Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2014-05-12, 05:50
  #97
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Att killar tänder på kraftig sminkning är något ni kvinnor har fått för er.
Tvärtom så kompromissar många män, typ: "Hon är söt, men måste hon ha de där panda ögonen och illröda läppstiftet så hon ser ut som en clown? Nå ja."
Många killar tycker tjejer som sminkar och klär upp sig för att sticka ut är pretentiösa och barnsliga.
Att stå ut med en kvinna med piercingar i ansiktet är säkerligen en kompromiss och inget en man tycker förskönar utseendet.
Det jag försöker säga är att ni kvinnor har minst lika dålig koll på vad män tänder på EGENTLIGEN som vi män har när det kommer till hur kvinnor vill att en man ska klä sig eller vårda sitt utseende.



Utveckla.

jag har själv fått höra saker som "vadå?! gillar du sådana där naturliga äckliga tjejer? " av andra kvinnor.

Edit: folk får väl ha vilka "krav" dom vill på andra, eller? däremot så har ju ingen någon skylldighet att leva upp till dessa.
__________________
Senast redigerad av salty-sailor 2014-05-12 kl. 06:01.
Citera
2014-05-12, 11:03
  #98
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillbabs
Självklart är det idealens fel.

Idealen som du menar på är männens fel. Tror mycket väl att det är kvinnorna som ligger bakom det lika mycket.

Det är ingen könsfråga.

Jag får höra som man, att jag är fjolla, bög, omanlig när jag rakar mig, från både kvinnor och män.

Vissa lever helt enkelt kvar i historien, medans andra anpassar sig efter nuet.
Citera
2014-05-13, 13:58
  #99
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillbabs
Och det är ju det jag som feminist jobbar på hela tiden. Delvis med mina egna känslor, delvis i det stora hela. Att t ex förbjuda retusch i reklam vore ett steg på vägen mot sundare ideal.

Varför tramsa runt? Varför inte bara förbjuda "osunda" ideal rakt av. Hets mot kroppsgrupp, olaga klädkränkning, kvotera in överviktiga?
Citera
2014-05-13, 14:11
  #100
Medlem
man bidrar till en könsindelning ialf
Citera
2014-05-14, 02:05
  #101
Medlem
Chillbabss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Varför tramsa runt? Varför inte bara förbjuda "osunda" ideal rakt av. Hets mot kroppsgrupp, olaga klädkränkning, kvotera in överviktiga?

Ja, för det finns ju bara svart eller vitt här i världen... Ta av dig tomteluvan och anslut dig till verkligheten.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback