Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-13, 22:25
  #1
Avstängd
Hej, jag är nu 15 år och mina polare och jag har funderat på om vi ska testa röka marijuana. Så jag har en fråga. Om ni rökte marijuana när ni vart 14/15/16 påverkade det er mycket inom en längre period?
Citera
2014-03-13, 22:28
  #2
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felixo1
Hej, jag är nu 15 år och mina polare och jag har funderat på om vi ska testa röka marijuana. Så jag har en fråga. Om ni rökte marijuana när ni vart 14/15/16 påverkade det er mycket inom en längre period?

Flummare blir dummare, som Tatuerade snutkukar sjöng. Möjligt att jag inte varit smartare även utan rökat dock
Det påverkade väl så att man hellre satt på läktaren på ip och rökte om nätterna istället för att göra läxor och sova, så skolan blev lidande.
Citera
2014-03-13, 22:34
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Flummare blir dummare, som Tatuerade snutkukar sjöng. Möjligt att jag inte varit smartare även utan rökat dock
Det påverkade väl så att man hellre satt på läktaren på ip och rökte om nätterna istället för att göra läxor och sova, så skolan blev lidande.
Nu tänkte vi ju inte röka på vardagligt. Vi skall prova och ifall vi gillar det gör vi väl det någon helg sådär. Sömn har jag redan dåligt av så...
Citera
2014-03-13, 22:37
  #4
Medlem
MajorMajoness avatar
Har själv inget emot 15åringar på fb men du kommer garanterat att få en ban rätt många som inte uppskattar det men som sagt som ovanstående håller jag med och tycker att du kan vänta ett tag.
sätt på Gta o ta en folkis en kväll
Citera
2014-03-13, 22:40
  #5
Medlem
timewasters avatar
Vet att det är lockande för er för jag kände samma sug och rökte i eran ålder! Men av mina erfarenheter och observationer av andra blir det ofta överväldigande i eran ålder (alltid skulle jag nästan säga, iaf förr eller senare) så skippa rökat tills ni blir äldre, säg en 20 år gamla åtminstonde!

Om det påverkat mig längre fram? Nja, varken nåt särskilt positivt eller negativt för min del faktiskt.
Citera
2014-03-13, 22:40
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MajorMajones
Har själv inget emot 15åringar på fb men du kommer garanterat att få en ban rätt många som inte uppskattar det men som sagt som ovanstående håller jag med och tycker att du kan vänta ett tag.
sätt på Gta o ta en folkis en kväll
Sånt man får ta, fick svar på min fråga iallafall. Hade bra
Citera
2014-03-13, 22:45
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av timewaster
Vet att det är lockande för er för jag kände samma sug och rökte i eran ålder! Men av mina erfarenheter och observationer av andra blir det ofta överväldigande i eran ålder (alltid skulle jag nästan säga, iaf förr eller senare) så skippa rökat tills ni blir äldre, säg en 20 år gamla åtminstonde!

Om det påverkat mig längre fram? Nja, varken nåt särskilt positivt eller negativt för min del faktiskt.
Tackar för svaret!
Citera
2014-03-13, 22:46
  #8
Medlem
biggander2s avatar
Gör som du vill. Jag tror dock att man är för omogen i den åldern för att hantera det. Alla mina vänner som prövade i den åldern älskade det och började röka så pass mycket så att bland annat skolan blev lidande. Är ju dock väldigt individuellt .
Citera
2014-03-13, 23:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felixo1
Hej, jag är nu 15 år och mina polare och jag har funderat på om vi ska testa röka marijuana. Så jag har en fråga. Om ni rökte marijuana när ni vart 14/15/16 påverkade det er mycket inom en längre period?

Det är bevisat att det hämmar tillväxten i hjärnan permanent om du börjar under 20, det påverkar såklart inte alla lika mycket, osv.men när hjärnan har växt klart runt 20 så är skadorna nästan uteslutande kortvariga och hjärnan återhämtar sig fort.

Jag började inte röka förrens jag var 23-24 och jag tycker att man bör vänta tills man är minst 18.
Citera
2014-03-13, 23:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Flummare blir dummare, som Tatuerade snutkukar sjöng.

Lite off men skit samma. Haha fan va fränt!! Jag varit ihop med en bandmedlems dotter för ett par år sedan inte trodde jag att Ta.S.K var så stora!

Jag tycker ni gott och väl kan vänta! Risken för att ni tycker det är nice och gå ifrån någon helg ibland till varje helg till varje dag till att bli rätt såsiga i skallen är för stor i eran unga ålder! Och du lär snart bli avstängd.
Citera
2014-03-13, 23:40
  #11
Medlem
Började bruka då jag var 16, minns att det inte tog lång tid från att använda det på helger tills det blev nån gång i veckan sen så rullade det på dagligen i några månader. Slutade dock efter ett par månader för att jag ledsnade.
Citera
2014-03-13, 23:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felixo1
Hej, jag är nu 15 år och mina polare och jag har funderat på om vi ska testa röka marijuana. Så jag har en fråga. Om ni rökte marijuana när ni vart 14/15/16 påverkade det er mycket inom en längre period?

Så länge du inte låter det få ut över din vardag är det ingen fara. Var försiktig bara och berätta inte för någon av dina vänner om hur bra cannabis är osv. Håll det för dig själv och de du röker med. Men som sagt, om du gör det någon helg när du ändå hade gjort någonting annat som inte hade haft med skola att göra (tv-spel, alkohol etc.) så är det inget problem, det var det inte för mig iaf. Du väljer ju själv att prioritera, så om du vet att du har lätt för att fastna vid saker och säga nej kanske det inte är en så bra idé...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback