Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-09, 02:21
  #8773
Medlem
VBIEDs avatar
Har varit snusfri i snart 1 månad efter cirka 2 år av beroende, det gick bra i början men nu idag kände jag att suget var för starkt så jag tog en. Fan vad jag ångrar det nu, har aldrig haft sån här abstinens förut. Snus är 1000x värre än alla droger jag provat. Kan inte sova eller nåt atm och det är fan nära att jag åker iväg och köper en dosa bara för att kunna sova ordentligt, men jag ska i alla fall försöka att klara detta.
Citera
2017-02-09, 06:12
  #8774
Medlem
Panzarphungens avatar
Iofs provar jag enligt samlade expertisen här; fel metod -men det går ganska bra.

Avverkat 2 veckor helt utan snus med hjälp av "värsta sortens nikotinplåster" och lite elcigg.

Där jag gjorde som så att jag "stretchade" tiden nån timme vid varje plåsterbyte (24 timmars plåster), så vid sista bytet hade jag förskjutit det 7 timmar. (dvs sista plåstret satt på i 31 timmar innan byte)
Teoretiskt så borde det ha iaf nån timme som nikotinet varit helt slut..

Nu har jag gått ner en styrka och ska fortsätta stretcha tiden - får se om jag köper en pack till i samma, eller går ner ett steg till när dom 7 är slut...

Har snusat mer eller mindre i 41 år, och rökt fram tills i november förra året.
I början General och Göteborgs rapé i lössnus, dom sista ca 15 åren div påssnus, senast Kaliber original-denna smakmässigt vidriga ersättning för en snus

Provat vad som kallas "Cold Turkey" flera gånger (utan att veta dess flashiga namn)
-Men det har inte gått så bra..bevisligen... Denna gång tror jag på konceptet!

Vi får se.....
Citera
2017-02-09, 09:03
  #8775
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starxgvs
Suger just nu... Faktiskt haft den där typiska abstinenskänslan/sugen efter något och jag blir vrålförbannad på mig själv och på snusjäveln var gång tanken ramlar in på snus. Massa motgångar idag som väckte behovet efter snuttefilten/nappen till liv. Gick snabbt att döda känslan dock! Jag är KUNG över jävla blomlorten!

15 dygn +





Commondore - Jag får återkomma senare till dig.

Du är inne i en tuff period nu, och nu gäller det att stålsätta sig och vara fokuserad på målet (vilket du verkar vara). Glöm aldrig varför du slutade och kom ihåg att du har klarat alla dessa små prövningar tidigare så då kan du göra det igen.
Men visst är känslan skön när man klarat en prövning? Man känner sig nästan stolt

Citat:
Ursprungligen postat av VBIED
Har varit snusfri i snart 1 månad efter cirka 2 år av beroende, det gick bra i början men nu idag kände jag att suget var för starkt så jag tog en. Fan vad jag ångrar det nu, har aldrig haft sån här abstinens förut. Snus är 1000x värre än alla droger jag provat. Kan inte sova eller nåt atm och det är fan nära att jag åker iväg och köper en dosa bara för att kunna sova ordentligt, men jag ska i alla fall försöka att klara detta.

Du har säkert redan köpt den där dosan. Så brukar det vara. Nya tag om några månader när du tröttnat på nytt.

Citat:
Ursprungligen postat av Panzarphungen
Iofs provar jag enligt samlade expertisen här; fel metod -men det går ganska bra.

Avverkat 2 veckor helt utan snus med hjälp av "värsta sortens nikotinplåster" och lite elcigg.

Där jag gjorde som så att jag "stretchade" tiden nån timme vid varje plåsterbyte (24 timmars plåster), så vid sista bytet hade jag förskjutit det 7 timmar. (dvs sista plåstret satt på i 31 timmar innan byte)
Teoretiskt så borde det ha iaf nån timme som nikotinet varit helt slut..

Nu har jag gått ner en styrka och ska fortsätta stretcha tiden - får se om jag köper en pack till i samma, eller går ner ett steg till när dom 7 är slut...

Har snusat mer eller mindre i 41 år, och rökt fram tills i november förra året.
I början General och Göteborgs rapé i lössnus, dom sista ca 15 åren div påssnus, senast Kaliber original-denna smakmässigt vidriga ersättning för en snus

Provat vad som kallas "Cold Turkey" flera gånger (utan att veta dess flashiga namn)
-Men det har inte gått så bra..bevisligen... Denna gång tror jag på konceptet!

Vi får se.....

Klart det går bra. Du tillför ju kroppen nikotin
Det finns inga genvägar. Förr eller senare måste man ta itu med kampen ändå.

Men uppdatera oss gärna. Ingen blir gladare än jag om du motbevisar mig och återkommer om ett år helt nikotinfri och säger "vad var det jag sa".
__________________
Senast redigerad av paggan 2017-02-09 kl. 09:10.
Citera
2017-02-09, 16:19
  #8776
Medlem
VBIEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Du har säkert redan köpt den där dosan. Så brukar det vara. Nya tag om några månader när du tröttnat på nytt.

Faktiskt inte, det var en tuff natt men jag klarade mig med hjälp av två redbull och lite sötsaker
Citera
2017-02-09, 16:32
  #8777
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VBIED
Faktiskt inte, det var en tuff natt men jag klarade mig med hjälp av två redbull och lite sötsaker

Grymt!

Det var starkt gjort.
Citera
2017-02-10, 01:49
  #8778
Medlem
Tack för lyckönskningar, ingen nämnd ingen glömd!

Hatar den äckliga jävla blomlortsskiten som luktar skit som förhindrar/försvårar kyssande, leende, sättet man doftar på med mera, bara för att nämna några.

Tro fan ändå att man emellanåt känner att man kunde snutta på den där jäva satansäckelskiten man tidigare haft under läppen.

Jag fattar inte vad jag har hållt på med! Och jag som för fan klarade snusa och hålla upp närmre två år! Aldrig, ta mig fan ALDRIG att jag börjar snusa igen, för om det är något som jag lärt mig av snuset så är det att:

JAG HATAR DET SÅ INNERLIGT JÄVLA MYCKET! Och det finns inget på denna planet jag avskyr mer justnu!

Fy fan!

Snälla Swedish Match, gör en nikotinfri men identisk i smak General lös och blöja så jag kan sporadsnusa. Tills dess!!! SÅ TAR JAG MIG FUCKING FAN ALDRIG NÅGONSIN MER EN SNUS!!!

Och jag håller med någon tidigare skribent angående rökare och snusare!

Fy fan vilket förakt jag har för dem och vilka jävla låga människor de är!

(lät min snus abstinens aggro rida tangentbordet)

// Inte ens i närheten av att ta en snus/cigg/tuggummi/plåster, ligger på ca 15dygn+....
__________________
Senast redigerad av starxgvs 2017-02-10 kl. 01:52.
Citera
2017-02-11, 22:21
  #8779
Medlem
rjonssons avatar
Lite jobbigt denna helgen med 3 rätters på restaurang. Blev en del alkohol oxå. Men skönt i morse när man vaknade och insåg att det bara var en (mar)dröm att man rökte en cigg. Nikotinfri i 37 dagar nu.
Citera
2017-02-13, 08:33
  #8780
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjonsson
Lite jobbigt denna helgen med 3 rätters på restaurang. Blev en del alkohol oxå. Men skönt i morse när man vaknade och insåg att det bara var en (mar)dröm att man rökte en cigg. Nikotinfri i 37 dagar nu.

Citat:
Ursprungligen postat av starxgvs
Tack för lyckönskningar, ingen nämnd ingen glömd!

Hatar den äckliga jävla blomlortsskiten som luktar skit som förhindrar/försvårar kyssande, leende, sättet man doftar på med mera, bara för att nämna några.

Tro fan ändå att man emellanåt känner att man kunde snutta på den där jäva satansäckelskiten man tidigare haft under läppen.

Jag fattar inte vad jag har hållt på med! Och jag som för fan klarade snusa och hålla upp närmre två år! Aldrig, ta mig fan ALDRIG att jag börjar snusa igen, för om det är något som jag lärt mig av snuset så är det att:

JAG HATAR DET SÅ INNERLIGT JÄVLA MYCKET! Och det finns inget på denna planet jag avskyr mer justnu!

Fy fan!

Snälla Swedish Match, gör en nikotinfri men identisk i smak General lös och blöja så jag kan sporadsnusa. Tills dess!!! SÅ TAR JAG MIG FUCKING FAN ALDRIG NÅGONSIN MER EN SNUS!!!

Och jag håller med någon tidigare skribent angående rökare och snusare!

Fy fan vilket förakt jag har för dem och vilka jävla låga människor de är!

(lät min snus abstinens aggro rida tangentbordet)

// Inte ens i närheten av att ta en snus/cigg/tuggummi/plåster, ligger på ca 15dygn+....

Hallå där kämpar! Grymma är ni! Fortsatt lycka till!
Citera
2017-02-14, 04:19
  #8781
Medlem
Panzarphungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Klart det går bra. Du tillför ju kroppen nikotin
Det finns inga genvägar. Förr eller senare måste man ta itu med kampen ändå.

Men uppdatera oss gärna. Ingen blir gladare än jag om du motbevisar mig och återkommer om ett år helt nikotinfri och säger "vad var det jag sa".

Ja, precis som du skriver så tillför jag ju fortfarande nikotin.
Drog av sista plåstret i lördags morses, då det suttit på i över 1.5 dygn, kör på med min e-cigg och har inte alls samma nikotinsug som för 2 veckor sen.....

Stiger upp och dricker kaffe på morgonen innan den plockas fram, mest för att det är så förbannat god e-juice

Len och fin känsla i käften, nästan len som en barnröv och det var det många år sen sist...

Tror och hoppas det lyckas denna gången, C T var inget för mig, och att köpa snus igen finns inte på kartan.
Citera
2017-02-14, 09:33
  #8782
Medlem
KungensKistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzarphungen
Ja, precis som du skriver så tillför jag ju fortfarande nikotin.
Drog av sista plåstret i lördags morses, då det suttit på i över 1.5 dygn, kör på med min e-cigg och har inte alls samma nikotinsug som för 2 veckor sen.....

Stiger upp och dricker kaffe på morgonen innan den plockas fram, mest för att det är så förbannat god e-juice

Len och fin känsla i käften, nästan len som en barnröv och det var det många år sen sist...

Tror och hoppas det lyckas denna gången, C T var inget för mig, och att köpa snus igen finns inte på kartan.

Det har nog gått lite för lätt det här. Nån gång måste du ta pissveckan där du är arg på allt och alla.
Citera
2017-02-14, 11:41
  #8783
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensKista
Det har nog gått lite för lätt det här. Nån gång måste du ta pissveckan där du är arg på allt och alla.

Exakt. Att säga "att köpa snus igen finns inte på kartan" är himla lätt om man sitter med en e-cigg i munnen. Ta bort all övrig nikotin så blir det nog ett annat ljud i skällan.

Men visst, om man vill sluta snusa men fortsätta med nåt annat så är det ju mission accomplished...
Citera
2017-02-14, 19:31
  #8784
Medlem
Panzarphungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Exakt. Att säga "att köpa snus igen finns inte på kartan" är himla lätt om man sitter med en e-cigg i munnen. Ta bort all övrig nikotin så blir det nog ett annat ljud i skällan.

Men visst, om man vill sluta snusa men fortsätta med nåt annat så är det ju mission accomplished...

Vi får väl se, jag hoppas jag kan överbevisa herrarna (-förmodar jag), jag är själv ganska nöjd med (det jag själv anser som) framstegen att från att ha snusat i princip 24/7 och tömt en ask cigg om dagen till att sippa lite på en e-cigg lite då&då..Allt detta sedan November månad.

Det är trots allt över 40 års snusande och i runda slängar 35 års rökande som "fimpas av"

Har provat den till skyarna höjda Cold Turkey-metoden förr, och hade det funkat för mig så hade jag inte suttit här och skrivit nu.

Vi får se, och jag hoppas jag är den som skrattar sist
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback