en hyra på 5000kr?
Hur mycket pengar lägger man per månad på mat om man endå vill äta gott, unna sig nån lunch ute i månaden men för det mesta ha med sig matlåda?
Många frågor, svårt att svara på kanske men skulle behöva lite hjälp med om det är rimligt, tack på förhand

Har förövrigt en del nya möbler som hänger med till det nya så endast ett matsalsbord och "mindre" artilklar behövs.
. bara bott ca en månad så kan inte riktigt avgöra med alla utgifter än. Men jag kör ett ungefär