Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 15:25
  #7417
Medlem
Blygfisens avatar
Jag är så hemskt velig om jag vill sluta eller inte.

Jag tror jag vill pga det har blivit för jäkla dyrt plus att mitt tandkött börjar ta stryk efter ha snusat sen 12-årsåldern.

Men HUR tar jag mig igenom abstinensfasen? Jag blir verkligen en hemsk människa, försökt halvhjärtat att sluta snusa tidigare men alltid fallit tillbaka pga tristess eller för jag blivit alldeles för otrevlig och hotfull mot folk i min omgivning.
Citera
2015-06-16, 17:15
  #7418
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Jag är så hemskt velig om jag vill sluta eller inte.

Jag tror jag vill pga det har blivit för jäkla dyrt plus att mitt tandkött börjar ta stryk efter ha snusat sen 12-årsåldern.

Men HUR tar jag mig igenom abstinensfasen? Jag blir verkligen en hemsk människa, försökt halvhjärtat att sluta snusa tidigare men alltid fallit tillbaka pga tristess eller för jag blivit alldeles för otrevlig och hotfull mot folk i min omgivning.
För det första måste du vilja. Tvekar du så kommer du aldrig klara det. Trappa ner är ett bra tips, informera även din omgivning om varför du kan bete dig illa.
__________________
Senast redigerad av smellyproof 2015-06-16 kl. 17:18.
Citera
2015-06-16, 18:45
  #7419
Medlem
Efter hur lång tid känner ni abstinens? Hur känner ni den?

Snusar själv och har varit utan i tre dagar utan minsta lilla problem, antar att det påverkar olika
Citera
2015-06-16, 20:02
  #7420
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Jag är så hemskt velig om jag vill sluta eller inte.

Jag tror jag vill pga det har blivit för jäkla dyrt plus att mitt tandkött börjar ta stryk efter ha snusat sen 12-årsåldern.

Men HUR tar jag mig igenom abstinensfasen? Jag blir verkligen en hemsk människa, försökt halvhjärtat att sluta snusa tidigare men alltid fallit tillbaka pga tristess eller för jag blivit alldeles för otrevlig och hotfull mot folk i min omgivning.

Du fixar det genom att HÅLLA UT och inte ge upp när första smällen kommer. Och det fixar du genom att vara förberedd, jag gjorde det med en omgång Niquitin, vissa kör cold turkey, vissa tepåsar...
Bestäm dig och kör hårt bara.

Jag var ett darrigt vrak i början men det avtog snabbt och exponentiellt. Sen blev jag förvånad hur lätt det var att ta sig ur.

Början var svårast, sen blev det en vana att låta bli att snusa sen gick det av sig själv sen liksom självdog det.

En dag var det liksom "wtf, jag fixade det!"

Och jag snusade i 19 år.
__________________
Senast redigerad av IndyHermesKink 2015-06-16 kl. 20:04.
Citera
2015-06-16, 20:41
  #7421
Medlem
Spider-Girls avatar
Lite då och då kan jag bli småsugen på snus, inte någon enda gång- inte en sekund, saknar jag att vara snusare. Så kan man sammanfatta mitt svar på den ständiga frågan om jag saknar snuset. Det är jobbigare att vara snusare än att inte vara det. True story
Citera
2015-06-19, 21:21
  #7422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Jag är så hemskt velig om jag vill sluta eller inte.

Jag tror jag vill pga det har blivit för jäkla dyrt plus att mitt tandkött börjar ta stryk efter ha snusat sen 12-årsåldern.

Men HUR tar jag mig igenom abstinensfasen? Jag blir verkligen en hemsk människa, försökt halvhjärtat att sluta snusa tidigare men alltid fallit tillbaka pga tristess eller för jag blivit alldeles för otrevlig och hotfull mot folk i min omgivning.
Om det är snuset som orsakade detta, varför ska du bli otrevlig och hotfull på folk i din omgivning? Rikta din irritation på snuset istället.
Citera
2015-06-21, 02:57
  #7423
Medlem
Tony.Sopranos avatar
Slutade snusa för ungefär 9 månader sen och har inte tagit en enda snus sedan dess. Det känns bra, har gått upp i vikt vilket jag ville. Magen har blivit bättre, den brukade vara lite orolig innan, tror snuset satte igång ämnesomsättning ganska rejält. Har fräscht tandkött, lägre puls, bättre erektion och bättre aptit.

Blir väldigt sällan sugen på att snusa. När jag väl blir sugen så tänker jag att det är bättre att ha den känslan någon gång väldigt sällan istället för att känna det suget varje dag så fort man är utan en prilla i några minuter..

Ett tips till er som nyss slutat är att lägga en bit papper under läppen de första veckorna. Jag gjorde det en eller två veckor och det hjälpte mig.
Citera
2015-06-21, 19:41
  #7424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Asså är psykotiska upplevelser eller något som känns som det vanligt? Satt på mobilen och pratade med en person och började skratta och hörde mig själv i tredje person medans jag var borta från verkligheten typ, asläskigt.
Du skrev att du varit benzoabstinent i 8 månader, det kan ha bidragit till din märkliga upplevelse. Jag känner en person som slutade röka, idag händer det att förnimmelser från ingenstans kommer.

Bland de med psykisk sjukdom visar en del studier att nikotinbruk är ca dubbelt så vanligt som hos övriga befolkningen. Det kan vara svårt att sluta men stöd finns, bl.a. här t.ex., vänner, familj, samhället?

Jag tycker det vore "chill" att sluta snusa men kan inte just nu. Jag hoppas att ingen gett upp tanken på att sluta, så att trappa ner och ta uppehåll har varit det jag satsat på för tillfället.

Fördelar av att snusa skulle jag kunna nämna men jag känner inte det är relevant just nu.

Men att sluta snusa skulle säkert kännas mer harmoniskt i kropp och själ, jag menar så klart i långa loppet. Ingen gillar abstinens antar jag?
Citera
2015-06-21, 21:42
  #7425
Medlem
Har klarat mig i nästan 2 veckor nu utan snus och det känns toppen! Så mycket fräschare munhygien, bättre aptit, och man har blivit mycket mer fysiskt aktiv på vardagarna Jag saknar inte snus ett dugg, jag nöjer mig med en kopp kaffe istället på morgonen, eftermiddagen ibland kvällen Kämpa på alla!
Citera
2015-06-22, 19:52
  #7426
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohee
Har klarat mig i nästan 2 veckor nu utan snus och det känns toppen! Så mycket fräschare munhygien, bättre aptit, och man har blivit mycket mer fysiskt aktiv på vardagarna Jag saknar inte snus ett dugg, jag nöjer mig med en kopp kaffe istället på morgonen, eftermiddagen ibland kvällen Kämpa på alla!
HALLELUJA! Glöm inte den känslan ett tag när din hjärna börjar ljuga och säger att "en liten prilla skulle väl vara kul" (nej)
Citera
2015-06-22, 20:45
  #7427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
HALLELUJA! Glöm inte den känslan ett tag när din hjärna börjar ljuga och säger att "en liten prilla skulle väl vara kul" (nej)

Haha men eller hur! Jag hade den tanken alldeles nyss , men det finns inte en chans att jag kommer falla tillbaka! Känns så jävla bra o vara utan snuset.
Citera
2015-06-22, 21:48
  #7428
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohee
Haha men eller hur! Jag hade den tanken alldeles nyss , men det finns inte en chans att jag kommer falla tillbaka! Känns så jävla bra o vara utan snuset.
Du ser Bra där, jag gick över 13-månaders gränsen i helgen och det hade jag fan ALDRIG trott innan Känns grymt härligt, så därför låter jag inte rösten lura mig när den dyker upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback