Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-13, 20:22
  #1
Medlem
Jag ska ta några fler hål i öronen, vad föredrar ni, pistol eller nål? Bara tagit med pistol innan. Fördelen är ju att det går snabbt - örhänget är där i direkt. Och att det är billigare!

Gör nål mycket ondare?
Citera
2014-03-13, 20:38
  #2
Medlem
Ballistens avatar
Ta nål det är mycket säkert. Gör inte ont alls om du inte är pussy.
Citera
2014-03-13, 20:41
  #3
Medlem
pistol är bättre och det är mer pricksäkert så det inte sprutar blod
Citera
2014-03-13, 20:45
  #4
Medlem
Ballistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking12
pistol är bättre och det är mer pricksäkert så det inte sprutar blod
Sprutar inte blod om inte piercaren är praktikant.
Citera
2014-03-13, 22:19
  #5
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Ingen ska någonsin använda pistol! Det är helt idiotiskt eftersom man faktiskt får brosket i örat (eller vart man nu ska ha hålet) att explodera. Då skapas en massa ärrbildning och i vissa fall kan det leda till keloider vilket du inte vill ha! Googla "keloid" om du vill.

Ska man göra hål, så ska man använda nål. Då blir det inga skador runt om i brosket.

Och nej, nål gör mindre ont än pistol.

Kan ju berätta att jag själv är utbildad i att använda pistol för piercing, och jag avråder skarpt från att ta hål med pistol.
Citera
2014-03-13, 22:20
  #6
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking12
pistol är bättre och det är mer pricksäkert så det inte sprutar blod

Dummaste jag har hört, det sprutar inte blod vare sig med pistol eller med nål Såvida det inte är en klant som utför det förstås!
Citera
2014-03-15, 19:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viking12
pistol är bättre och det är mer pricksäkert så det inte sprutar blod

Tagit ett antal hål på ställen som är mer blodfyllda än öronen utan att det aldrig sprutat blod.

I tonåren tog jag hål i öronen med pistol, tog ut dem efter några år och än idag 15+ år senare så kan jag känna ärrvävnad i öronen där hålen satt för att de aldrig kunde läka ordentligt på grund av krosskadorna som pistolen orsakade.

Så även om det är lite dyrare så ta aldrig hål med pistol utan gå till en studio och låt dem sticka dig med nål. Mycket bättre och säkrare än pistol.
Citera
2014-03-15, 20:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkoholic
Jag ska ta några fler hål i öronen, vad föredrar ni, pistol eller nål? Bara tagit med pistol innan. Fördelen är ju att det går snabbt - örhänget är där i direkt. Och att det är billigare!

Gör nål mycket ondare?
Lyssna inte på dem som nämner pistol. De är idioter. Du tar med kanyl hos en kunnig piercare. Det går snabbt och du slipper söndertrasad vävnad och brosk samt ärr. Dessutom är pistoler potentiella smittohärdar och det vill du inte utsättas för.

När det kommer till vad som gör mest ont... Kanyl skär fint igenom vävnaden medan pistoler tvingar in smycket med våld- vilket tror du känns mest?
Citera
2014-03-17, 04:15
  #9
Medlem
Pikazhys avatar
Jag har tagit med båda och skulle råda att du håller dig till Kanyl.
Kostnaden är densamma (var 100 för mig, båda gångerna), inget utav de 2 alternativen blöder mer eller mindre, pistol gör lite ondare, kanyl tar lite längre tid, inget utav de 2 bör spela så stor roll.
Och det som är avgörande för mig, hål gjorda på kanyl har en tendens att bli finare om man töjer dom, finare i allmänhet faktiskt, lite svårt att se på vanliga storlekar bara.
Citera
2014-05-03, 15:20
  #10
Medlem
Jag ska också ta hål i öronen igen (om det går) och den här gången gör jag det med nål. Aldrig mer pistol!

När jag tog hål i öronen för första gången, med pistol, tog det jättelång tid för dom att läka.
Och varje gång jag skulle byta örhängen gick "såren" upp igen och det blev ett helvete och gjorde bara ont.
Slutade med att jag tog ut örhängena helt för något år sedan och lät hålen växa igen.
I ena örat känner man en ärrklump som jag kan klämma ut glägg ur ibland. Inte så najs.

Ja, nål är dyrare. Men det är värt det
Citera
2014-10-25, 22:48
  #11
Medlem
Jag har tagit 9 hål med pistol och alla har läkt snabbt och enkelt förutom det sista. Efter något halvår bildades en broskknöl runt hålet så har fått ta ut smycket. Inget man direkt tänker på men inte så snyggt heller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback