Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-01, 16:42
  #8365
Medlem
Access-Denieds avatar
Har nu varit utan snus i 2 veckor. Yay!
Jag känner mig gladare och mer positiv än när jag snusar och jag tycker även att min tankeverksamhet börjar fungera bättre än när jag snusar, alltså jag kan koncentrera mig på ett annat sätt på jobbet och lättare fokusera på det jag gör... Låter kanske ut konstigt men men.... Nu kör jag på, den här gången skall jag inte halka dit igen.
Citera
2016-07-01, 19:15
  #8366
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Har nu varit utan snus i 2 veckor. Yay!
Jag känner mig gladare och mer positiv än när jag snusar och jag tycker även att min tankeverksamhet börjar fungera bättre än när jag snusar, alltså jag kan koncentrera mig på ett annat sätt på jobbet och lättare fokusera på det jag gör... Låter kanske ut konstigt men men.... Nu kör jag på, den här gången skall jag inte halka dit igen.
Men vad härligt, grattis Exakt så ska det kännas!
Citera
2016-07-01, 21:08
  #8367
Medlem
Bestämde mig för att helt enkelt inte ta någon mera snus för ca 2 dagar sedan, det bara kom från ingenstans. Nu har jag vart 40 timmar utan snus. Jag känner mig lite tom, men det är inte så farligt trotts allt. Det känns som att någonting fattas ibland men det löser jag med en bit papper fyld med salt under läppen. Efter 24 timmar så blev jag lite sugen på en snus och satt och tänkte ett tag på om jag inte ska resa på mig och ta mig en liten stackare ändå. Jag gick och hämtade en och luktade lite på den, sedan så la jag den på bänken bredvid mig. Sedan låg den där i ett par timmar in på kvällen orörd. Sedan tog jag up den igen och kollade lite på den, och insåg att den är fan ganska värdelös ändå. Så jag la tillbaka den i dosan och den har jag inte kollat på en ända gång nu.

Jag kan inte ljuga, är lite sugen ibland, men jag är mera sugen på att känna vad fördelarna kommer att vara när det har lagt sig med suget osv.
Citera
2016-07-02, 04:23
  #8368
Medlem
7 månader =)
Nu ska jag sluta runka också.
Citera
2016-07-02, 04:32
  #8369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Det är detta som är det svåra. Att INTE kompensera med nåt annat. Jag vet precis vad du menar, det känns som ett hål i kroppen som man bara vill fylla med NÅT. Nikotin, sprit, godis, träning.
Så länge du låter bli att känna smärtan och istället kompenserar med nåt annat, så gör du inga framsteg med att bli snusfri.

Hålet läker av sig själv, det svåra är att låta det läka ifred i stället för att fylla det med nåt.
Jag tycker man kan kompensera lite i början för att klara de tuffaste stunderna.
Citera
2016-07-02, 05:31
  #8370
Medlem
Halloj...

Gjort tappra försök historiskt, 2 dar, 4 dar, 5 dar, 7 dar... alltid börjat igen... Tills en gång då det fan i mig fick räcka. Det gick närmare 2 år utan. Cold turkey. Varför i helvete började jag igen!?

Sitter här med sönderbränd mun och läpp av snus och whisky. Har verkligen velat sluta ganska länge nu, har en mycket större önskan om att lämna skiten nu än förra "uppehållet" som varade nära 2 år. Vill minnas förra gången att jag tänkte och sa "om det blir en nästa gång att jag slutar, då är det för evigt!". Tanken var dock aldrig att börja igen, men visste att risken fanns.

Bränner ofta i tandköttet som även tycks börja dra sig tillbaka, bränner på tungan, frivolter på hjärtat emellanåt. Stress, värmevallningar, ofräsch... Ja ni vet ju.

Sugen på snus fast en är under läppen. Samtidigt helt osugen.

Vet ni tar det här som bortförklaring, men har haft det bra kämpigt så har ingen ork att ta tag i mig själv eller någonting. Men det skulle också mycket väl kunna vara snusets fel. Vet hur jäkla gött det var utan och vilken energi som kom efter den psykotiska fasen, tiden i början då man är en fara för sig själv och ens omgivning.

Jag hatar snusen!

Kan någon droppa av mig på en öde ö någonstans?
Herregud, tänk att starta ett sluta röka/snusa camp på någon ö med kroppsvisitering för anländande och kulsprutor mot misstänkta farkoster som kan bära kontraband. 1000 kr per dag. 4 veckors internering med lyx, hälsa och flärd, utom nikotin.

Jag skulle lätt checka in mig om ett sådant ställe fanns.

För att sluta:
Först tar man de tre jävligaste timmarna.
Därefter jobbar man sig igenom de tre värsta dagarna i sitt liv.
Sedan kämpar man igenom de första tre veckorna, där skärselden känns som en ok tillvaro.

Vecka 4 kommer kroppens ro och frid, smaken av segerns sötma.

Håll sedan snuset och suget stången, börja aldrig igen!
Citera
2016-07-02, 08:38
  #8371
Medlem
Access-Denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Men vad härligt, grattis Exakt så ska det kännas!

Tack! Det känns riktigt bra det här
Citera
2016-07-02, 11:40
  #8372
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Jag tycker man kan kompensera lite i början för att klara de tuffaste stunderna.
Sant, det hjälper mot återfall. Men samtidigt finns risken att man fastnar i nåt annat beroende. Det svåra är att använda kompensering med sunt förnuft eftersom beroendementaliteten skiter i sunt förnuft.

Gör vad som känns bäst för dig, vi har alla olika förutsättningar för att hantera The Snus.
Citera
2016-07-02, 13:32
  #8373
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starxgvs
Sugen på snus fast en är under läppen. Samtidigt helt osugen.
Den klassiska paradoxen, man har värre abstinens när man är snusare än när man slutar. Det önskar jag att jag hade fattat några år tidigare än vad jag gjorde. Man är lika sugen och abstinent fastän man har två prillor under läppen redan.
Citera
2016-07-02, 18:41
  #8374
Medlem
Aviarts avatar
Jahapp. Då sållar jag mig till er. Första dagen utan snus. Känns litegrann som att någon måste dö, känns jävligt tomt och jag känner att vansinnet kryper på.

Hade inga problem att sluta med droger, alkohol eller cigg. Men detta är nog det värsta jag varit med om, alla kategorier.
Citera
2016-07-02, 18:45
  #8375
Medlem
Hankes avatar
20 timmar nu. Visst känns det tomt stundtals och jag känner mig småfull av abstinensen, men humöret är bättre än på länge!

Fest ikväll, men det blir lugnt med alkoholen
Citera
2016-07-02, 19:04
  #8376
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Jahapp. Då sållar jag mig till er. Första dagen utan snus. Känns litegrann som att någon måste dö, känns jävligt tomt och jag känner att vansinnet kryper på.

Hade inga problem att sluta med droger, alkohol eller cigg. Men detta är nog det värsta jag varit med om, alla kategorier.
Den som ska dö är ju nikotindjävulen! Njut av att sänka den jäveln Och du ska börja leva igen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback