Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-12-09, 11:45
  #61
Medlem
Det är inget bud. Med det ryktades att TDC skulle lägga ett bud, vilket de varken gjort eller kommenterat.

Någon som vet varför kursen håller sig så högt? Blankare som täcker sig?
2014-12-09, 23:17
  #62
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pommac69
Det är inget bud. Med det ryktades att TDC skulle lägga ett bud, vilket de varken gjort eller kommenterat.

Någon som vet varför kursen håller sig så högt? Blankare som täcker sig?

Jag kan väldigt lite om aktier men jag kan lite om branschen och det finns två saker som TDC ska ha ComHem till och det är infrastruktur och varumärke. TDC:s nät i Sverige består till största del av backbone och ComHem äger massvis med infrastruktur till fastigheter av alla dess slag. TDC är även okända för svenska konsumenter, det är inte ComHem. Ska TDC ge sig in i fighten som just nu pågår mellan Telia/IP-only måste man köpa en aktör med just det som de saknar, befintliga kundanslutningar och ett varumärke folk känner igen. Köper TDC ComHem blir det riktigt livat på FTTH-marknaden, någon annan anledning kan jag inte se varför de skulle vilja ha det här skitbolaget. Det är mina två kronor.

ComHem är döda på kommunikationsmarknaden i övrigt. Koppar är en obsolet teknik, fiber är branschstandard.
2014-12-09, 23:57
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jajgert
Det är ett bud på comhem. Varför pratar du om konkurs?

Vilka är det som budar?
2014-12-10, 08:45
  #64
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av made-by-jeans
Vilka är det som budar?

Det ryktas om TDC, Danska motsvarigheten till Telia.
2016-07-23, 10:29
  #65
Medlem
Hur kan det fortfarande gå ok för Comhem? Tycker de borde vara dödsdömda.
Och hur i h-e kan de ha ett p/e-tal på 80?
Dags för BEAR COMH X3 N (https://www.avanza.se/borshandlade-p...ar-comh-x3-n)?
2016-07-27, 22:56
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikl4ss
Hur kan det fortfarande gå ok för Comhem? Tycker de borde vara dödsdömda.
Och hur i h-e kan de ha ett p/e-tal på 80?
Dags för BEAR COMH X3 N (https://www.avanza.se/borshandlade-p...ar-comh-x3-n)?
Jag är lika förundrad som du. Tillväxten i Sverige och Västeuropa måste vara obefintlig. Kabel-TV-näten lär ju krympa i snabb takt när fler får fiber och kunderna väljer Netflix och liknande. Inom fiber finns det så många andra aktörer som pressar marknaden. Det har varit lukrativt för Comhem att en stor del av Sveriges hushåll har betalt någon hundralapp per månad för att kunna se på TV, men den tiden är förbi. Tillväxt kan bara ske genom att köpa upp andra företag eller expandera i Ryssland och andra världsdelar.
2016-07-28, 02:26
  #67
Medlem
ethernals avatar
"problemet" är att bara ungdomar är sk 'cord-cutters'. Finns gott om medelårders svennar som fortfarande har kabeltv med största paketet. Det kommer ta väldigt långt tid innan comhem, at&t, comcast osv går ur tiden. finns fortfarande några år av profit att hämta av dessa dinosaurier innan de äntligen går i graven
2022-05-28, 19:22
  #68
Moderator
Dr Kings avatar
Aktien är avnoterad och tråden låses.

/Moderator
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback