Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-09-02, 20:28
  #97
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Hon har kanske samiskt påbrå, likt nationalisten Dan Eriksson.

Verkar förövrigt gilla att ta massa selfies och vara utseendefixerad/ha utseendekomplex. Men så är nog alla tjejer.

Om det bara var Sofia hade det kunnat vara en trolig förklaring, men systern är framstår som MINST halvasiat (förmodligen är hon helasiat, dvs halvsyster).
Citera
2018-09-03, 18:55
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Om det bara var Sofia hade det kunnat vara en trolig förklaring, men systern är framstår som MINST halvasiat (förmodligen är hon helasiat, dvs halvsyster).

Hon har kommenterat det på Twitter. Hon är 70/100 etnisk svensk och 30/100 finsk.

Citat:
Till Flashbackarna som undrar om min rastillhörighet: Jag är 30% finne.

https://twitter.com/spfoia/status/1036520944389562369

Syrran är antagligen adopterad eller ett halvsyskon. Det som är underligt är varför hon och hennes pojkvän Martin Eriksson ger sitt stöd till Alternativ för Sverige. Martin Eriksson har ju tydligt berättat om varför han ger dem sitt stöd. I princip går det ut på att hans libertarianska drömmar inte kan realiseras i ett extremt mångetniskt samhälle.

Sofia A. Eriksson har dock inte uttryckt varför hon röstar på Alternativ för Sverige annat än att invandrare från tredje världen är överrepresenterade i brottsligheten. Tittar man på deras relationer är det ju främst bland libertarianerna. Det är också ur den myllan som "Erikssons" kommer från. I USA har mängder av libertarianer kommit ut som konservativa så det kanske inte är så konstigt att Sofia A. Eriksson nu kommer ut som konservativ sådär ett år innan valet.
Citera
2018-09-28, 08:08
  #99
Medlem
Sleazebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Sofia är aktiv på sociala medier samt bubbla. Varför skulle de inte vara intressant att påverka henne för lite politisk påverkan?

Samt, tror du Sofia har intresse av att det går bra för Sverige?

Jag förstår inte riktigt hur mina spekulationer kring din fråga skulle vara av intresse, varken för dig eller för flashback. Är inte heller säker på hur du definierar Sverige, men låt gå. Om vi med Sverige talar om statsapparaten och dess gigantiska byråkrati så är min gissning att Sofia har ganska lite till övers för dessa människor och i vissa fall är rent ut illvilligt inställd gentemot dem. Om vi talar om befolkningen som bebor den svenska landmassan och som i viss mån förenas av språkliga, kulturella och historiska band så tror jag att hon överlag önskar att det ska gå bra för dessa personer.
Men detta är vad jag tror, det lär inte vara omöjligt att kontakta henne via någon social medieplattform för att ställa frågan och låta henne svara för sig själv, det vore både anständigare och rimligare.
Citera
2018-09-28, 08:26
  #100
Medlem
Sleazebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
I USA har mängder av libertarianer kommit ut som konservativa så det kanske inte är så konstigt att Sofia A. Eriksson nu kommer ut som konservativ sådär ett år innan valet.

Haha, "kommer ut" som konservativa, jag antar att du inte följer Bubb.la projektet alls eller lyssnar på podcasten? Martin har knappast gjort någon som helst hemlighet utav att han sedan länge tillhör den mer Hoppeanska falangen av libertarianismen, eller om man så vill, den mer konservativa. Möjligen har han också likt så många andra skärpt sin uppfattning om sakernas tillstånd efter ödesåret 2015 som väldigt tydligt kom att dela den svenska libertarianska "rörelsen" i två oförsonliga läger.
Du kan alltid prova att lyssna på gamla avsnitt av Radio Bubb.la och sen berätta huruvida du uppfattar idéerna som framförs som mer konservativt eller progressivt anstrukna.
Eller så skummar du den här tråden som berör den märkbara splittringen: (FB) Libertarianska Fascistkonvertiter
Är helt säker på att anklagelser om Althöger och fascistvurmande kommer att ha slungats mot Martin av i alla fall någon användare i den. Tycker också att den gör det pinsamt klart hur oförsonlig tonen genast blir även bland libertarianer när någon uppfattas som avvikare inom de egna leden, att börja kallas för fascist enbart för att man inte ser något positivt i att tvingas betala enorma summor för att tvingas ha degenererade socialfall från tredje världen som grannar, ja, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta faktiskt.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback