2014-03-14, 11:07
Medlem
Nu pågår det spännande saker nere i Wien. Det ser ut som om Sverige inte har så många andra länder på sin sida… Kolla gärna in länk 2 för aktuella twitterinlägg...

https://www.unodc.org/hlr/
https://twitter.com/search?q=%23CND2014

Hur tror ni att det kommer rapporteras i svensk media om det här mötet?

Hur skall Sveriges trovärdighet kunna bibehållas?
Senast redigerad av Captain_Napalm 2014-03-14 kl. 11:10.
Citera
2014-03-14, 11:39
Medlem
Kommer säkert ett nytt uttalande av Maria Larsson att Sveriges narkotikapolitik är bäst i världen och att "många" länder gör studiebesök till Sverige. Dock är oftast dessa länder till exempel Ryssland och Saudi Arabien och inte något land i västra Europa som Maria Larsson vill få det att låta som.

Maria Larsson kommer väl införa någon censur som gör så att man bara får prata om det som passar hennes åsikter och inte vad som faktiskt är bra.
Citera
2014-03-16, 19:06
Medlem
Jestermedgesters avatar
Någon som läst något härifrån förutom Aftonbladets plus-artikel om Silvias tal där?
Citera
2014-03-17, 17:49
Medlem
Vad är detta? Rubriken var något intetsägande..
Citera
2014-03-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Vad är detta? Rubriken var något intetsägande..

Ja, förlåt, det pågick en konferens i Wien, det konfererade om vad de skall konferera om nästa FN:s narkotikakommissions session, år 2016.

Jag hade annat att göra vid det tillfället och har det nu också, så jag klipper bara in en liten del av en notis från någon bidragsberoende antidrogblogg.

Citat:
Konventionerna, grundval för de flesta länders narkotikastrategi, har börjat ifrågasättas.
Och Legaliseringsfrågan är hetare än någonsin, några länder inleder i år försök med cannabis för nöjesbruk (Uruguay och delstaterna Colorado och Washington i USA). Vilket är i strid med de internationella fördragen, även om USA federalt står fast vid förbudet.

Ihopblandningen mellan delar av Amerikanska delstater och Uruguay, är den medveten?
Citera
2014-03-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain_Napalm
Ja, förlåt, det pågick en konferens i Wien, det konfererade om vad de skall konferera om nästa FN:s narkotikakommissions session, år 2016.

Om jag har kopplat detta rätt så var det hit Maria Larsson och drottningen åkte till, eller?
Hur var Sverige jämfört med andra länder?
Citera
2014-03-17, 22:25
Medlem
Citat:
Om jag har kopplat detta rätt så var det hit Maria Larsson och drottningen åkte till, eller?

Kolla twitterlänken, där kan din vetgirighet mättas.

Men, Sverige ja, inget nytt, lite nya vinklar, bara IG i min bok. Synd att de drar ner förtroendet för Sverige i internationella sammanhang, förutom hos länder som typ Bahrain, Oman, Ryssland, Malaysia och liknande. Många med dödsstraff på listan av påföljd. Härligt gäng att höra ihop med...

Men men, mörkermännen/kvinnornas dagar är räknade, och vi kan se fram emot en kommande tid utan dessa dystra skuggor i våra liv.
Citera
2014-03-18, 12:20
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Visst var drottningen där i all sin prakt och talade om ett drogfritt samhälle. Lite lustigt att hon då blev fotad i full färd med att använda en av världens farligaste droger.
https://www.facebook.com/svenska.bru...type=1&theater

Jag utgår i alla fall från att fotot togs i Wien under denna konferens då fotot är utlagt på Brukarföreningens facebooksida, och dom var ju där nere om jag har förstått saken rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in