Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2014-09-08, 13:08
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Haha jag hoppas du driver nu? Eller är du bara totalt dum i huvudet?
Skulle gissa på en kombination. Man kan inte vänta sig annat av en gnagare. Till och med jag som är modoit har ansett hur länge som helst att Djurgården har bäst fans. Det räcker att kolla på Youtube och söka sig fram så förstår man varför.
Citera
2014-09-08, 14:22
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Konstigt att du som verkar ha så bra minne inte minns att B-löven också haft perioder då de knappt haft en klack.

Björklöven har alltid haft en klack , att det sedan inte varit så bra uppslutning i grundserien i division 1 mot typ kalix är inte så förvånande , det är typ roligare skala potatis än att se hockey i division 1 norra, när det sedan drog ihop sig mot play off och kval var det dock alltid bra med folk , medlemsantalet låg dock aldrig under 200 vad jag vet.
Citera
2014-09-08, 14:30
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Skulle gissa på en kombination. Man kan inte vänta sig annat av en gnagare. Till och med jag som är modoit har ansett hur länge som helst att Djurgården har bäst fans. Det räcker att kolla på Youtube och söka sig fram så förstår man varför.

Fast det är svårt att avgöra det där , jag var på plats på hovet djurgården-löven och tycker vi i löven klacken ändå hördes trodde vi skulle bli helt överkörda ,visst det var serielunken ,men dom hade rätt fet klack ändå, hade vi haft den där storleken på våran skulle vi leva om rätt rejält, sen här i Umeå kom dom upp med 600 pers , och där tyckte jag vi vann läktarmatchen rätt klart måste jag säga. Så det är nog svårt jämnföra , har dom bra uppslutning då är dom nog absolut bäst, men inte när uppslutningen är lite si så där.
Citera
2014-09-08, 15:57
  #88
Moderator
sm910difs avatar
Vi hade rejäla ökenår där under 00-talet tills styrelsen släppte jippo-stuket ~06 och det började vända med bättre supporterstöd i takt med flytten till Hovet, utökade antal ståplatser och kulmen med finalspelen 09'. Lite skjuts fick förmodligen Djurgården också på grund av de - tyvärr - stridigheter som var i fotbollen kring Törsleff och DIF Säkerhet. Jag ser ingen anledning att förneka det bristande stödet de åren. Så såg det ut, men den här som inte kan titta tillbaks de senaste 20 åren och inte se liknande perioder i sin egen klubb har med stor sannolikhet om inte förträngt så i alla fall romantiserat sin historia.

De senaste åren har vi haft en mindre dvala. Vi var påväg mot något riktigt stort efter 09', vi fick derbyn mot gnaget och hockeyn var het, om inte vår styrelse hade varit helt dum i huvudet. Att ta abbe med anhang på säk var väl inte det smartaste valet, övervåldet som följde i globenderbyna kan knappast kommit som en förvåning, men att vara så dum att man som styrelse medvetet provokativt går och sätter sig på de tomma klacksektioner i Globen som några jävla svartfötter när både AIK/Djurgårdens supportergrupperingar hållit dem tomma i protest är över mitt förstånd.

UCS m.fl. aktivas påföljande bojkott de senaste åren har hållit nere stämningen rejält. Inga tifon, ingen organisering på klacken. Det har inte varit öken, vi har pendlat men ändå fått till någorlunda tryck ibland och inga har varit i närheten av att vinna någon läktarkamp på Hovet. Definitivt inte Björklöven som påstås ovan - upp i Umeå vann vi inte på läktaren men det var i alla fall en antydan till läktarkamp, på Hovet var björklöven ungefär som de flesta andra följen, man får in en "Lag X *klapp* *klapp* *klapp* när vi har våra tystare perioder. That's it. Bäst de här åren har snarare Eisbären Berlin i fredags varit, de sjöng och lät så man faktiskt kunde höra det borta i vår kurva. Malmö har också haft helt okej följen, sång och ljudstyrka.

Jag tänker inte ge mig in i en diskussion om vilka som har trognast supporterskara, det är en väldigt svårdefinierad diskussion. Jag tycker bara man ska hålla isär naturen i vår svacka tidigt 00-tal - som trots allt var ett svikande stöd - och vår svacka sista åren, som var/är en aktiv bojkott. Det senare ser jag inte som ett tecken på bristande trofasthet, snarare tvärtom. Det kan ju vara värt att ha i åtanke att Ultraskulturen generellt i svensk hockey - som även om jag personligen inte är så förtjust i den betytt en hel del för lägstanivån på läktarna - inte började få fäste förrän början på 00-talet.
Citera
2014-09-08, 21:11
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Björklöven har alltid haft en klack , att det sedan inte varit så bra uppslutning i grundserien i division 1 mot typ kalix är inte så förvånande , det är typ roligare skala potatis än att se hockey i division 1 norra, när det sedan drog ihop sig mot play off och kval var det dock alltid bra med folk , medlemsantalet låg dock aldrig under 200 vad jag vet.
Nu pratade jag om tiden i allsvenskan. Antar att du är för ung för att minnas det.
Citera
2014-09-08, 21:37
  #90
Medlem
hajperdajpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
på Hovet var björklöven ungefär som de flesta andra följen, man får in en "Lag X *klapp* *klapp* *klapp* när vi har våra tystare perioder.
Något som går att tillägga där är väl att det mestadels var exil-lövare på plats. Och alla vet hur det brukar vara med såna "fraktioner". Ungefär som djurgårdarna som var i Umeå andra vändan.

Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Nu pratade jag om tiden i allsvenskan. Antar att du är för ung för att minnas det.
Vilka höll låda i Skellefteå innan NP bildades -01? Sluta romantisera ditt egna lag så förbannat. Hur var Skellefteås stöd där i mitten av 90-talet? Det jag vill säga är att alla har sina toppar och dalar.
__________________
Senast redigerad av hajperdajper 2014-09-08 kl. 21:40.
Citera
2014-09-08, 23:12
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajperdajper
Vilka höll låda i Skellefteå innan NP bildades -01? Sluta romantisera ditt egna lag så förbannat. Hur var Skellefteås stöd där i mitten av 90-talet? Det jag vill säga är att alla har sina toppar och dalar.
Jaså det existerade ingen skellefteåsupportrar innan NP? Ojdå, farsan som brukar prata om första gången han tog med mig till klacken i ladans nordvästra hörn när jag var en liten skit, hände det aldrig? Och jag som brukar tänka tillbaka på mitt första slagsmål efter ett bortaderby på 90-talet, var det bara inbillning?
Har aldrig sagt att vi var särskilt bra under 90-talet, men vi var bättre än er.

Alla har sina dalar och toppar, nu var det någon som trodde att ni inte hade det så jag tillrättavisade dem bara. Vidhåller fortfarande att Löven är lite av en återkommande fluga, ibland är ni den hippa grejen i Umeå, ibland inte.
__________________
Senast redigerad av atreyeri 2014-09-08 kl. 23:15.
Citera
2014-09-09, 23:47
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Nu pratade jag om tiden i allsvenskan. Antar att du är för ung för att minnas det.

Jag vet inte ,född på 80-talet , har varit med ett tag.
Citera
2014-09-10, 01:45
  #93
Medlem
Pancevs avatar
Abbe grejen.. Bisarrt eg att det kan bli så.
Citera
2015-01-08, 04:17
  #94
Medlem
Nynges avatar
Fy fan vilken meningslös tråd, alla kommer säga sina egna lag fattar du väl?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback